Novice

Nazaj na novice

PROTOTIPNA TEHNOLOGIJA VOZNIKE HITRO OPOZORI NA NEZGODE PRED NJIMI IN LAHKO POMAGA SPROSTITI POT REŠEVALNIM VOZILOM, DA TAKO PRAVOČASNO PRIDEJO DO POŠKODOVANIH

Posledice oviranja dostopa reševalnim vozilom in zamuda pri njihovem prihodu na kraj nezgode so lahko usodni. Strokovnjaki verjamejo, da je mogoče stopnjo možnosti za preživetje v prometnih nesrečah izboljšati za do 40 odstotkov, če bi prva pomoč prispela le štiri minute hitreje.

Düsseldorf, 24. september 2018– Posledice oviranja dostopa reševalnim vozilom in zamuda pri njihovem prihodu na kraj nezgode so lahko usodni. Strokovnjaki verjamejo, daje mogoče stopnjo možnosti za preživetje v prometnih nesrečah izboljšati za do 40 odstotkov, če bi prva pomoč prispela le štiri minute hitreje.

https://youtu.be/nPaWMcVpktU

Ford v sodelovanju z Vodafonom testira tehnologijo povezanih vozil, ki bi voznike opozorila na nezgodo na njihovi poti že nekaj trenutkov za tem, ko je prišlo do nje. Poleg tega lahko sistem zagotavlja zgodnje opozarjanje na bližajoča se reševalna vozila – in poskrbi za napotke, na katero stran ceste naj se vozniki umaknejo, da ne bodo v napoto.

Sistem je zasnovan za vzpostavljanje ‘reševalnega koridorja’, po katerem lahko gasilska, reševalna in policijska vozila hitreje pridejo na kraj nezgode. Preskušajo ga v sklopu projektaKoMoD(Kooperative Mobilität im digitalen Testfeld Düsseldorf, kooperativna mobilnost na digitalnem testnem poligonu Düsseldorf) – 15 milijonov evrov ‘vrednem’ projektu za praktično preskušanje novih tehnologij povezanih vozil in avtonomne vožnje.

“Povezana vozila in avtonomna vožnja sta ključni tehnologiji prihodnosti. Ford ima veliko izkušenj z razvojem in testiranjem komunikacije med vozili in prometno infrastrukturo ter med vozili, vse to pa lahko prispeva k večji varnosti in učinkovitosti na cestah po vsem svetu. Skupaj z družbo Vodafone in v sodelovanju z drugimi podjetji, udeleženimi v projektu, bomo pridobili pomemben vpogled in z izkušnjami s testnega poligona v Düsseldorfu poskrbeli za hitrejši razvoj omrež(en)ja vozil,” je povedal Gunnar Herrmann, izvršni direktor Forda Nemčija.

Že zdaj lahko funkcija ‘eCall’, ki je na voljo v povsem novem Focusu, v primeru nezgode samodejno pokliče reševalne službe ali potnikom omogoči, da to s pritiskom na gumb SOS v vozilu storijo ročno.

V pripravah na prihodnost, ko bodo vozila komunicirala med sabo prek mobilnega telefonskega omrežja in s pomočjo vgrajenih modemov, Ford in Vodafone raziskujeta možnosti funkcije ‘eCall Plus’, ki bi lahko tudi druge voznike v krogu 500 metrov opozorila, da je na cesti pred njimi prišlo do nezgode. Opozorila bi pošiljala tudi udeležena reševalna vozila, na zaslonih v avtomobilih pa bi bil prikazan pravilen način zagotavljanja ‘reševalnega koridorja’.

Na cestah z dvema voznima pasovoma poteka ‘reševalni koridor’med obema pasovoma– vozniki se umaknejo kar se da na zunanji rob obeh pasov. Če je pasov več kot dva, je umikanje odvisno od zakonsko predpisane smeri vožnje (promet po levem ali desnem voznem pasu). V državah, kjer vozimo po desni strani, se koridor oblikuje med voznim pasom na skrajni levi strani in voznim pasom, ki poteka neposredno vzdolž z njim.

A tudi v državah, kjer je ta pristop predpisan z zakonom, se ga veliko voznikov ne drži. Anketa v Nemčiji je pokazala, da skorajpolovica voznikov ne ve, kako ustvariti ‘reševalni koridor’.

