Novice

Nazaj na novice

Nova Opel Ampera-e: pregled novih razsežnosti vožnje

Z Ampero-e in njenim dosegom do 520 kilometrov pri novem evropskem voznem ciklu Opel uvaja prvi električni avtomobil, ki večini kupcev avtomobilov omogoča, da postanejo električno mobilni. Nov način vožnje odpira naslednje poglavje v zgodovini avtomobilizma. Za skoraj 90 odstotkov voznikov, ki se vsak dan vozijo v službo in domov, bosta litij-ionski baterijski akumulator s 60 kWh in na učinkovitost osredotočena zasnova Ampere-e zagotovila, da jo bodo vozili kot običajen avtomobil, le da ga bodo napolnili s priklopom na električno vtičnico.

Nova Opel Ampera-e: pregled novih razsežnosti vožnje

Opel Ampera-e: električna mobilnost za vse

· Primerna za vsakodnevno uporabo: doseg 520 km pri preizkusnem ciklu NEDC[1]

· Zabavna za vožnjo: pospeševanje iz mirovanja in pri prehitevanju na ravni hitrega športnega avtomobila

· Najboljše povezave: sistem za informacije in razvedrilo IntelliLink-e ter Opel OnStar

Rüsselsheim. Z Ampero-e in njenim dosegom do 520 kilometrov pri novem evropskem voznem ciklu Opel uvaja prvi električni avtomobil, ki večini kupcev avtomobilov omogoča, da postanejo električno mobilni. Nov način vožnje odpira naslednje poglavje v zgodovini avtomobilizma. Za skoraj 90 odstotkov voznikov, ki se vsak dan vozijo v službo in domov, bosta litij-ionski baterijski akumulator s 60 kWh in na učinkovitost osredotočena zasnova Ampere-e zagotovila, da jo bodo vozili kot običajen avtomobil, le da ga bodo napolnili s priklopom na električno vtičnico.

Opel Ampero-e najprej uvaja v državah, ki že imajo vzpostavljeno infrastrukturo EV, ali so trdno odločene, da postanejo vodilne na področju električnih vozil. Ampera-e je naprodaj na Norveškem, najbolj zrelem trgu električnih vozil v Evropi. Letos bodo Norveški sledile še Nemčija, Nizozemska in Švica.

Opel Ampera-e postavlja nova merila v električni mobilnosti, saj z električnim dosegom 520 km (cikel NEDC) brez vmesnega polnjenja prevozi vsaj 100 kilometrov več od najbližjega tekmeca, kar se jih v tem razredu trenutno vozi po cestah. Cikel NEDC je sicer pomemben zaradi možnosti primerjave, pri dejanski uporabi pa na doseg vplivajo dejavniki, kot so značilnosti cestišča, vremenski pogoji, slog vožnje ali dodatna obremenitev. Opel je zato Ampero-e preizkusil tudi s postopki, podobnimi hitrostnim profilom, kot jih določa vozni cikel WLTP[2] (skrajšani preizkusni postopek). Rezultati po WLTP so bliže dejanskim voznim pogojem. Opel Ampera-e se izkaže tudi v tem primeru: na osnovi teh testov so inženirji ocenili, da znaša kombinirani doseg v skladu z WLTP 380 kilometrov. Seveda se bo doseg pri vsakdanji uporabi razlikoval glede na osebni slog vožnje in druge zunanje dejavnike, kljub temu pa je največja ovira pri nakupu električnih vozil – strah zaradi dosega – tako stvar preteklosti. Kljub zazrtosti v prihodnost in prednostim električne mobilnosti za prijazen odnos do okolja, Ampera-e navduši tudi s pospeševanjem zmogljivega tradicionalnega športnega avtomobila.

Osredotočenost na učinkovitost in zmogljivost se kaže v izjemni zasnovi oblog Ampere-e. Kljub temu, da so zunanje mere podobne kot pri Opel Corsi, je notranjost Ampere-e prostornejša od večja Astre. Prostor za potnike je postavljen nad paket akumulatorskih baterij, ki so nameščene pod dnom vozila, rezultat pa je višji sedežni položaj z ‘občutkom športnega terenca’ – ta je zelo priljubljen med kupci novih vozil.

