Novice

Nazaj na novice

"Storie Alfa Romeo", deseta epizoda – Giulia in Stelvio izražata 110 let italijanske odličnosti

Predstavljajte si, da ste tam in nebo nad progo Nordschleife je videti kot mogočna slikovita kulisa. Osupljivi oblaki se dvigujejo nad zeleno krono dirkališča. Zrak je suh in hladen... kot nalašč za vožnjo. Dva meseca po predstavitvi je Giulia Quadrifoglio izzvana, da osvoji progo, na kateri so vozila Alfa Romeo zmagala že večkrat: "Grüne Hölle" ali "zeleni pekel" dirkališča Nürburgring. Zlovešče ime ji je po vsej verjetnosti nadel sir Jackie Stewart v 60. letih 20. Stoletja - to je proga, kot bi jo zasnoval sam hudič... več kot 70 zavojev v kombinaciji z izmenjavajočimi se ravninami ter dvigi in spusti s 300 metri višinske razlike.

"Storie Alfa Romeo", deseta epizoda – Giulia in Stelvio izražata 110let italijanske odličnosti

 Serija "Storie Alfa Romeo" se je zaključila pretekli teden ob 110.obletnici znamke zizpostavitvijo modelov, ki poosebljata 110let elegance in tehnološke odličnosti in juoznačuje izraz "Made in Italy". Giulia in Stelvio sta popolna predstavnika "mehanike čustev" – projekta, ki voznika vednopostavlja v središče izjemne vozne izkušnje. Zaradi pristopa "od zgoraj navzdol" sta modela Giulia in Stelvio razvita na osnovi izjemnihrazličic Quadrifoglio. Izvrstna zmogljivost je del genske zasnove obeh modelov, ki sta v različicah Quadrifogliopostavila rekorde v svojih kategorijah na dirkališču Nürburgring. Že ob svoji predstavitvi je prvo SUV vozilo znamke Alfa Romeo postalo najhitrejše SUVvozilo v zgodovini. Rekordi proge so samo del celotne zgodbe: Giulia in Stelvio sta modela Alfa Romeo z največnagradami do sedaj.

AlfaRomeo se vrača na Nürburgring

Predstavljajte si, da ste tam in nebo nad progo Nordschleife je videti kot mogočna slikovita kulisa.Osupljivi oblaki se dvigujejo nad zeleno krono dirkališča. Zrak je suh in hladen... kot nalašč zavožnjo. Dva meseca po predstavitvi je Giulia Quadrifoglio izzvana, da osvoji progo, na kateri sovozila Alfa Romeo zmagala že večkrat: "Grüne Hölle" ali "zeleni pekel" dirkališča Nürburgring.Zlovešče ime ji je po vsej verjetnosti nadel sir Jackie Stewart v 60.letih 20.Stoletja - to je proga,kot bi jo zasnoval sam hudič... več kot 70 zavojev v kombinaciji z izmenjavajočimi se ravninami terdvigi in spusti s 300metri višinske razlike.

Giulia Quadrifoglio čaka na štart. Ni posebej pripravljena – ni opremljena z brezprofilnimipnevmatikami in nima varnostnega loka. Videti je popolnoma enako kot avtomobil iz prodajnegasalona. Če voznik ne bi imel čelade, bi bil v kavbojkah in polo majici videti kot popolnomaobičajen voznik. Za štart se ne bodo prižgale zelene luči, na cilju ne bo črno-bele karirastezastavice, vendar pa raven adrenalina ne bi mogla biti višja, saj se podira rekord.Voznik na izbirnem stikalu Alfa DNA aktivira dirkaški način "Race" in hrupno pospeši. Čez 7minutin 32sekund se lahko znova sprosti. Štoparica pokaže izvrsten čas: prejšnji rekord iz leta2015 jeizboljšan za sedem sekund.

Komaj leto zatem se Stelvio izkaže za še boljšega: na koncu kroga se štoparica ustavi 8sekundprej kot pri prejšnjem rekordu te kategorije.

