2018 MILLE MIGLIA: PRVA ETAPA

Novice

Nazaj na novice

2018 MILLE MIGLIA: PRVA ETAPA

Po predstavitvi avtomobilov in tehničnih pregledih se je dirka 2018 Mille Miglia včeraj začela s prvo etapo. To je rekordna izdaja dirke, na kateri bo skupaj tekmovalo 440 ekip in dodatnih 10 ekip v "vojaški kategoriji", kar skupaj pomeni 900 ljudi iz 36 držav z vseh celin. Za sodelovanje na dirki 2018 Mille Miglia je bilo sprejetih 450 avtomobilov 72 različnih znamk, Alfa Romeo pa s 47 avtomobili iz uradnih in zasebnih ekip predstavlja veliko skupino.

2018 MILLE MIGLIA: PRVA ETAPA

Po predstavitvi avtomobilov in tehničnih pregledih se je dirka 2018 Mille Miglia včeraj začela s prvo etapo. To je rekordna izdaja dirke, na kateri bo skupaj tekmovalo 440 ekip in dodatnih 10 ekip v "vojaški kategoriji", kar skupaj pomeni 900 ljudi iz 36 držav z vseh celin. Za sodelovanje na dirki 2018 Mille Miglia je bilo sprejetih 450 avtomobilov 72 različnih znamk, Alfa Romeo pa s 47 avtomobili iz uradnih in zasebnih ekip predstavlja veliko skupino.

Alfa Romeo je znamka, ki je v zgodovini dirke največkrat končala na stopničkah: pohvali se lahko z enajstimi zmagami, enajstimi srebrnimi medaljami, desetimi tretjimi mesti in devetimi "trojčki" – osvojenimi prvimi tremi mesti. Zato je s tekmovanjem ustvarila edinstveno vez, letošnja izvedba pa je resnično posebna, saj sovpada z devetdeseto obletnico prve zmage. V počastitev tega mejnika je bil ustvarjen projekt "Alfa Romeo: the Mille Miglia in 90 places", ki v devetdesetih fotografijah najbolj simboličnih lokacij, med katerimi jih bo nekaj del tudi letošnje dirke, obuja spomin na najpomembnejša obdobja v edinstveni zgodbi.

Prvi motorji so zabrneli včeraj ob 14.30 na cesti Viale Venezia v Brescii ob parku Rebuffone. Navdušenje, goreče vznemirjenje in hitrost so združeni z občutkom, da se je čas ustavil. Novinar Giuseppe Tonelli je leta 1927 dirko Mille Miglia opisal kot "nekaj nejasnega, s pridihom nadnaravnega, kar spominja na stare pravljice". Čas se ni zares ustavil, zato velja zgodovinsko obuditev legendarne dirke preteklosti sprejeti z odprtimi rokami. Kot je izjavil Tonelli: "Nekaj v imenu Mille Miglia prikliče podobo inovativnega oblikovanja vozila in človeške drznosti." Po več kot devetdesetih letih je tehnični napredek nesporen in očiten, zlasti pri vozilih Alfa Romeo Stelvio in Giulia.

Izjemno zmogljivi in inovativni motorji, prepoznavna italijanska oblika in edinstvene tehnične rešitve pri SUV-ju in limuzini poskrbijo za pristen duh znamke Alfa Romeo. Seveda so na voljo tudi učinkoviti sistemi aktivne varnosti, denimo sistem opozarjanja na čelno trčenje (FCW) z avtonomnim zaviranjem v sili (AEB) in prepoznavanjem pešcev, integralni zavorni sistem (IBS), sistem za opozarjanje ob menjavi voznega pasu (LDW) in tempomat. To so pomembne funkcije, ki so modeloma skupaj z izjemno obliko zagotovile pet zvezdic organizacije Euro NCAP.

Poleg varnosti in užitka v vožnji ljubitelje navdušuje zunanjost, ki je celota čvrstih, elegantnih in mišičastih linij, kompaktnih oblik, izraza žarometov ter aerodinamike, ki je značilna za vozila Alfa Romeo. Mešanica tehničnih in oblikovnih dejavnikov prinaša videz, ki vzbuja preprosta, a pomembna čustva. Ceste na poti so bile torej polne obiskovalcev. Ko se je približeval večer, se je vedno več ljudi zgrinjalo na pločnike in bankine, da bi videli dirkanje avtomobilov. Začutila se je topla, brezmejna in zlasti vsesplošna strast, ki jo je težko opisati. Dirka Mille Miglia navdušuje vse, ne glede na starost, spol ali avtomobilsko znanje.

Pomembno je le biti med udeleženci ter doživeti aplavz, ki odmeva, ko avtomobili švigajo mimo, in hrumenje motorjev, ki vsakdanje ceste spremenijo v dirkališče. Enkrat za spremembo je slikovita lepota Italije, ki se ji ni mogoče upreti, potisnjena v ozadje, saj jo zasenči lepota v gibanju, sestavljena iz trenutkov, ki jih je treba ujeti. Ena od prvih sledi tega edinstvenega značilnega italijanskega blišča je bila opazna med mestoma Desenzano del Garda in Sirmione, kjer so restavracije ob tej priložnosti mize postavile kar na pločnik, da so gostje ob ulici Viale Matteotti lahko iz prve vrste spremljali točnostne preizkušnje. Temu je sledila vožnja po umirjeni kulisi promenade ob jezeru Lungolago Diaz, preden so se avtomobili poslovili od polotoka Sirmione in se odpravili proti Monzambanu. