V PARKU VOJAŠKE ZGODOVINE OBNOVLJENA ŽELEZNIŠKA KOMPOZICIJA SLAVNOSTNO PREDANA MUZEJSKEMU NAMENU

Novice

Nazaj na novice

V PARKU VOJAŠKE ZGODOVINE OBNOVLJENA ŽELEZNIŠKA KOMPOZICIJA SLAVNOSTNO PREDANA MUZEJSKEMU NAMENU

V Parku vojaške zgodovine je bila danes, 14. septembra, muzejskemu namenu slavnostno predana obnovljena železniška kompozicija iz druge svetovne vojne s parno lokomotivo 52 4936 na čelu. Kompozicijo, ki ima s skoraj 28 m dolžine in skoraj 121 t mase v Parku vojaške zgodovine sloves največjega in najtežjega muzejskega eksponata, sestavljajo nekdanja nemška vojna lokomotiva tipa DBR 52 ter dva tovorna vagona s protiletalskim topom.

V PARKU VOJAŠKE ZGODOVINE OBNOVLJENA ŽELEZNIŠKA KOMPOZICIJA SLAVNOSTNO PREDANA MUZEJSKEMU NAMENU

V Parku vojaške zgodovine je bila danes, 14. septembra, muzejskemu namenu slavnostno predana obnovljena železniška kompozicija iz druge svetovne vojne s parno lokomotivo 52 4936 na čelu. Kompozicijo, ki ima s skoraj 28 m dolžine in skoraj 121 t mase v Parku vojaške zgodovine sloves največjega in najtežjega muzejskega eksponata, sestavljajo nekdanja nemška vojna lokomotiva tipa DBR 52 ter dva tovorna vagona s protiletalskim topom. Železniška kompozicija ima za našo nacionalno zgodovino še posebej velik pomen, saj so ravno te lokomotive po koncu II. svetovne vojne v okviru vojnih reparacij pomagale pri odpravi vojne škode in uničenja ter s tem delovale v službi miru in napredka. Poleg tega pa je ravno "pivška" lokomotiva 11. aprila 1978 s posebno slavnostno vožnjo od Ljubljane do Postojne sklenila obdobje parne vleke na glavnih progah. Pridobitev muzejskega eksponata s tako velikim pomenom za železniško tradicijo ter s tako bogato zgodovino predstavlja pomembno prelomnico v razvoju Parka vojaške zgodovine, zaradi katere se Park enakovredno uvršča ob bok velikim svetovnim vojaškim muzejem.

Velik pomen obnovljene železniške kompozicije za našo tehnično dediščino in nacionalno zgodovino so izpostavili tudi slavnostni govorci na svečani slovesnosti, katere se je kljub slabi vremenski napovedi udeležilo zelo veliko število ljubiteljev vojaške, tehnične in železniške dediščine. Slavnostna govornica na slovesnosti je bila ministrica za obrambo Andreja Katič, ki je izpostavila bogato in pogosto težko življenje lokomotive in pozdravila podvige Parka vojaške zgodovine, ki si ob zglednem sodelovanju z Vojaškim muzejem Slovenske vojske in Železniškim muzejem Slovenskih železnic prizadeva za ohranjanje te zapuščine. Ob tej priložnosti je dejala: "Lokomotiva je bila nema spremljevalka različnih zgodb – tragičnih in obetajočih – in kot pričevalka nekega preteklega časa bo zdaj na ogled obiskovalcem Parka vojaške zgodovine, med katerimi je veliko mladih." Na velik pomen obnovljene železniške kompozicije za Park in širšo lokalno skupnost je opozoril tudi podžupan Občine Pivka Boris Rebec in se iskreno zahvalil vsem, ki so omogočili projekt pridobitve in obnove železniške kompozicije, saj je slednji v veliki meri postal izvedljiv po njihovi zaslugi. Direktor Parka vojaške zgodovine Janko Boštjančič je poudaril zahtevnost obnove lokomotive in vagonov in izpostavil velik pomen donatorjev in sponzorjev za realizacijo projekta. Izmed številnih velja posebej izpostaviti skupino Helios, ki je z donacijo vseh potrebnih barv in premazov podprla obnovo kompozicije in rešila pomemben zgodovinsko-tehnični spomenik pred propadom ter pod vodstvom dr. Mihe Steinbucherja s strokovno analizo barv poskrbela za obnovo lokomotive v isti odtenek kot ob izhodu iz tovarne leta 1943. Na slovesnosti je tako spregovoril tudi generalni direktor skupine Helios g. Hubert Culik z Dunaja. V nagovoru je opozoril na potrebo po skrbnem ravnanju z ostanki zgodovine, zaradi česar si v skupini Helios kot specialistu za premazne sisteme za železniško industrijo prizadevajo podpirati tovrstne projekte, ki ustvarjajo zanimive zgodbe in spodbujajo znanje ter sodelovanje. Poleg skupine Helios so za obnovo kompozicije zaslužni tudi podjetje CEM-TIR, ki je izvedlo prevoz, ter podjetji Dvig in Granos. Piko na i pa je prispeval še Vojaški muzej Slovenske vojske, ki je za kompozicijo prispeval protiletalski top. Projekt pridobitve kompozicije je bil izvedljiv tudi po zaslugi tesnega sodelovanja s Slovenskimi železnicami. Spregovoril je tudi ravnatelj Železniškega muzeja SŽ Mladen Bogić, ki je predstavil zgodbo lokomotive in pozdravil idejo Parka vojaške zgodovine po ohranjanju te zapuščine.

Slovesnost ob zaključku obnove železniške kompozicije predstavlja uvod v letošnji XI. Festival vojaške zgodovine.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!