‘Vožnja z eno stopalko’: zaviranje s stopalko za plin

Ampera-e pa lahko ponudi še veliko več: revolucionarni električni avto omogoča prijetno in skoraj neslišno ‘križarjenje’, obenem pa lahko med vožnjo polni akumulatorske baterije. V ta namen mora voznik v običajnem voznem načinu ‘Drive’ le odmakniti nogo s stopalke za plin. V potisnem hodu vozilo samodejno rekuperira in pridobiva energijo z elektromotorjem, ki deluje tudi kot generator. Zavorni učinek motorja se poveča, če voznik izbere način ‘Low’, v katerem je rekuperacija še izdatnejša. Za maksimalno rekuperacijo energije lahko voznik s stikalom za volanskim obročem ročno izbere funkcijo ‘Regeneration on Demand’. V načinih ‘Low’ in ‘Regen on Demand’ je navor motorja tako velik, da vozniku za ustavljanje pri vožnji v običajnem prometu ni treba pritisniti na zavorno stopalko. Ampero-e je tako možno varno upravljati le s stopalko za plin (‘one pedal driving’). Seveda je treba pri zaviranju v sili še vedno pritisniti na zavorno stopalko. Prvi simulacijski modeli so pokazali, da lahko vozniki s popolno rekuperacijo pri ‘vožnji z eno stopalko’ namesto v načinu ‘Drive’ v gostem mestnem prometu s pogostimi ustavljanji in speljevanju doseg povečajo za do pet odstotkov.

Največji navor 360 Nm ima zasluge za naelektren značaj novega Oplovega modela. Moč elektromotorja ustreza 150 kW/204 KM. Lahkotno pospeševanje iz mirovanja (na primer pred semaforjem) ali na uvozih na avtocesto sodi med najljubše discipline Opel Ampere-e. Do hitrosti 50 km/h se kompaktni avto požene v samo 3,2 sekunde, v srednjem območju vrtljajev pa za pospešek od 80 do 120 km/h, kar je še posebej priročno pri prehitevanju, potrebuje samo 4,5 sekunde (začasni podatki). Za kar največji doseg je največja hitrost elektronsko omejena na 150 km/h.

Povsem prilagojena vsakodnevni uporabi: dovolj prostora za pet oseb in prtljago

Izjemno pospeševanje pa ni edina odlika 4,16 metra dolge Ampere-e. V njej je dovolj prostora za pet potnikov, prostornina prtljažnika pa meri 381 litrov, kar je precej več od povprečja podobno dolgih avtov. To prostornost omogoča domiselna vgradnja desetih baterijskih modulov. Celoten paket je nameščen v podvozju in je optimalno prilagojen obrisom vozila. Tako prostor ni prav nič okrnjen. Akumulatorsko baterijo s kapaciteto 60 kilovatnih ur sestavlja 288 litij-ionskih celic, razvili pa so jo v sodelovanju s podjetjem LG Chem.

Z akumulatorsko baterijo pod dnom vozila so inženirji Ampere-e razvili novo vrsto strukture karoserije, ki varuje baterijski paket in obenem omogoča minimalno težo. Za zmanjšanje mase brez negativnega vpliva na varnost in trpežnost do uporabili različne stopnje izjemno čvrstega jekla in aluminija. Približno 81,5 odstotka strukture karoserije Ampere-e je iz izjemno čvrstega ali naprednega čvrstega jekla. Za dodatno zmanjšanje mase so inženirji za pokrov motornega prostora, vrata in prtljažna vrata izbrali aluminij ter tako v primerjavi z uporabo običajnega jekla prihranili dodatnih šest odstotkov pri teži.

Poskrbljeno je tudi za prijetno vožnjo potnikov na daljših potovanjih. Na tipično Oplov način izjemen občutek prostornosti dopolnjuje najboljša digitalna povezljivost. Edinstveni sistem za osebne povezave in storitve Opel OnStar dopolnjuje sistem za informacije in razvedrilo, ki so ga razvili posebej za Ampero-e. Sistem IntelliLink-e je združljiv z vmesnikoma Apple CarPlay in Android Auto, zato lahko potniki telefonirajo, uporabljajo navigacijsko vodenje do cilja, pošiljajo in prejemajo sporočila ter poslušajo glasbo prek storitve Spotify, pri tem pa za upravljanje uporabijo zaslon na dotik ali ukaze posredujejo z glasom. Ampera-e je na voljo tudi z novim zvočnim sistemom Bose s sedmimi zmogljivimi zvočniki.

[1] Novi evropski vozni cikel

[2] Svetovno usklajeni preizkusni postopek za lahka vozila

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!