Novice

Nazaj na novice

KAKO LAHKO VAŠ AVTO Z NOVO FORDOVO TEHNOLOGIJO DELUJE KOT SLUŠALKE Z ODPRAVLJANJEM ŠUMA

Slušalke z odpravljanjem šuma pomagajo zmanjšati hrup v ozadju pri poslovnih letih ter pogovore sopotnikov na vlaku in avtobusu ob jutranjih ali popoldanskih konicah, zagotovo pa milijonom uporabnikov zagotavljajo vsaj malo oddiha in užitka na vsakdanjih poteh.

Slušalke z odpravljanjem šuma pomagajo zmanjšati hrup v ozadju pri poslovnih letih ter pogovore sopotnikov na vlaku in avtobusu ob jutranjih ali popoldanskih konicah, zagotovo pa milijonom uporabnikov zagotavljajo vsaj malo oddiha in užitka na vsakdanjih poteh. Zdaj je Ford to idejo uporabil še v svojih avtomobilih.

Fordov aktivni nadzor šuma uporablja tri mikrofone, strateško razporejene po kabini, s katerimi zaznava neželene zvoke motorja in menjalnika. Sistem te zvoke izniči z nasprotnimi zvočnimi valovi iz zvočnega sistema – ne da bi vplival na glasnost predvajanja glasbe in pogovor v vozilu. Sistem beleži in predvideva vedenje voznika in vozila, na primer pospeševanje v nižji prestavi.

“Poslušanje priljubljenega predvajalnega seznama, izbira najljubše radijske postaje ali preprosto uživanje v odmiku od vrveža sodobnega življenja je lahko kot izkušnja zvoka – in nič manj pomembne tišine – temeljni del prijetnega potovanja z avtom,” je povedal dr. Ralf Heinrichs, nadzornik hrupnosti in tresljajev pri Fordu Evropa, “Povsem novi Mondeo Vignale z aktivnim nadzorom šuma zagotavlja vozniku in potnikom višjo raven udobja in manj motenj.”

Aktivni nadzor šuma je del palete inovacij za vrhunsko različico povsem novega Forda Mondea Vignale in izboljša kakovost zvoka. Nadaljnji ukrep v tej smeri je uporaba zvočne izolacije v vetrobranskem in sprednjih steklih. Čeprav je tanjša kot človeški las, zvočna izolacija v steklu zmanjša prenos hrupa vetra, ki ga povzroča pretok zraka ob stebričkih oken.

“Hrup je nadležen in zmanjšuje voznikovo zbranost, povzroča pa lahko tudi motnje in stres,” je povedal dr. John Cartwright, vodja medicinskih raziskav pri Fordu Velika Britanija. “Ford z odpravljanjem neželenega hrupa pogonskega sklopa potnikom pomaga, da potujejo umirjeno in kar se da udobno.”

Odličen zvok že v zasnovi

Vsako Fordovo vozilo mora opraviti obsežno preverjanje, ki pomaga zmanjšati hrupnost in tresljaje. Vključuje tudi vožnjo po nekaterih najzahtevnejših površinah tako v dejanskih razmerah kot tudi na Fordovih poligonih, vozila pa morajo voziti po makadamskih cestah in cestiščih s številnimi globokimi udarnimi jamami. Mondeo Vignale je že od samega začetka zasnovan tako, da vozniku in potnikom zagotovi optimalno zvočno izkušnjo.

Z uporabo pene namesto steklenih vlaken za izolacijo motornega prostora Mondea Vignale so na primer dosegli zmanjšanje prenosa hrupa pogonskega sklopa v kabino za do dva decibela. Zvočna izolacija v ploščah podvozja, oblogah blatnikov ter sprednjih in zadnjih vratih blokira hrupnost pnevmatik, novo zadnje vzmetenje z integralnim členom pa zaznano hrupnost s ceste zmanjša za do tri decibele.

Mondeo Vignale je eno prvih evropskih Fordovih vozil, ki izkorišča strokovno znanje na novo vzpostavljene globalne ekipe za ubranost vozila (Vehicle Harmony). Vozilo mora uspešno opraviti preverjanje ustreznosti in skladnosti oziroma dopolnjevanja vseh zvokov v kabini, osvetlitve notranjosti in občutka ob stiku s površinami – od zvoka vključenih smernikov do občutka in zvoka ob pritisku na stikalo za ogrevanje zadnjega stekla.

“Notranjost vozila je dragocen in obenem zahteven prostor z več sto skrbno razporejenimi individualnimi funkcijskimi elementi, prav tako kot simfonični orkester s številnimi glasbili. Da uporabnik uživa v izkušnji ubranosti, morajo biti glasbila medsebojno uglašena. In to je delo ekipe za ubranost vozila,” je povedala Erika Tsubaki, nadzornica oblikovanja pri Fordu Evropa.

Vignale in Sony

Strokovnjaki za zvok iz korporacije Sony so znatno število ur namenili uglaševanju zvočnega sistema za različico Vignale, ki s prilagojenim stereo načinom in resničnim prostorskim zvokom poskrbi za vrhunsko zvočno izkušnjo na cesti.