Giulia in Stelvio sta na eni najtežjih prog na svetu dokazala, da sta najhitrejša limuzina innajhitrejše SUV vozilo v zgodovini. To je rekord, ki ga bo težko prekositi.

Kdo je Giorgio?

Ime Giorgio se je v strokovnih revijah pojavilo leta2013 – poročali so, da je na poti novageneracija vozil Alfa Romeo, ki bo izdelana na platformi Giorgio. Odzivi na družbenih omrežjih sobili izjemni. Vsi so se spraševali, kaj bi lahko to ime pomenilo. Romantiki so menili, da bi lahkobilo poklon Taziu Giorgiu Nuvolariju. Drugi so menili, da je ime Marchionnejeva osebna izbira.Skrivnost ni bila nikoli razkrita. Izkazalo se je, da ima Giorgio lahko pogon na zadnji kolesi in navsa štiri kolesa ter da so njegovi cilji zelo ambiciozni.

Družba je načrtovala velike investicije v platformo in tovarno v Cassinu, kjer naj bi nove modeleizdelovali. Poleg tega je svoje največje tehnične talente združila v posebne "možganske truste".Inženirjem in oblikovalcev je bilo naročeno, naj pozabijo na stara pravila in navade, najrazmišljajo inovativno ter naj "verjamejo, sanjajo in ustvarjajo".

Kdo so "Skunks"?

Člani ekipe Giorgio so se izolirali od ostalih ekip v tovarni in se posvečali izključno novi platformi.V korporativnem žargonu so dobili novo ime, ki so ga z veseljem sprejeli. Za obrazložitev vzdevkain njegovega izvora se moramo vrniti sedemdeset let v preteklost.

Clarence Leonard "Kelly" Johnson ni bil oblikovalec v družbi Alfa Romeo, vendar je njegovazgodba vseeno zelo pomembna. Bil je letalski inženir pri družbi Lockheed Martin in je leta1943sprejel vodenje posebnega projekta – da v pičlih šestih mesecih iz nič razvije lovsko letalo, ki bospremenilo situacijo na nebu v drugi svetovni vojni. Nemogoč izziv je sprejel pod pogojem, daima glavno besedo pri vodenju postopkov. Ob koncu dogovorjenega roka, celo en teden prej, jepredstavil revolucionarni prvi ameriški reaktivni lovec "XP-80 Shooting Star". Njegova ekipa se jeimenovala "Skunk Works".

Tako so člani delovne skupine platforme Giorgio v tovarni dobili ime "Skunks". Tudi oni so začeli"iz nič" ter imeli izjemno kratke roke in zelo ambiciozno nalogo: voznika vrniti v središče izkušnjein ustvariti vozno izkušnjo, ki izpolnjuje vrednote in tradicijo znamke Alfa Romeo. Na njihovemdelu temelji celotna nova generacija vozil Alfa Romeo.Predstavitev Giulie v novem muzeju Alfa RomeoRazličica, ki najbolje izraža temeljne značilnosti platforme Giorgio, je najbolj športni model –Giulia Quadrifoglio. Dolgo pričakovana predstavitev je bila strogo zaupna operacija – mediji nisodobili nobene fotografije ali tehnične značilnosti. Sporočili niso niti imena modela. Novi modelGiulia je bilo javnosti predstavljen na poseben dan - 24.junija2015, ko je znamka praznovala svoj105. rojstni dan. Ob zvokih Puccinijeve skladbe "Nessun dorma" je maestro Andrea Bocellizaželel dobrodošlico Giulii v prostorih prenovljenega muzeja Museo Storico Alfa Romeo vAreseju. Preteklost in prihodnost sta si podali roke.Novi model GiuliaCilji novega modela so zapisani v zgodovino znamke – moderni in inovativni motorji, popolnaporazdelitev teže, edinstvene tehnične rešitve, najboljše razmerje med težo in močjo v kategorijiter izjemna oblika z nezgrešljivim italijanskim šarmom.

