Novice

Nazaj na novice

Sedemdeset let zgodovine in zmag – vse najboljše, Abarth!

Znamka Abarth je pred dnevi dopolnila 70 let. Ta pomembni mejnik v svetu motošporta je še en rekord italijanske blagovne znamke, ki bolj kot kdajkoli prej navdušuje ljubitelje znamke po vsem svetu.

Sedemdeset let zgodovine in zmag – vse najboljše, Abarth!

31. marca 1949 je Carlo Abarth (1908 – 1979) ustanovil podjetje Abarth & C., ki je ustvarilo pristno legendo sloga in zmogljivosti, z avtomobili, ki so podirali rekorde, revolucionarnimi kompleti dodatne opreme za športno nastavitev vozil ter legendarnimi dirkami. 10 svetovnih rekordov, 133 mednarodnih rekordov in več kot 10.000 zmag na dirkališčih. Številni uspehi so bili povod za tehnološke rešitve, ki so jih kasneje prenesli v serijsko proizvodnjo in preizkusili v ekstremnih pogojih. Abarth svoj jubilej obeležuje z novo serijo "70th Anniversary", ki jo označuje posebna značka, zaradi katere bodo avtomobili z letnico 2019 še bolj edinstveni in ekskluzivni. 70 let zgodovine praznujeta tudi novi 595 esseesse, ki je navdihnjen z legendarnim kompletom dodatne opreme za športno nastavitev vozila iz šestdesetih, ter omejena serija 124 Rally Tribute, ki slavi zmage minule sezone. Dirkalna različica Abarth 124 Rally 2019 - prenovljena, da bi ponovno utrdila svoj položaj avtomobila, ki ga je treba premagati v razredu R-GT, je bila uradno premierno predstavljena pred dnevi v luči zmag evropskega tekmovanja R-GT 2018 in pokala FIA R-GT 2018, ki šteje za svetovno prvenstvo GT. Praznovanje obletnice spremlja rekordna prodaja v Evropi s skoraj 23.500 prodanimi avtomobili v letu 2018, kar pomeni 36,5-odstotno rast v primerjavi z letom 2017.

Znamka Abarth je pred dnevi dopolnila 70 let. Ta pomembni mejnik v svetu motošporta je še en rekord italijanske blagovne znamke, ki bolj kot kdajkoli prej navdušuje ljubitelje znamke po vsem svetu.

Praznovanje obletnice pomeni spomin na neprecenljive ljudi, športne dosežke in tehnološko dediščino znamke Abarth, ter utrjuje neločljive vezi, ki združujejo kupce različnih generacij, v duhu poslanstva največje zmogljivosti, prefinjene izdelave in nenehnih tehnoloških izboljšav.

"Pregled najpomembnejših obdobij v zgodovini znamke Abarth je priložnost, da ponovno obudimo spomin na avtomobile, ki so podirali rekorde, na revolucionarne komplete dodatne opreme za športno nastavitev vozil in legendarne dirke, ki so zaznamovale tehnološki napredek in dosežke v svetu motošporta," je pojasnil Luca Napolitano, vodja znamk Fiat in Abarth za regijo EMEA. "Vse to pripada preteklosti in sedanjosti znamke Abarth, skupaj z zavezo in ponosom ljudi, ki v vseh teh letih z zanosom opravljajo svoje delo v tovarnah, pisarnah in na dirkališčih. Poleg tega, da dirke prinašajo športno zadovoljstvo, inženirjem in tehnikom predstavljajo preizkusni poligon, na katerem lahko najbolj inovativne tehnološke rešitve preizkušajo v najbolj neugodnih razmerah, preden jih prenesejo v serijske modele Abarth. Na ta način lahko dosežemo najboljše v smislu učinkovitosti, varnosti in zanesljivosti ter vse to ponudimo tudi našim kupcem".

