Novice

Nazaj na novice

FORD RAZVIJA TEHNOLOŠKO NAPREDNE POSTOPKE S PLAZMO, KI NAMESTO UNIČEVANJA MOTORJEV OMOGOČAJO NJIHOVO PONOVNO UPORABO IN ZNATNO ZMANJŠAJO IZPUSTE CO2

Ford reciklira stare motorje in s pomočjo posebne patentirane tehnologije za premaz s plazmo omogoča njihovo ponovno uporabo. V primerjavi s proizvodnjo novega motorja so pri tem postopku izpusti CO2manjši za 50 odstotkov, obenem pa zahteva veliko manj materiala.

Ford reciklira stare motorje in s pomočjo posebne patentirane tehnologije za premaz s plazmo omogoča njihovo ponovno uporabo. V primerjavi s proizvodnjo novega motorja so pri tem postopku izpusti CO2manjši za 50 odstotkov, obenem pa zahteva veliko manj materiala.

“Postopek, prvotno razvit za povečanje zmogljivosti modelov, kot je povsem novi Ford Mustang Shelby GT 350R, smo uporabili za obnovitev motorjev, ki bi jih sicer zavrgli in uničili. To je le eden od primerov, kako skuša Ford z vrsto inovativnih ukrepov zmanjšati svoj okoljski odtis,” je povedal Jürgen Wesemann, vodja za tehnologije in materiale vozil v Fordovem oddelku za raziskave in napredni inženiring.

Postopek toplotnega pršenja nitkastega nanosa s plazmo in druge do okolja prijazne inovacije raziskujejo in razvijajo v Fordovem centru za raziskave in inovacije v Aachnu v Nemčiji in drugod po svetu. Za učinkovitejšo porabo goriva raziskujejo tudi možnosti za uporabo lahkih materialov, kot so aluminij, ogljikova vlakna in jekla z visoko natezno trdnostjo. Raziskovalno delo vključuje tudi uporabo obnovljivih materialov, kot so paradižnikova vlakna, ki so stranski proizvod pri izdelavi kečapov Heinz, bioplastika in različne grmovnice.

Motorji, ki jih je mogoče ponovno uporabiti

Sodobni motorji so zasnovani za dolgoletno delovanje in nekaj sto tisoč prevoženih kilometrov v vseh možnih pogojih. V primerih, ko motor kljub vsemu odpove, okvarjene enote preprosto zamenjajo z novim motorjem, še posebej v primeru, da je obnove potrebna notranjost motorja.

Tehnologija nitkastega nanosa s plazmo poprši notranjost izrabljenega ohišja motorja, kar ga pomaga obnoviti na prvotno tovarniško stanje.

“Tradicionalne tehnike obnavljanja motorjev so pogosto predrage in energetsko intenzivne, zahtevajo dele iz litega železa in zapletene postopke obdelave. Tehnologija nitkastega nanosa s plazmo odpravi potrebo po dodatnih težkih delih in obnovljeno ohišje na novo zaživi kot osnova nadomestnega motorja,” je povedal Mark Silk, nadzornik za pogonske sklope v Fordovem oddelku storitev za stranke v Evropi.Lahki materiali

Ustvarjanje lažjih vozil je ključni dejavnik v Fordovem načrtu za trajnost in vključuje uporabo novih tehnik izdelave izjemno čvrstega aluminija, ki omogoča zmanjšanje mase brez sklepanja kompromisov glede čvrstosti karoserije.

Ford F-150, ki mu je revija Green Car Journal na avtomobilskem salonu osebnih in dostavnih vozil v San Antoniu pred nedavnim podelila naziv ‘Do okolja prijazen pick-up leta 2016’, je za zmanjšanje okoljskega odtisa izdelan tudi iz trajnostnih materialov. Tako je oblazinjenje sedežev modela F‑150 iz vlaken REPREVE, ki jih izdelujejo iz recikliranih plastenk. Namesto, da bi pet milijonov plastenk letos končalo na smetiščih, jih bo Ford uporabil kot recikliran material za vlakna. Med drugimi ekološko prijaznimi materiali so tudi riževe luščine za ojačitev plastike v električnih napeljavah, linije za oskrbo z gorivom, izdelane iz ricinovega olja, ter obloge sedežev iz soje in bombaža, recikliranega iz industrijskih ostankov.

Ford za proizvodnjo modela F-150 uporablja zasnovo recikliranja, ki predstavlja novost v avtomobilski panogi. Karoserijske lupine so izdelane iz ogromnih ploskev aluminijeve zlitine. Prej so dele, ki so ostali po odtisu (‘štancanju’) karoserijskih ploskev, ponovno uporabili kot manj vredni ‘sekundarni aluminij’. Zdaj Ford te dele ponovno uporabi v postopku odtisa karoserij brez zmanjšanja kakovosti.

