Novice

Nazaj na novice

Odlični rezultati slovenskega turizma v prvih sedmih mesecih letošnjega leta

V prvih sedmih mesecih za 10 % več tujih turistov

Sporočilo za javnost

Odlični rezultati slovenskega turizma v prvih sedmih mesecih letošnjega leta

V prvih sedmih mesecih

za 10 % več tujih turistov

31. avgust 2016 – Po začasnih podatkih Statističnega urada RS (SURS) je slovenski turizem v obdobju od januarja do vključno julija zabeležil za 8 % več turistov in 6 % več prenočitev kot v istem obdobju leta 2015.

Odlični rezultati slovenskega turizma v lanskem letu, ko smo prvič od samostojnosti naše države zabeležili več kot 10 milijonov turističnih prenočitev in 2,2 milijardi evrov izvoženih potovanj, se nadaljujejo tudi v prvih sedmih mesecih letošnjega leta. V obdobju od januarja do vključno julija smo zabeležili skupno za 8 % več prihodov turistov in za 6 % več prenočitev v primerjavi z enakim obdobjem lani. Število tujih turistov je poraslo za 10 %, njihovih prenočitev pa za 8 %. Domači turisti so v prvih sedmih mesecih letos ustvarili za 4% več prihodov in za 1% več prenočitev.

Odlični rezultati slovenskega turizma napovedujejo uspešno turistično sezono

Turisti iz Avstrije, Italije in Nemčije, ki predstavljajo tradicionalno pomembne trge slovenskega turizma ter največji delež v prenočitvah tujih turistov, so ustvarili več prihodov in prenočitev kot v prvih sedmih mesecih lanskega leta (Avstrijci za 6 % več prihodov in za 4 % več prenočitev, Italijani za 6 % več prihodov in za 8 % več prenočitev, Nemci za 8 % več prihodov in za 5 % več prenočitev).

Rast prenočitev v višini dvomestnih števil beležimo iz številnih evropskih in prekomorskih držav, med njimi Izraela (+37 %), Madžarske (+25 %), Srbije (+11 %), Poljske (+15 %), Češke republike (+13 %), Slovaške (+13 %), Bolgarije (+21 %), Romunije (+17 %), Danske (+ 25 %), Luksemburga (+37 %), Turčije (+32 %), Španije (+27 %), Švice (+ 10 %), Makedonije (+27 %), Republike Koreje (+26 %), Kitajske (+19 %) in ZDA (+13 %).

Največjo rast prenočitev v prvih sedmih mesecih so zabeležile mestne občine (+9 %), Ljubljana (+9 %) in gorske občine (+8 %), sledijo jim druge (+6 %) in zdraviliške občine (+4 %) ter obmorske občine (+2 %). Med najbolj obiskanimi občinami so bile gorske občine (26 % vseh prihodov) in zdraviliške občine (22 %). Prav tako je bilo v zdraviliških in gorskih občinah opravljenih največ prenočitev (30 oz. 25 %), sledijo jim obmorske občine (20 %).

Uspešno turistično sezono napovedujejo tudi posamezne turistične destinacije. V nadaljevanju navajamo aktualne podatke za Ljubljano, Bled ter Portorož in Piran.

Po statistiki Turistično-informacijskega centra (TIC) Ljubljana so med 1. in vključno 27. avgustom zabeležili za 11 % več prenočitev kot v istem obdobju lani, od začetka leta do 27. avgusta pa beležijo za 6,7 % več prenočitev kot v enakem obdobju lani.

Od 1. do 28. avgusta so v hotelih Občine Piran zabeležili za 1 % manj prenočitev kot v enakem obdobjem lani, pri čemer je bila zasedenost hotelov dobra, saj so bili ti v avgustu v povprečju zasedeni kar 99% (v juliju pa v povprečju 94%). Kar 81 % prenočitev so ustvarili tujci. V destinaciji za prvih osem mesecev letošnjega leta pričakujejo 2 do 3% rast prenočitev.

Do 28. avgusta so na Bledu v primerjavi z osemmesečnim obdobjem v letu 2015 zabeležili za 3 % več prenočitev. Domači turisti so ustvarili 5 % več prenočitev, tuji turisti pa 3 %. Tudi do konca leta v destinaciji pričakujejo nadaljevanje dosedanje rasti.

Zdravko Počivalšek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo:

"Statistični podatki o turističnem obisku Slovenije v 7 mesecih letošnjega leta napovedujejo rekordno turistično leto 2016. Zabeležili smo rast števila prihodov in nočitev tujih in domačih turistov. Ti podatki kažejo, da smo z ukrepi in aktivnostmi na pravi poti. Slovenija je v tujini prepoznana kot varna in privlačna turistična destinacija. Z novimi, inovativnimi turističnimi produkti bomo v prihodnje skušali k dopustovanju v Sloveniji pritegniti tudi več domačih turistov. Verjamem, da bodo podatki o turističnem obisku v avgustu še obetavnejši in bomo lahko potrdili dosedanje ocene o uspešni poletni turistični sezoni."

Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije:

"Vse aktivnosti razvoja in trženja slovenskega turizma v ambiciozno zastavljenem programu dela STO so bile v zadnjem letu dni izvedene v tesnem sodelovanju z gospodarstvom. STO je naredil velik korak na področju vsebinskega digitalnega marketinga, kar prispeva k usklajeni in jasni komunikaciji Slovenije kot turistične destinacije kot celote. Slovenija med tujimi ciljnimi skupinami postaja vse bolj prepoznana butična, varna, zelena, aktivna in zdrava destinacija s turističnimi produkti visoke dodane vrednosti za odlična doživetja, kar se odraža tudi v rasti števila tujih turistov v Sloveniji. Z 10-odstotno rastjo prihodov in z 8 odstotki več prenočitev tujih turistov v prvih sedmih mesecih letos se slovenski turizem uvršča nad evropsko in globalno povprečje, pa tudi nad raven rasti mednarodnih prihodov v regiji. Posebej nas veseli, da beležimo nadaljevanje rasti s tradicionalno pomembnih trgov slovenskega turizma, ki prispevajo največji delež med vsemi tujimi prenočitvami, to je iz Italije, Avstrije in Nemčije, hkrati pa beležimo pozitivno rast v višini dvomestnih števil tudi z novih in prekomorskih trgov, kjer smo v sodelovanju z gospodarstvom intenzivirali tržno-komunikacijske aktivnosti. Ocenjujemo, da je za odlične rezultate letošnje poletne sezone ključna velika globalna digitalna kampanja Slovenia- Make New Memories\", ki jo intenzivno izvajamo na 13ih tujih trgih. STO je v tej kampanji presegel več zastavljenih marketinških ciljev že v juniju, kar se izrazito odraža tudi na predstavljenih statističnih podatkih.Pred zimsko turistično sezono nadaljujemo z intenzivnim trženjem in promocijo naše deleže ter njene turistične ponudbe na izbranih emitivnih trgih z izpostavitvijo ključnih produktov slovenskega turizma."

STO v okviru obsežne globalne digitalne kampanje I FEEL SLOVENIA – MAKE NEW MEMORIES, ki je v teku, beleži odlične rezultate, saj so oglasi kampanje dosegli že več kot 23 milijonov ljudi in več kot 160 milijonov prikazov. Rezultati sistematičnega komuniciranja preko družbenih medijev se kažejo v več kot 175 % povečanju sledilcev na Facebooku, skoraj 100 % na Twitterju in za skoraj 160 % na Instagramu. Med trgi so pri učinkovitosti digitalnega oglaševanja po 90 dneh izvedbe kampanje najbolj izstopale Francija in Švica, Češka, Italija, Velika Britanija in Irska ter Hrvaška in Srbija.

V polnem teku so aktivnosti oblikovanja novega portala www.slovenia.info, ki bo zaživel konec letošnjega leta ter projekti, ki bodo povečali učinkovitost vsebinskega marketinga, kot npr. ambasadorji znamke I feel Slovenia.

Vse aktivnosti STO v letu 2016 potekajo v skladu s pozicioniranjem Slovenije kot zelene, aktivne in zdrave destinacije ter znamke I FEEL SLOVENIA, poseben poudarek pa je dan tematikama Zdrave vode in Ljubljana, zelena prestolnica Evrope 2016.

V jesenskih mesecih številni za turizem pomembni dogodki in aktivnosti

V septembru in oktobru se bo v Sloveniji zvrstilo za turizem več pomembnih dogodkov.

Prihodnji teden, (6. septembra) bo na Bledu v okviru mednarodno prepoznanega Strateškega foruma Bled potekal tretji Panel turizem z naslovom "Varnost in trajnost v turizmu", ki bo v okviru panela kot osrednjega govornika gostil tudi Taleba Rifaija, generalnega sekretarja Svetovne turistične organizacije.

Prav tako bo septembra Slovenija gostila vodilne strokovnjake za trajnostni turizem. Osrednji zeleni destinacijski dogodek na globalni ravni Global Green Destinations Day bo namreč potekal 27. in 28. septembra v Ljubljani, Zeleni prestolnici Evrope 2016.

DNEVI SLOVENSKEGA TURIZMA (DST), ki predstavljajo osrednji strokovni dogodek v turizmu in potekajo v sodelovanju vseh večjih partnerskih institucij s področja turizma v Sloveniji,bodo letos potekali od11. do 13. oktobra v Radencih.

Pred zimsko turistično sezono STO skupaj s turističnim gospodarstvom izvaja intenzivne začrtane promocijske aktivnosti za tekoče leto, prav tako pa bodo v naslednjih mesecih na izbranih emitivnih trgih slovenskega turizma izvedeni pomembni predstavitveni dogodki. Slovenija in slovenski turizem se bosta tako med drugim predstavila v Dubaju in v New Yorku ter na ključnih turističnih borzah JATA v Tokiu in WTM v Londonu.

Aktualni podatki uspešnosti slovenskega turizma ponovno dokazujejo, da je turizem vse pomembnejša gospodarska panoga naše dežele, ki hkrati izkazuje še velik potencial za nadaljnjo rast. V Sloveniji turizem v bruto družbeni produkt prispeva 13 %, predstavlja 8 % celotnega izvoza in 38 % izvoza storitev ter predstavlja 13 % vseh zaposlenih v Slovenji. Hkrati je turizem panoga, ki ključno prispeva k prepoznavnosti Slovenije in jo umešča kot trajnostno usmerjeno zeleno, aktivno in zdravo deželo.

Dodatne informacije

Slovenska turistična organizacija

Dimičeva 13, SI-1000 Ljubljana, Slovenija

Tel. št.: 00386 (0)1 5898 550

Livija Kovač Kostantinovič, Tržno komuniciranje in odnosi z javnostmi livija.kovac@slovenia.info

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!