Blogamo

Nazaj na sporočila za javnost

SPREMEMBE VZORCEV MEDIJSKE POTROŠNJE

TRENDI

Ni treba posebej poudarjati, da poznavanje vedenja in navad ljudi, ki kupujejo naše produkte zmanjša komunikacijske stroške in poveča učinkovitost. Pred vami je besedilo, ki povzema osrednje trende na področju vzorcev medijske potrošnje v povezavi z osnovnimi PR in marketinškimi orodji. Osnova za razmislek in pisanje je bil pregled in analiza večjega števila napovedi komunikacijskih trendov, tudi starejšega datuma, ki so jih ustvarili komunikacijski eksperti iz anglosaksonskegaokolja. Pri izboru in interpretaciji sem upošteval slovensko perifernost in konzervativnost. Torej marsikaj, kar se je v večjih družbah (berite:trgih) že zgodilo, naš šele čaka. Seveda na nekoliko "naš" način.

Področja sprememb, ki se bodo odvijala v bližnji prihodnosti, lahko razvrstimo v več skupin. Osrednje mesto tu poleg drugih (socialnih, kulturnih, gospodarsko-političnih in varnostnih področij) zavzemajo nove "pametne" komunikacijske tehnologije. Smer razvoja sta ključno določila razmah interneta in digitalizacije; spremenilo se je skoraj vse. Kar je vzklilo včeraj, poganja danes in bo rodilo plodove jutri.Bralke in bralci oz. medijski potrošniki" so prek pametne mobilne komunikacijske tehnologije, širokopasovne povezave ter socialnih medijev množično prepleteni in vpleteni v medijske vsebine. Tu prevladujejo mlajši tehnično podkovani uporabniki, ki imajo solidno kupno moč. Za PR in marketing strokovnjake bodo v bližnji prihodnosti predstavljali osrednji izziv. Zelo se bodo morali potruditi, da bodo njihove blagovne znamke videne in slišane med stotinami drugih konkurenčnih znamk.

IZOGIBANJE

Oglaševanje na internetu ne deluje v skladu s pričakovanji. Uporabniki ne klikajo benerjev. Pop – up oglasi, ki se raztegnejo čez aktualno vidno vsebino, motijo zaznavo, ter tako povzročajo negativne emocije. Saj res, kako pogosto se sploh odločimo, da bomo kliknili na oglas? Še bolj to drži za naše pametne telefone. Naše pametnemobilnenaprave so podaljški našega vsakdanjika. Zato težko dopuščamo vpad oglaševalskih vsebin v naš osebni prostor. Uporabniki se branijo z uporabo programov "ad blockers".

TEMNI DEL DRUŽABNIH MEDIJEV (DARK SOCIAL)

Večji del prometa na družabnih omrežjih je izven dosega večine analitičnih programov. Raziskovalci Radium One research piece so konec leta 2014 ugotovili, da t.i. dark social predstavlja več aktivnosti kot Facebook in ostali družabni kanali skupaj. 69 odstotkov vseh vsebin, ki so jih uporabniki delili med seboj, se nahaja v "temi". Želimo biti družabni, a pri tem ostati intimni. Kaj si torej "res" mislimo velikokrat želimo ohraniti v ožjem krogu znancev. Simbolna kozmologija dvojnih standardov?

DEMOKRAkCIJA

Platforme, ki omogočajo učinkovito politično (so)delovanje, izobraževanje, ter povezovanje obvladanih in vladajočih, narekujejo in napovedujejo nove režime transparentnosti in obravnave. Najbolj znana platforma Change.org je imela lani 130 milijonov ljudi, ki so vsaj enkrat podprli eno izmed 15.000 uspešnih pobud v 200 državah.

PISMENOST (NE)PISMENIH

Kognitivne sposobnosti populacije se zaradi "ready made" digitalizacije komunikacijskih vsebin počasi a vztrajno zmanjšujejo. Interaktivnost in bližina spletnih platform povzročajo lažni občutek komunikacijske kompetentnosti. Splošni patološki narcizem preprečuje trpko spoznanje o lastnih (ne)zmožnostih. Pozabljamo kako vsebina nastaja.

VIDEO VSE BOLJ POMEMBEN V porastu sta vloga in pomen video vsebin. Rezultati raziskave, ki jo je izvedlo podjetje ComScore, kažejo, da je globalno 1,3 milijarde ljudi v povprečju gledalo 162 video posnetkov na spletu. Vsekakor velika priložnost, ki jo bodo PR strokovnjaki lahko učinkovito izkoristili. Ni presenetljivo, da je 51 % profesionalnih komunikatorjev, vključenih v nedavno raziskavo prNewsOnline, napovedalo povečanje video proračuna v letu 2016. 40 % profesionalcev v omenjeni raziskavi video ocenjuje kot najbolj učinkovito sredstvo za dosego komunikacijskih učinkov. To je lahko močan signal, ki bo orodje, ki je sicer značilno za direktni marketing, v prihodnosti postavil v ospredje. Ključna dimenzija videa je njegova pedagoška moč, prevladuje namreč koncept videa kot izobraževalnega orodja. Hkrati je vloga videa povezana z otopelostjo večjega dela specifičnih občinstev.

SPLETNA STRAN NI VSE Od kar je bil splet ustvarjen, je cilj marketinga (z oglaševanjem, družabnimi mediji, PR-jem, ...) pripeljati digitalno občinstvo na naše spletne strani in ga spremeniti v stranko. Centralna spletna stran ni več tako omni pomembna, kot bi morala biti ali kot je včasih bila. To je delovalo nekaj časa, a ta koncept obiskovalcu ponuja premalo možnosti. Ustrezne, relevantne vsebine morajo biti razpršene v različne medijske ekosisteme, predvsem tam, kjer se nahajajo potencialni uporabniki.

SPOROČILO ZA JAVNOST Obdobje običajnega "sporočila za javnost" je minila. Razen, če ste Apple ali pa tržite izjemen, revolucionaren izdelek. Bolj pomembno kot poskus vplivanja na pokrivanje vsebine v medijih prek "sporočila za javnost" je ubiranje novih alternativnih poti, preko katerih lahko svojo ponudbo in dosežke sporočate svojim "potencialnim" kupcem. Možnosti, ki jih imajo družabni mediji, vzpostavljanje vezi z mnenjskimi voditelji v panogi, produkcija kakovostnih vizualnih vsebin, vse tobo gotovo zanimalo novinarje.

Foto: pixabay

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!