Novice

Nazaj na novice

Fordovi avtomobilski sedeži na modni brvi, oblikovalci z recikliranjem avtomobilskih delov ustvarjajo modno kolekcijo

Oblazinjenja avtomobilskih sedežev, uporabljena v novih Fordovih modelih, so po recikliranju za edinstveno modno kolekcijo ponovno oživela pod sojem žarometov.

· Med Tednom mode v Hongkongu nadarjeni oblikovalci ustvarjajo modno kolekcijo s pomočjo recikliranih trajnostnih materialov, uporabljenih v novih Fordovih modelih in postopkih pri izdelavi vozil

· V sklopu foruma Redress – Fordov oblikovalski izziv evropski oblikovalci pomagajo ustvarjati obleke, suknjiče in srajce iz delov in odpadnih materialov, vključno z oblazinjenji sedežev

· Izziv daje poudarek trajnostnemu oblikovanju v avtomobilski panogi in modi; med štirimi sodelujočimi evropskimi oblikovalci je tudi Amandah Andersson iz Švedske, ki je pomagala ustvariti zmagovalno kreacijo

Köln / Ljubljana, 25. februar 2015 – Oblazinjenja avtomobilskih sedežev, uporabljena v novih Fordovih modelih, so po recikliranju za edinstveno modno kolekcijo ponovno oživela pod sojem žarometov.

Obetavni nadarjeni oblikovalci iz Evrope in Azije so oblazinjenja – ter druge materiale in ostanke iz Fordove proizvodnje vozil – preobrazili v obleke, suknjiče in srajce za forum Redress – Fordov oblikovalski izziv. Ta poteka med Tednom mode v Hongkongu, organizirala pa ga je dobrodelna modna organizacija Redress, da bi predstavila trajnostno oblikovanje v modi in avtomobilski panogi.

“Trajnost je ključni element Fordovega dizajna, zato je nadvse vznemirljivo videti materiale iz naših avtomobilov, ki so ponovno oživeli na modni brvi,” je povedala Emily Lai, vodja oblikovanja na področju barv in materialov pri Fordu v Tihomorski Aziji. “Oblikovalci lahko s svojimi kreacijami in postopki oblikovanja pomembno vplivajo na količino odpadkov, z ustvarjalno izbiro materialov in drugimi inovacijami pa lahko zmanjšajo skupni vpliv na okolje. Vse prikazane inovacije so bile izjemno inovativne in izzivalne, vsak udeleženec pa si je zaslužil vse pohvale za sodelovanje v tem izzivu.”

Sodelovalo je deset finalistov tekmovanja za priznanje 2014/15 EcoChic Design Award pod Fordovim pokroviteljstvom, vključno z obetajočimi talenti iz Danske, Francije, Švedske in Velike Britanije. Amandah Andersson iz Švedske je uporabila klobučevino in blago iz sedežnega oblazinjenja Mondea in Kuge ter v samo treh urah ustvarila zmagovalno kreacijo.

“Obilica odpadkov na smetiščih predstavlja velik problem za naš planet in v organizaciji Redress skušamo povečati zavedanje o možnostih za zmanjšanje te težave,” je povedala Christina Dean, ustanoviteljica in izvršna direktorica Redressa. “Forum Redress: Fordov oblikovalski izziv je poskrbel za odličen prikaz dejstva, da je trajnostno razmišljanje pri oblikovanju pomembno tako v modi kot v avtomobilski industriji.”

Od leta 2001 si posebna ekipa Fordovih inženirjev prizadeva za vključevanje do okolja prijaznih trajnostnih materialov v Fordova vozila, pri tem pa morajo biti izpolnjena stroga merila glede kakovosti in zmogljivosti. Danes v Fordu za zmanjšanje uporabniških in industrijskih odpadkov, manjše obremenitve naravnih virov in manjšo porabo energije uporabljajo reciklirane plastenke, bombaž, kenaf (vlakna tropske rastline), slamo, sojo in ricinovo olje.

Notranje obloge vrat povsem novega Mondea in Kuge so izdelana iz mešanice kenafa in plastike v razmerju 50:50, teža posameznega sestavnega dela pa je zato manjša za več kot 30 odstotkov.

Ford sodeluje tudi s podjetjem za proizvodnjo prehranskih izdelkov Heinz. Podjetji raziskujeta možnosti za uporabo paradižnikovih vlaken pri razvoju trajnostnih kompozitnih materialov za proizvodnjo vozil. Družba Ford je tudi eden od ustanovnih članov zveze Bioplastic Feedstock Alliance, skupine, ki vzpodbuja odgovoren razvoj plastičnih snovi na osnovi rastlin, med njenimi pomembnim člani pa so tudi World Wildlife Fund, Heinz, Unilever in drugi globalni partnerji.

Do okolja prijazni trajnostni materiali so le del Fordovega celovitega pristopa k trajnosti. Od leta 2000 so pri Fordu zmanjšali skupno porabo vode v globalni proizvodnji vozil s 64 milijonov kubičnih metrov na 24 milijonov kubičnih metrov.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!