Novice

Nazaj na novice

FORD IN CORNING S POVSEM NOVIM FORDOM GT UVAJATA NOVOST V AVTOMOBILSKI PANOGI

Najprej je bila zasnova tehnologije za zmanjšanje mase, ki pa se je zdaj uspešno uresničila, saj bo superšportnik Ford GT opremljen s hibridnim vetrobranskim steklom Corning® Gorilla® – trpežnim, na praske odpornim steklom, ki je približno 30 odstotkov lažje od običajnega stekla.

Dearborn, Michigan, 15. december 2015– Najprej je bila zasnova tehnologije za zmanjšanje mase, ki pa se je zdaj uspešno uresničila, saj bo superšportnik Ford GT opremljen s hibridnim vetrobranskim steklom Corning®Gorilla®– trpežnim, na praske odpornim steklom, ki je približno 30 odstotkov lažje od običajnega stekla.

Steklo, ki sta ga skupaj razvili podjetji Ford in Corning, bo uporabljeno tako za vetrobransko steklo kot za zadnji pokrov motorja Forda GT, to pa bo pozitivno vplivalo na vodenje vozila in učinkovitost porabe goriva ter zmanjšalo tveganje za poškodbe stekla.

“Hibridno steklo Gorilla je odličen primer Fordovega sodelovanja z dobavitelji za inovacije na vseh področjih našega poslovanja,” je povedal Hau Thai-Tang, podpredsednik Fordove skupine za globalne nabave. “Ford GT s svojo zmogljivostjo in majhno maso postavlja nova merila pri inovacijah, zato smo z veseljem preizkusili uporabo izjemnih novih tehnologij.”

Z izzivom lahkih in naprednih materialov za uporabo v avtomobilih se je Fordova ekipa obrnila na Corning, vodilno podjetje s področja raziskav materialov, ki je leta 2007 na trgu uporabne elektronike uvedlo lahko in trpežno steklo Gorilla. Ker jih je zanimal potencial za uporabo v avtomobilski panogi, so se pri Fordu obrnili na Corning, ki je pomagal pri nadaljnjih raziskavah in razvoju unikatne izvedbe zunanjega avtomobilskega stekla.

Med preučevanjem tehnologij za Fordov koncept superšportnega avtomobila je ekipa ugotovila, da ima novo hibridno steklo potencial za dejansko uporabo. Majhna in zagnana skupina strokovnjakov za razvoj, izdelave in nabavo iz Forda in Corninga je pospešeno pripravila tehnologijo za hitro uvedbo. V štirih mesecih so že zaprosili za odobritev programa.

“To uspešno sodelovanje potrjuje našo pravilno odločitev za vlaganja v raziskave in razvoj novih inovacij in reševanje zahtevnih problemov,” je povedal Wendell Weeks, glavni izvršni direktor družbe Corning Incorporated. “Ford je odkril izjemno vrednost inovativne tehnologije za zmanjšanje mase ter namenil pomembne vire za njen hiter razvoj in možnost uporabe v proizvodnji. V sodelovanju s Fordom smo razvili steklo, ki je uspešno prestalo več tisoč ur preizkušanja trpežnosti in ga zdaj uporabljajo pri izdelavi Fordovega vozila. Navdušeni smo, da bo ta revolucionarna tehnologija na voljo končnim uporabnikom.”

Hibridno steklo Gorilla

Običajno laminirano avtomobilsko vetrobransko steklo je iz dveh slojev kaljenega stekla z vmesnim slojem iz prozornega termoplastičnega lepila. V Ameriki ga je uvedel Henry Ford, to tehnologijo pa v avtomobilski industriji uporabljajo že skoraj celo stoletje.

Novo hibridno steklo uporablja večslojni pristop – za uporabo v avtomobilski industriji ojačan hibrid je na notranji strani, napredni vmesni sloj iz termoplastike z odlično zvočno izolacijo je v sredini, kaljeno steklo pa predstavlja zunanji sloj. Rezultat je vetrobransko steklo in steklo za zadnji pokrov motorja, ki je za približno 32 odstotkov lažje od stekla konkurenčnih vozil.

“Med razvojem smo preizkušali različne variacije stekla, nato pa smo odkrili kombinacijo, ki zagotavlja tako prihranek pri masi kot trpežnost, zahtevano za zunanje avtomobilsko steklo,” je povedal Paul Linden, Fordov inženir za zunanjost karoserije. “Malce presenečeni smo odkrili, da je za uspeh hibridnega stekla ključnega pomena ojačan notranji sloj vetrobranskega stekla.”

Novo laminirano hibridno steklo Gorilla je približno 25 do 50 odstotkov tanjše in obenem enako ali še bolj čvrsto od običajnega laminata. Običajno laminirano steklo je debelo od štiri do šest milimetrov, hibridno steklo Gorilla pa od tri do štiri milimetre. To občutno zmanjšanje debeline znatno zmanjša težo vsake ploskve. Obenem je steklo čvrstejše zaradi naprednih postopkov za zmanjšanje onesnaženja, kemične ojačitve, edinstvene obdelava robov in zgradbe laminata.

Novo tehnologijo so preverjali glede odpornosti na kamne in groba cestišča, steklo pa je moralo prestati specifične ‘izstrelke’, prevračanje in preizkuse v vetrovniku.

“Poleg nove hibridne tehnologije za zunanje steklo Forda GT uporabljamo tudi edinstveno kombinacijo stekla za predelno ploščo med potniško celico in motornim prostorom,” je povedal Linden. “Navdušuje nas možnost prilagoditve uporabe stekla glede na posamezne zahteve, kar zagotavlja največje možno zmanjšanje mase vozila.”

Zmanjšanje mase vetrobranskega stekla, pokrova motorja in stekla predelne stene pozitivno vpliva na pospeševanje, varčnejšo porabo goriva in zmogljivost zaviranja Forda GT. Morda najpomembnejša je izboljšava vodenja – ker je odpravljena velika masa stekla visoko na vozilu, je težišče vozila nižje, kar znatno prispeva k izjemni dinamičnosti avtomobila.

Fordova uporaba novega hibridnega stekla potrjuje prizadevanja za inovativni inženiring in zmanjšanje mase, ki bodo kmalu koristila vsem uporabnikom Fordovih vozil.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!