Novice

Nazaj na novice

Slovenija, trajnostna dežela

Okrogla miza "EXPO Dubaj 2020"

Okrogla miza "EXPO Dubaj 2020"

Na okrogli mizi"EXPO Dubaj 2020"smo se s ključnimi akterji projekta pogovarjali o vlogi, ki jo bo imela Slovenija v Dubaju. Kaj lahko pričakujemo od same predstavitve, katere so naše ključne gospodarske, gastronomske in turistične prednosti ter kje naši sogovorniki vidijo potencial Slovenije doma in v tujini, bomo razkrili tudi v novi knjigi The Slovenia Book – EXPO Limited Edition. Slovenija bo od 20. oktobra 2020 do 10. aprila 2021 sodelovala na mednarodni razstavi "EXPO 2020 Dubaj", ki bo potekala v Dubaju v Združenih arabskih emiratih. Glavne teme tokratnega EXPA DUBAJ bodo mobilnost, trajnost in priložnost. Organizatorji pričakujejo 25 milijonov obiskovalcev, od tega 70 odstotkov tujih obiskovalcev iz 190 držav.

Ajda Cuderman (Direktorica SPIRIT Slovenija)Države, ki so prisotne na Expu, se predstavijo s tehnologijami in rešitvami, ki lahko prispevajo k promociji Slovenije v svetu. Idejno zasnovo paviljona je pripravilo podjetje Magnet Design z arhitektom Robertom Klunom. Slovenski paviljon je zasnovan tako, da predstavlja srčiko tistega, kar je Slovenija in hkrati sporoča, kaj nas dela Slovence. V pritličju je odprt prostor, ki je namenjen za komunikacijo z obiskovalci, po njihovi oceni pričakujejo približno 200 obiskovalcev na uro oziroma pol milijona obiskovalcev v šestih mesecih. Obiskovalcem bo na voljo veliko digitalnih vsebin, namenjenih spoznavanju Slovenije – od kulture, športa, gospodarstva, poskrbljeno pa bo tudi za najmlajše obiskovalce. V prvem nadstropju paviljona bodo prikazovali dve zgodbi o zeleni Sloveniji, tam pa bo tudi pametna soba, ki bo povezala vseslovenske prebojnike, med drugim tudi naravo kot navdih. V drugem nadstropju bo t. i. VIP prostor za različne delegacije in za oddajo podjetjem, ki imajo interes za sodelovanje s slovenskimi podjetji. Med drugim bodo predstavljeni tudi produkti slovenskih izumiteljev, ki lahko vplivajo na svetovne tehnološke rešitve (čiščenja vode in zemlje, vožnja avtomobila za hendikepirane osebe).

Robert Drobnič (Generalni komisar Republike Slovenije za mednarodno razstavo EXPO 2020 Dubaj)“Expose youself” ali priložnost, da se Slovenija predstavi v luči trajnostnega razvoja in inovativnosti ter z vsem tistim, kar je najboljše za njeno predstavitev v tujini. Moto je povezovanje idej za prihodnost ali trije stebri (mobilnost, trajnost, priložnost). Slovenija je v stebru trajnosti za leto 2020 in spodbuja povezovanje malih in srednjih podjetij, vsebina pa je daljnosežna. Ministrstvo za regionalni razvoj in tehnologijo želi slediti mednarodnim izzivom, kazalniki pa bodo pokazali, koliko obiskovalcev je bilo na prizorišču; sami ocenjujejo, da bo med obiskovalci 70 % podjetnikov, največ z območja Azije. Namen pa je navezati stike s potencialnimi investitorji, spodbuditi še večje število gostov iz turizma, znanosti in kulture. Namen je, da se bodo obiskovalci v paviljonu počutili dobro in na ta način vplivati na ljudi, da si Slovenijo zapomnijo. Vseh 83 paviljonov, tudi slovenski, bo “self build”; končni cilj je, da se povežemo na mednarodni ravni.