“Naši inženirji so se zelo potrudili in razvili zvočni sistem za Mondea Vignale, ki uporabnike obda z vrhunsko avdiofilsko zvočno izkušnjo. Posebno pozornost so namenili predvajanju v skladu z umetnikovimi nameni in dopolnitvi zvoka z videzom, otipom in občutkom elegantno oblikovane in skrbno izdelane sredinske konzole,” je povedal Ian Hubbard, direktor globalnega razvoja sistemov za razvedrilo v avtomobilih v družbi Sony Europe Limited.

Sonyjev zvočni sistem z 12 odličnimi zvočniki in dovršenim ojačevalnikom DSP poslušanje glasbe v avtu spremeni v resnično doživetje. Ojačevalnik razreda D z 10 neodvisnimi kanali zagotavlja učinkovitost. Je manjši in manj obremenjuje električni sistem vozila od običajnih ojačevalnikov. Obenem nudi funkcije, kot sta načina Stereo in Surround DSP ter uravnavanje glasnosti glede na hitrost vozila.

Za ustvarjanje popolne linearnosti in tonske uravnovešenosti so zvočniki optimalno prilagojeni v skladu z bogatimi Sonyjevimi izkušnjami. Basovski in srednjetonski zvočniki so pretežno izdelani iz polipropilena. Ta zagotavlja stanovitno predvajanje v celotni življenjski dobi vozila in presega lastnosti materialov iz najboljših vlaken. Večslojni mehki visokotonci navdušijo s kristalno čistimi visokimi frekvencami.

Svilnato črna elektronska nadzorna plošča z legendarno Sonyjevo belo osvetlitvijo poskrbi za novo raven videza, nadzora in občutka. Kontrast črne svilnate barve in elegantne bele osvetlitve dopolnjujejo intuitivni ergonomski krmilniki za popolno harmonijo sloga, oblike in funkcionalnosti.

“Zvočni sistem Sony je popolna izbira za Mondea Vignale, saj ustvari eleganten prostor s pridihom razkošja in brezčasnosti, ki ga dopolnjujejo najnovejše napredne tehnologije,” je povedala Erika Tsubaki.

Napredno preverjanje v proizvodnji

Mondea Vignale kot prvi model v sklopu Fordove edinstvene izkušnje izdelka in lastništva Vignale izdelujejo v najsodobnejši Fordovi megatovarni v španski Valencii, ročno pa ga dokonča šest mojstrov v Fordovem središču Vignale Centre, kjer morajo vozila opraviti 100 dodatnih preizkusov.

Tovarna v Valencii vključuje 300 metrov dolgo progo ‘ropotanja in cviljenja’, ki inženirjem pomaga zagotoviti ustrezno slišnost brez nepotrebnih dodatnih zvokov v notranjosti ter ustrezno in varno ujemanje namestitve vseh sestavnih delov. Ker vse več voznikov in potnikov s pomočjo Bluetootha uživa v pretočnem predvajanju glasbe z zunanjih naprav, na primer pametnega telefona, je Ford pred kratkim uvedel novost med preizkusi v avtomobilski panogi. Popoln zvočni obseg pri pretočnem predvajanju in predvajanju z napravami, povezanimi prek priključkov in sistema povezav, mora izpolniti vsa pričakovanja uporabnikov ter ustrezati kakovosti predvajanja z vgrajenim radiom in CD-predvajalnikom.

Mondeo Vignale, ki je na voljo kot limuzina s štirimi vrati in karavan, navduši z vrhunsko prefinjenostjo, unikatnim oblikovanjem in bogato opremo, podrobnosti pa vključujejo usnjeno oblazinjenje notranjosti s šivi v slogu smokinga, ekskluzivno kovinsko barvo Vignale Nocciola in posebno izvedbo platišč iz lahke zlitine.

# # #

O korporaciji Sony

Korporacija Sony je vodilni proizvajalec avdio in video opreme, pripomočkov za igre in komunikacije ter ključnih naprav s področja informacijske tehnologije za potrošnike in specializirane trge. Z oddelki za glasbo, filme, računalniško razvedrilo in spletno poslovanje je Sony vodilno podjetje za elektroniko in razvedrilo na svetu. Sonyjeva skupna letna prodaja v poslovnem letu, ki se je zaključilo 31. marca 2015, je znašala približno 68 milijard dolarjev. Sonyjeva globalna spletna stran:http://www.sony.net/

O družbi Ford Motor Company

Družba Ford Motor Company je vodilni svetovni izdelovalec avtomobilov s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan. Avtomobile izdeluje in prodaja na šestih celinah. S približno 195.000 zaposlenimi in 66 proizvodnimi obrati po vsem svetu združuje avtomobilski znamki Ford in Lincoln. Družba zagotavlja finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih obiščite spletno stranwww.corporate.ford.com.

Ford Evropaje odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 53.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 67.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 23 proizvodnih obratov (15 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 8 obratov deluje v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!