Med trenutnimi evropskimi Fordovimi modeli s filozofijo zmanjšanja mase so B‑MAX, Fiesta, novi Mondeo in novi S-MAX – vsi kljub manjši teži zagotavljajo izjemno čvrstost in varnost ter novo raven prijaznosti do okolja.

Novi Mondeo kot prvi v panogi uvaja hidroformirano izjemno čvrsto jeklo, iz katerega so izdelali stebričke A in B ter strešna vodila. Z novo notranjo struktura iz magnezija so prtljažna vrata pri različicah s štirimi in petimi vrati za približno 40 odstotkov lažja kot pri uporabi običajnega jekla.

Inženirji za prihodnje izdelke razvijajo nove proizvodne postopke z možnostjo uporabe cenejših, velikoserijskih kompozitov iz ogljikovih vlaken. Posebna ogljikova vlakna, ki jih uporabljajo v letalski industriji in za dirkalne avtomobile, so izjemno čvrsta in ekstremno lahka. V sodelovanju s podjetjem DowAksa si Ford prizadeva za zmanjšanje energije, potrebne za izdelavo sestavnih delov iz ogljikovih vlaken, zmanjšanje stroškov surovin in razvoj postopkov recikliranja.

“Fordova pogodba za skupni razvoj s korporacijo Dow Chemical predstavlja odličen temelj in omogoča skrajšanje časa za uvedbo kompozitov z ogljikovimi vlakni v velikoserijske izdelke,” je povedal Wesemann. “To sodelovanje nam bo pomagalo znatno pospešiti naša prizadevanja za ustvarjanje lažjih avtomobilskih kompozitnih materialov, s katerimi bodo uporabniki kljub nezmanjšani čvrstosti privarčevali pri porabi goriva.”

Obnovljivi materiali – od grmičevja do kečapa

Pri raziskovanju, kako bi bili avtomobili še prijaznejši do okolja, Ford preverja tudi uporabo različnih obnovljivih virov. Med njimi je tudi gvajola, grmovnica, ki raste v Arizoni, saj bi lahko zmanjšala količino uvoženega kavčuka za uporabo v avtomobilski proizvodnji. Med drugimi rastlinskimi alternativami za nadomeščanje kavčuka Ford raziskuje uporabo regrata, sončnic in sladkornega trsa.

V sodelovanju s korporacijo H.J. Heinz Company Ford raziskuje celo uporabo posušenih paradižnikovih lupin, ki ostajajo po proizvodnji kečapa Heinz. Tako bi lahko na primer iz posušene paradižnikove lupine izdelovali držala za ožičenje v Fordovih vozilih ali predalčke, v katere uporabniki Fordovih vozil običajno shranjujejo kovance in druge majhne predmete.

Za sprednjo masko Forda Focusa so že uporabili hibridno zmes plastike in kovine, ustvarili pa so tudi prototip predala iz rastline sisal. Ford kot član Zavezništva za bioplastične surovine (Bioplastic Feedstock Alliance) podpira odgovoren razvoj plastičnih snovi, izdelanih iz rastlinskih materialov, ki bi zagotovil trajnejšo prihodnost industriji bioplastičnih izdelkov.

Zagotovilo zmanjšanja izpustov

Zaradi številnih zahtev za izboljšanje kakovosti zraka v Evropi in drugod po svetu so določili nove standarde glede dejanskih izpustov dušikovih oksidov (NOx). Ford zagotavlja, da bodo Fordova vozila z dizelskimi in bencinskimi motorji izpolnjevala prihajajoče strožje zakonodaje. Poleg testiranja izpustov vozil v laboratorijih morajo vozila delovati skladno z zakonodajo glede izpustov pri dejanski vožnji (Real Driving Emissions, RDE), ki je v preverjanje izpustov in izdajo potrdil kot novo okolje uvedla tudi javne ceste. Od leta 2016 morajo v sklopu testiranja vsa nova Fordova vozila do 120 minut voziti po predpisani kombinirani shemi, ki jo sestavljajo mestne ulice, podeželske ceste in avtoceste.

# # #

Trajnostje ključni del Fordove poslovne strategije pri domišljeni proizvodnji, rešitvah za mobilnost in v paleti tehnološko naprednih vozil z varčno porabo.Fordovo poročilo o trajnostije pomemben del zaveze podjetja za transparentno poslovanje in je eden od dejavnikov napredka tako v Fordu kot v avtomobilski panogi.

O družbi Ford Motor Company

Družba Ford Motor Company je vodilni svetovni izdelovalec avtomobilov s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan. Avtomobile izdeluje in prodaja na šestih celinah. S približno 195.000 zaposlenimi in 66 proizvodnimi obrati po vsem svetu združuje avtomobilski znamki Ford in Lincoln. Družba zagotavlja finančne storitve prek družbe Ford Motor Credit Company. Za več informacij o Fordu in Fordovih izdelkih obiščite spletno stranwww.corporate.ford.com.

Ford Evropaje odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 53.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 67.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 23 proizvodnih obratov (15 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 8 obratov deluje v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!