Motorji modela Giulia so bili popolnoma novi in izdelani iz aluminija. 6-valjni bencinski motor zdvema turbopolnilnikoma v modelu Quadrifoglio se je ponašal s 375kW (510KM) pri navoru600Nm, kar so izjemne vrednosti za limuzino s štirimi vrati. Teža in materiali so bili zasnovanitako, da so jamčili popolno porazdelitev teže – 50/50 med obema osema.

Številne inovativne tehnične rešitve so bile osupljive: celoten avtomobil je poosebljal novkoncept. Sprednje vzmetenje ima dvojno nihajno roko in polvirtualno krmilno os. Tako je mogočebolje nadzirati kot vzmetenja in zagotavljati optimalni oprijem na cesti. Spodnji vodili ustvarjata"škarjasto" gibanje, ki vzbuja linearni občutek v vseh pogojih in se ponaša z rekordnim krmilnimrazmerjem (manj kot 12:1). Na zadnji osi so uvedli novo shemo Alfalink™, večtočkovni sistem s

štirimi vodili in pol, ki je trden pri zavijanju in hkrati prožen po dolžini. Obe rešitvi so zasnovali inizdelali v tovarni Alfa Romeo.

Lahka in vedno pod nadzorom

Za zagotavljanje optimalnega razmerja med težo in močjo so pri vseh delih Giulie uporabljeniultralahki materiali: aluminij (za podvozje in glavo motorja, dele karoserije ter vzmetenje),kompozit aluminija in plastike (za zadnji nosilec) ter ogljikova vlakna (za pogonsko gred, pokrovmotorja in streho ter tudi za osnovo sprednjih sedežev). Gola karoserija tehta le 322kg. Ekipa zaelektroniko je dobila nalogo, da izboljša varnost in užitek pri vožnji, ne da bi vozniku odvzelanjegovo svobodo. Kot rezultat je ekipa platforme Giorgio razvila določene sisteme z jasnimodtisom družbe Alfa Romeo: od nadzora oprijema Q4 ASR (ki samodejno ukrepa le, ko je to nujnopotrebno) in integriranega zavornega sistema (ki upravlja zavorne naprave in nadzor stabilnosti)do linearnega zdrsa diferenciala (ki izboljšuje odzivnost pri zavijanju) in vektorskega usmerjanjanavora (ki na programiran način usmerja moč v zadnja kolesa, s čimer izboljšuje oprijem inpripravljenost krmilnega sistema). Za koordinacijo vseh funkcij so bili vpeljani "supermožgani",sestavljeni iz ekskluzivnega sistema nadzora podvozja.

Izjemno dinamično zmogljivost dopolnjuje stroga in minimalistična zasnova, ki italijanski značajavtomobila odkriva v elegantni skladnosti mer in tehnično superiornost v izjemnihaerodinamičnih rezultatih (0,25 Cx).

Kaj si delita Giulia in Quadrifoglio

Pri ustvarjanju ultrašportnih različic skoraj vsi proizvajalci nadgradijo osnovni model. Pri tempogosto prikrojijo strukturne elemente, da znižajo težo in izboljšajo zmogljivost. Ta vozilaizdelujejo na ločenih proizvodnih linijah in v številnih primerih uporabljajo druge dobavitelje.Giulia izhaja neposredno iz različice Quadrifoglio, in to ne samo po videzu. Oba avtomobila sidelita enako konstrukcijo, enake lahke materiale, večino mehanskih sistemov in isto proizvodnolinijo v Cassinu. Rezultat je edinstven avtomobil v svoji kategoriji – vsaka Giulia ima enakoporazdelitev teže med sprednjim in zadnjim delom, enako togost vozila ter enake krmilne invzmetne sisteme kot najbolj športne različice avtomobila.

