Novice

Nazaj na novice

MOJ ATELJE V NOČI

Herman Pečarič, Veno Pilon, Marjan Dovjak, Zoran Didek, Bogdan Borčić, Zmago Jeraj Galerija Hermana Pečariča, Piran

MOJ ATELJE V NOČI

Herman Pečarič, Veno Pilon, Marjan Dovjak, Zoran Didek, Bogdan Borčić, Zmago Jeraj

Galerija Hermana Pečariča, Piran

​Bogdan Borčić, Stol-atelje, 1999, akril na platnu, 200 x 180 cm (Courtesy: Koroška galerija likovnih umetnosti, Slovenj Gradec)

Odprtje: sreda, 16. december 2015, ob 18. uri

Trajanje: 16. december 2015‒april 2016

Likovna zbirka Hermana Pečariča, ki jo je na željo umetnika piranski občini leta 1983 podarila njegova soproga, ima od leta 1999 svoje domovanje v istoimenski galeriji. Vrsto let je izbor razstavljenih slik, grafik in risb zaokroženo predstavljal umetniško pot piranskega slikarja, ki se je v slovenskem likovnem prostoru uveljavil kot prepoznaven ustvarjalec istrskih motivov, od leta 2008 pa se v galeriji periodično odvijajo tematske razstave. Njihov namen je, da se iz različnih kritiških pozicij vrednotijo segmenti iz slikarske zbirke tega primorskega ustvarjalca, oziroma da se z zornega kota aktualnih umetniških dogajanj preverja pomen celotnega zapuščinskega opusa.

Medtem ko je lanskoletna razstava z naslovom Herman Pečarič in sodobniki. Primorska likovna umetnost 1965‒ 1975 izpostavila nekatere ključne likovne ustvarjalce, s katerimi je avtor sooblikoval umetniško podobo tega prostora, se tema aktualne razstave vrača k vsebinskim nastavkom, ki si jih je postavila prva v vrsti tematskih postavitev primorskega slikarja in njegove zbirke, k likovnemu motivu. Razstava z naslovom Oljčni gaj z rdečo zemljo, spremenljiva podoba neke krajine, je imela za izhodišče pejsaž, ki sestavlja pretežni del Pečaričevega opusa. V primerjavi s tem, umetniku najbolj priljubljenem motivu pa je letošnja tema interierja, pravzaprav umetniškega ateljeja, zastopana v zbirki z eno samo sliko, ki z vidika celotnega opusa nima reprezentativne vloge. Slika z naslovom Moj atelje v noči se dotika avtorjevega intimnega sveta in upodabljanja atmosfere prostora, v kateri so nastajala njegova dela. Pečarič je bil umetnik-samotar, ki je slikarski poklic razumel kot vsakodnevno prakso v zaprtem prostoru svojega ateljeja.

Razstava z naslovom Moj atelje v noči, ki si za izhodišče jemlje enega od likovnih motivov iz slikarjeve zbirke, je bila zasnovana v sodelovanju z drugimi sorodnimi likovnimi institucijami. Pet umetnostnih zgodovinarjev iz slovenskih galerij (Tina Ponebšek iz Pilonove galerije Ajdovščina, Mojca Štuhec iz Moderne galerije Ljubljana, Goran Milovanovič iz Galerije Božidar Jakac Kostanjevica na Krki, Marko Košan iz Koroške galerije likovnih umetnosti Slovenj Gradec in Breda Kolar Sluga iz Umetnostne galerije Maribor) se je odzvalo na povabilo in v lastnih zbirkah poiskalo dela umetnikov s podobno motiviko. Slike, grafike, risbe in fotografije slikarjev iz polpreteklega in sodobnega časa (Veno Pilon, Marjan Dovjak, Zoran Didek, Bogdan Borčić in Zmago Jeraj) so pisci pospremili z besedili, v katerih so raziskali, kritično analizirali pomenske in likovne vrednosti motiva v delu posameznega avtorja, medtem ko je "duh Jerajevega ateljeja" oziroma njegovega praznjenja s pomočjo različnih medijev posnela, avtorsko interpretirala šestorica sodobnih ustvarjalcev (Dimitrij Jeraj, Branimir Ritonja, Petra Kapš, Dejan Buluh, Ana Pečar, Igor Unuk). Čeprav fragmentarno, ima razstava namen, da skozi dela izbranih umetnikov osvetli različne pristope k opisu umetniškega ateljeja, motiva, ki je na nek način globoko povezan z osebnim življenjem umetnikov in njihovo vsakdanjo umetniško prakso.

Reprodukciji:

Anne Marie - Veno Pilon, Atelje v ulici Grande Chaumiere, 1935, Pariz, 12,7 x 16,2 cm (Courtesy: Pilonova galerija, Ajdovščina)

Zoran Didek, V ateljeju, tempera na platnu, 81 x 100,5 cm, Courtesy: Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki)

INFO: Majda Božeglav Japelj, majda.bozeglav-japelj@obalne-galerije.si, 051 362 948

www.obalne-galerije.si

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!