To je ena od skrivnosti vitalnosti blagovne znamke, ki še vedno navdušuje, kar potrjuje tudi lanskoletna rekordna prodaja v Evropi s skoraj 23.500 novimi registracijami, ki pomenijo 36,5-odstotno rast v primerjavi z letom 2017. Rezultati so še posebej izstopali na nekaterih trgih. Na primer, Abarth je svoj državni rekord dosegel v Združenem kraljestvu s 5.600 prodanimi avtomobili in 27-odstotno rastjo, medtem ko je bilo v Španiji prodanih 1.450 avtomobilov, kar prav tako predstavlja 27-odstotno rast. Število ljubiteljev znamke Abarth se po vsej Evropi širi z vrtoglavo hitrostjo; članstvo skupnosti Abarth Scorpionship šteje že skoraj 110.000 članov.

Navdušenje nad znamko raste tudi zaradi izjemnih dosežkov modela Abarth 124 Rally, ki je bil po uspešni sezoni na vseh državnih in mednarodnih prvenstvih v reliju, letos prenovljen na podlagi izkušenj iz prvih dveh tekmovalnih sezon ter nenehnega razvojnega dela Abarthove ekipe strokovnjakov. Njegov cilj je preprost: ostati nepremagljiv v razredu R-GT.

Serija "70th Anniversary" modelov Abarth 595 in Abarth 124, prepoznavna po posebni znački, ki označuje edinstvene in ekskluzivne modele 2019, je bila predstavljena v okviru praznovanja dosežkov v motošportu in pomembne obletnice. Praznovanje je potekalo tudi na nedavnem avtomobilskem salonu v Ženevi s predstavitvijo novega 595 esseesse, ki ga prav tako krasi slavnostna značka, in omejene serije modela 124 Rally Tribute, ki bo s proizvodnega traku zapeljala v le 124 primerkih.

Na kratko, praznovanje prvih 70 let znamke Abarth bo pristno potovanje h koreninam legende, da bi spoznali njen izvor in oblikovanje značaja, po katerem so avtomobili z značko škorpijona tako prepoznavni.

1949-2019 – prvih 70 let značke s podobo škorpijona

Legenda o znamki s podobo škorpijona se je začela 31. marca 1949, ko je Carlo Abarth (1908 – 1979) skupaj z voznikom Guidom Scagliarinijem ustanovil podjetje Abarth & C. Njun prvi avtomobil 204 A je bil izpeljanka modela Fiat 1100. Pozornost javnosti je pritegnil 10. aprila 1950, ko je Tazio Nuvolari z njim zmagal na svoji zadnji dirki Palermo-Montepellegrino. Od tedaj je znamka Abarth zabeležila številne dirkalne in tovarniške rekorde, vedno v duhu ustanovitelja, ki združuje največjo zmogljivost, prefinjeno izdelavo in nenehne tehnološke izboljšave.

Pravzaprav se je zanimiva kariera Carla Abartha začela z motornimi kolesi in ne z avtomobili. Pri svojih dvajsetih je kot motorist okusil prve slasti zmag na motociklu proizvajalca Thun, leto pozneje pa je že skonstruiral svoj prvi motocikel pod blagovno znamko Abarth. Na žalost ga je na dirki v Linzu nesreča prisilila, da je opustil dirkanje z motornim kolesom. Še naprej pa je tekmoval na motociklu s stransko prikolico, s katerim je zaslovel v nenavadnih podvigih, kot je bilo tekmovanje z vlakom Orient Express, ki ga je seveda premagal. Leta 1939 je zaradi druge hude nesreče sprejel odločitev, da dirkanje popolnoma opusti. To je za Carla Abartha pomenilo nov začetek. Leta 1945 se je preselil v Merano in postal italijanski državljan. Nato je po kratkotrajni izkušnji pri znamki Cisitalia leta 1949 ustanovil podjetje Abarth & C. Imel je močno intuicijo dopolnjevanja dirkalnih aktivnosti s proizvodnjo svojih slavnih kompletov dodatne opreme za športno nastavitev serijskih avtomobilov, s katerimi jim je bilo mogoče povečati moč, hitrost in pospešek. Pomembne komponente kompleta so bile izpušne cevi, ki so postale prava ikona "Abarthovega sloga". V le nekaj letih je Abarth & C. postal globalno podjetje. Leta 1962 je proizvodnja obsegala že 257.000 izpušnih cevi, od katerih jih je bilo 65 odstotkov namenjenih izvoznim trgom.