Karmen Novarlič (STO, sektor za komuniciranje s poslovnimi javnostmi)Leta 2015 so v zgodbo vključili slovenske vode, s to temo so nadaljevali tudi v Hannovru in jo povezali s tehnološko prebojnimi in dovršenimi vsebinami. V Milanu se je Slovenija predstavila na drugačen in bolj specifičen način, saj je bila zgodba bolj poglobljena. Gradili so skupno zgodbo za slovenski turizem, izkoristili ogromno priložnosti – prek poslovnih kanalov, širše javnosti ter interakcije. Kot cilje slovenskega turizma je poudarila, da je treba povečati dodano vrednost, potrošnjo in število tujih gostov izven sezone.

Jernej Repovš (Predsednik in kreativni direktor agencije Studio Marketing in kreativni direktor projekta Slovenija moja dežela)Ključna težava promocije Slovenije je v dejstvu, da identiteta naše države še do danes ni definirana. V komunikacijah, ki so namenjene promociji Slovenije, streljamo s šibrovkami, namesto da bi upravljali vodene drone. V komunikacijskem nastopu ni enotne zgodbe, ki bi se ponavljala. V teoriji učenja je učenje seštevanje enopomenskih dražljajev v času in prostoru. Slovenija tega dražljaja ni opredelila. Posamezne akcije so sijajne – npr. vpletanje Luke Dončića v promocijo Slovenije, pa vendar gre za posamezen element, ki bi moral biti del večje zgodbe. Živimo v dobi storytelling marketinga, kakšna bo torej zgodba našega nastopa na Expu? Radi bi povedali vse, kar je nezapomljivo.

Kaj je torej narobe? Vsekakor tudi sistem naročanja komunikacijskih storitev. Na razpisih se izbirajo različne agencije, po izkušnjah pa vsaka, ki pride na novo, zanika že do zdaj narejeno. V zgodbi projekta Slovenija, moja dežela je sodelovala agencija z visokimi kompetencami in znanjem, za potrebe projekta pa je bil pripravljen tudi 10-letni integralni komunikacijski načrt.

Mag. Polona Prešeren (UKOM in skrbnica nacionalne blagovne znamke I feel Slovenia)I Feel Slovenia je znamka, ki je usmerjena navzven oziroma za predstavljanje Slovenije v tujini in je nacionalna znamka. Zgodbo pripoveduje tudi na preostalih področjih, kot so gospodarstvo, podjetništvo, šport, turizem, znanost, izobraževanje do kulture, itn. S to blagovno znamko želimo svetu pokazati, kdo smo, kaj smo in kakšen je naš DNK in to je bistvo, ki ga želimo komunicirati navzven. Osrednja tema na Expu bo predstavitev s kampanjo “Green. Creative. Smart.”. Namen kampanje je pokazati, kje smo dobri, uspešni, da smo svetu dali nekaj našega znanja in da smo majhni samo na papirju.

Okrogli mizi je sledila šenovinarska konferencaob izidu knjige The Slovenia BOOK – EXPO Limited Edition. Govorci Yuri Barron (urednik), Peter Kecman (koordinator vsebin) in Robert Klun (arhitekt) so predstavili poglede in delo ob nastajanju knjige. The Slovenia Book Top 100 Destinations EXPO Limited Edition vsebuje deset ekskluzivnih intervjujev in predstavitev nekaterih najuspešnejših Slovencev. To so Ajda Cuderman, Ana Roš, Iza Sia Login, Iztok Altbauer, Janez Bogataj, Janez Škrabec, Maja Pak, Marjan Batagelj, Robert Klun in Sonja Šmuc. V knjigi so združene dolgoletne raziskave izkušenih vodnikov in kakovostne fotografije – v želji, da ustvarimo knjigo, za katero upamo, da bo odlična spremljevalka na potovanjih po Sloveniji, da bo služila kot popoln spominek oziroma darilo, ki ga lahko vzamete s seboj.

Več informacij o knjigi najdetena uradni spletni strani.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!