Stelvio: prvi SUV znamke Alfa Romeo

Platforma Giorgio ni bila razvita samo za model Giulia. Prišel je čas, da se Alfa Romeo dokaže tudiv segmentu SUV vozil, na najbolj dinamičnem in inovativnem področju. Tako je bil februarja2017predstavljen model Stelvio: prvo SUV vozilo v zgodovini znamke. Izziv ni bil preprost: izdelati Alfo,ki bo okretna na zasneženih in makadamskih cestah, ter hkrati obdržati enako zmogljivost,vodljivost in oprijem ceste. Z drugimi besedami, izdelati je bilo treba SUV vozilo, ki ga bo mogočevoziti kot športno limuzino. V primerjavi z Giulio je višji in ima več prostora za potnike in prtljago.Gibanje vzmetenja je daljše, kar zagotavlja ustrezno oddaljenost od tal pri vožnji pomakadamskih cestah. Za zagotavljanje boljše stabilnosti je tudi kolotek nekoliko širši. Enaki paostajajo zasnova, mehanika, nabor motorjev in elektronski sistemi. Rezultat je avtomobil "SUVzasnove s srcem Alfa Romeo". Predstavlja nepričakovano kombinacijo, ki ponuja edinstvenevozne lastnosti.

Elegantna športnost

Giulia in Stelvio sta v svojih segmentih nedvomno vodilna avtomobila glede zmogljivosti indinamične odzivnosti. Osnovni tehnični sistem je še vedno revolucionaren. Zaradi tega so seoblikovalci obeh avtomobilov novega modelnega leta osredotočili na izkušnjo v potniški kabini, kizdaj nudi več užitka pri vožnji ter je varnejša in bolj povezana. Tako znamka znova dokazuje svojpoložaj na tržišču – "elegantno športnost". To je koncept, ki ga lahko opazimo v vseh obdobjih

zgodovine Alfa Romeo: popolno ravnovesje med obliko, funkcionalnostjo in užitkom v vožnji.Predstavitev različic Giulia in Stelvio modelnega leta 2020 predstavlja nov korak v to smer.Modela Giulia in Stelvio za leto2020

Najnaprednejše rešitve v novih različicah modelov Giulia in Stelvio se osredotočajo na udobje inznačilno italijansko strast do življenja. Notranjost obeh avtomobilov je preoblikovana tako, da šedodatno poudarja kakovost in eleganco. Glavna novost je informacijsko-razvedrilni sistem z 8,8-palčnim zaslonom na dotik in preprosto uporabo. Ponudbo telematske komunikacijedopolnjujejo storitve Mopar za oddaljeno upravljanje avtomobila. Inovacije na področju voznihtehnologij so postale še bolj pomembne. Novi sistem ADAS (Advanced Driving AssistanceSystems) označuje prehod s prve na drugo raven avtonomije. Sistemi obveščajo voznika, ob tempa se po potrebi aktivirajo in izboljšajo varnost vozila.

Modela Alfa Romeo z največ osvojenimi nagradami

V zadnjih petih letih sta Giulia in Stelvio postala avtomobila znamke Alfa Romeo z največosvojenimi nagradami: 170 mednarodnih naslovov, ki so jih podelile specializirane revije in ostalimediji, izglasovale žirije strokovnjakov ali neposredni uporabniki, nagrajuje tako inovacije kotslog. Začelo se je z nagrado "Evropska karoserija leta 2016" in nadaljevalo z rastočo zbirkonagrad z različnih področij. Police s priznanji so polne, vendar še vedno osvajata nagrade, kot je"Zmogljivi avtomobil leta 2020", ki jo je žirija strokovnjakov spletnega mesta "What Car?" GiuliiQuadrifoglio podelila tretje leto zapored po primerjavi s športnimi avtomobili iz vseh tržnihsegmentov. Utemeljitev je upravičeno vir ponosa za oblikovalce vozil Alfa Romeo: "zmogljivavtomobil, ki ga lahko vozite vsak dan".

PR:

Avto Triglav d.o.o., LjubljanaDunajska cesta 122, SI - 1000 Ljubljana

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!