Vrhunec svojega uspeha je dosegel konec petdesetih in v šestdesetih letih. Z modelom Fiat Abarth 750, ki ga je leta 1956 zasnoval Bertone, je znamka podrla vzdržljivostni in hitrostni rekord. 18. junija je na dirkališču v Monzi izboljšal rekord 24-urne preizkušnje, kjer je s povprečno hitrostjo 155 km/h prevozil kar 3.743 kilometrov. Nato je od 27. do 29. junija na isti progi nanizal še nekaj rekordov: na 5.000 in 10.000 km, 5.000 milj in tudi na 48- ter 72-urni preizkušnji. Isti model je Zagato zasnoval v dveh različicah: Fiat Abarth 750 Zagato (1956) in Fiat Abarth 750 GT Zagato (1956). Hrumenje motorja je vzbudilo pozornost Franklina Delana Roosevelta mlajšega, sina predsednika ZDA, ki je odpotoval v Italijo in osebno podpisal ekskluzivno pogodbo za distribucijo vozil Abarth.

Leta 1958 je Abarth dokončal pravo umetniško delo na novem Fiatu 500, pri čimer je popolnoma preoblikoval mali avtomobil in povečal njegove potenciale v največji možni meri. V istem letu je blagovna znamka okrepila partnerstvo s Fiatom, saj se je Fiat zavezal, da bo Abarthu podelil denarne nagrade glede na število zmag in rekordov, ki jih ekipa doseže. Ta dogodek je bil podlaga za impresiven zmagovalni niz, ki je sledil: 10 svetovnih rekordov, 133 mednarodnih rekordov in več kot 10.000 zmag na dirkališčih. Legenda je rasla in postajala vedno bolj znana. Šestdeseta leta so bila za znamko Abarth zlato desetletje. Abarth je postal sinonim za hitrost, pogum, zmogljivost in razvoj. Seznam vozil, ki so ime Abarth zapisali v zgodovino dirkanja, je dolg: od 850 TC, ki je slavil na vseh mednarodnih dirkališčih, vključno z Nürburgringom, do modelov Fiat Abarth 1000 Berlina in 2300 S, ki sta kljub težkim vremenskim razmeram nanizala izjemno serijo rekordov na stezi v Monzi.

Leta 1971 je znamko Abarth v celoti prevzela takratna skupina Fiat, njegovo legendo pa so nadaljevali Fiat 124 Abarth, zmagovalec evropskega prvenstva v letih 1972 in 1975, 131 Abarth, svetovni prvak v reliju v letih 1977, 1978 in 1980, ter Ritmo Abarth. Na žalost je Carlo Abarth 24. oktobra 1979 umrl, v znamenju škorpijona, v znamenju, v katerem je bil tudi rojen, in ki je navdihnilo značko, ki jo nosijo njegovi avtomobili.

Slavna preteklost je bila znova udejanjena leta 2008, ko je znamka predstavila vozili, zasnovani za ljubitelje motošporta, Abarth Grande Punto (2007) in Abarth 500 (2008). Poleg kompletov za športno nastavitev vozil sta bili na voljo tudi dirkalni različici Abarth Grande Punto Rally Super 2000 in Abarth 500 Assetto Corse. Z veliko naglico je sledila predstavitev novih modelov: Abarth 695 Tributo Ferrari (2010), Abarth 595 Yamaha Factory Racing (2015), Abarth 695 Biposto Record (2015), Abarth 695 Rivale (2017), Abarth 124 Spider (2016), Abarth 124 GT in novi Abarth 595 (2018). Danes se legenda o škorpijonu nadaljuje s posebno serijo "70th Anniversary" modelov Abarth 595 in Abarth 124, ter popolnoma novima Abarth esseesse in Abarth 124 Rally Tribute.

Petra Tašker Žumer, vodja marketinga in odnosov z javnostmi, Avto Triglav

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!