Novice

Nazaj na novice

POJAVLJANJE BESEDE 'PANIKA' V DISKURZU O KORONAVIRUSU V FEBRUARJU IN MARCU 2020

Brez panike nad paniko

V zgodnji fazi širitve koronavirusa, ko smo spremljali razvoj okužbe, žrtev in ukrepov sprva na Kitajskem in kasneje pri bližnji sosedi Italiji, se je začela v publiciteti o koronavirusu pojavljati tudi beseda panika. V zadnjem tednu februarja pa smo zaznali izjemno, 10-kratno rast absolutnega števila objav z omembo panike. Beseda panika se je v tem tednu razširjala obsežneje kot število vseh objav o koronavirusu. V svojih nagovorih jo je namreč uporabljal najpomembnejši domači krizni govorec in sicer v zanikani obliki brez panike*. Delež objav z omembo panike med vsemi objavami o koronavirusu se je v enem tednu povečal za 13 odstotnih točk, iz 7 % na 20 %.

Na začetku marca, ko se je virus dejansko pojavil tudi na "domačem pragu", so krizni govorci in novinarji besedo uporabljali bolj selektivno: količina objav o koronavirusu je ostala na podobni ravni, število objav z omembo panike pa se je skoraj prepolovilo. V drugem tednu marca, ko smo skupaj z novimi kriznimi govorci dobili izredne razmere, se je skupno število objav o koronavirusu povečalo za trikrat, število objav s prisotnostjo besede panika pa se je povečalo z manjšo intenzivnostjo za "zgolj" dvakrat. V tretjem tednu marca je poročanje o koronavirusu z vpeljavo raznovrstnih ukrepov, prvimi domačimi žrtvami in globalizacijo krize doseglo svoj vrhunec s skoraj 17.000 objavami. Uporaba besede panika rasti ni sledila, upadla je za četrtino. Trend upadanja omembe panike se je nadaljeval tudi pretekli teden, število se je znova zmanjšalo za četrtino.

*Uporaba znane fraze hudomušnega Švejka je bila z vidika resnosti situacije in razumevanja kolektivne psihologije gotovo kočljiva. Krizni govorec je v tem primeru črpal iz svoje poklicne poti. V težkih časih moramo vzdrževati in ohranjati humor, a ta naj ima svoj čas in prostor.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!