Nova tehnologija dopolnjujeopozarjanje na reševalna vozila, ki ga Ford preizkuša na testnem poligonu KoMoD. Ta tehnologija iz reševalnih, gasilskih ali policijskih vozil pošilja signale voznikom v neposredni okolici, da so seznanjeni z natančnim položajem in oddaljenostjo vozila na nujni vožnji. To je še posebej koristno v urbanih območjih, na primer na križiščih, kjer vozniki morda težko zaznajo, iz katere smeri prihaja sirena.

“Digitalna revolucija prinaša nove oblike mobilnosti, ki bodo morda pomagale reševati življenja na naših cestah,” je povedal Hannes Ametsreiter, izvršni direktor družbe Vodafone Nemčija. “Če vozila komunicirajo med sabo, imajo reševalne ekipe zagotovljeno prosto pot pred sabo, zato lahko pomagajo pravočasno in to v situacijah, ko šteje vsaka sekunda.”

Na testnem poligonu KoMoD bo Ford preizkusil tudi druge tehnologije, ki dokazujejo potencial povezanih vozil. Tako sistem za pomoč pri semaforjih uporablja informacije o časovni uskladitvi semaforjev, sistem informacij obcestne infrastrukture pa s pomočjo naprav ob cestah voznikom posreduje opozorila o omejitvah hitrosti, počasnih vozilih ali zaprtih cestah.

# # #

O družbi Ford Motor Company

Ford Motor Companyje globalno podjetje s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan. Razvija, izdeluje, prodaja in zagotavlja servisno vzdrževanje za celotno paleto Fordovih osebnih vozil, poltovornjakov, športnih terencev, vozil z električnim pogonom in razkošnih modelov Lincoln ter finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company.Ford si prizadeva postati vodilno podjetje na področju elektrifikacije, avtonomnih vozil in mobilnostnih rešitev. V družbi Ford je po vsem svetu zaposlenih približno 201.000 ljudi.Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih ter storitvah družbeFord Motor Credit Companyobiščite spletno stranwww.corporate.ford.com.

Ford Evropaje odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na50posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno54.000oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno69.000 oseb.Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 24 proizvodnih obratov (16 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 8 obratov deluje v sklopu poslovnih povezav izven skupine).Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta1911.

O družbi Vodafone

Vodafone Nemčija je vodilno integrirano telekomunikacijsko podjetje in največji ponudnik kabelske televizije v Nemčiji, ki zagotavlja fiksno širokopasovno omrežje, mobilne komunikacije, internet in TV-storitve. Kot vodilno podjetje s področja naprednih tehnologij je Vodafone ključni graditelj razvoja infrastrukture 5 G v Nemčiji. Družba s sedežem v Düsseldorfu stalno vlaga v hitrejša fiksna in mobilna omrežja, kar Nemčiji zagotavlja vodilni položaj med družbami s hitrim prenosom podatkov. Vodafone Nemčija nudi celovit portfelj storitev s področja IKT podjetjem in zasebnikom, s strokovnjaki za omrežja in napravami pa zagotavljajo varna poslovna omrežja in shranjevanje podatkov podjetij v nemškem oblaku. Med strankami družbe Vodafone je približno 90 % vseh družb na borznem seznamu DAX in 15 od 16 nemških zveznih dežel. Vodafone Nemčija je v zadnjem fiskalnem letu z več kot 46 milijoni SIM-kartic, 6,6 milijona fiksnih širokopasovnih priključkov in številnimi digitalnimi rešitvami ustvarila letni prihodek 10 milijard evrov.

Vodafone Nemčija je največje podjetje v skupini Vodafone Group, eni največjih telekomunikacijskih družb na svetu, s poslovanjem na področju mobilnih tehnologij v 25 državah, v dodatnih 46 državah pa ima partnerje z mobilnimi omrežji. Fiksne širokopasovne povezave zagotavlja v 18 državah. Vodafone ima po vsem svetu približno 534,5 milijona mobilnih strank in 19,9 milijona strank s fiksnimi širokopasovnimi priključki.

Za dodatne informacije obiščite spletno stranwww.vodafone-deutschland.de.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!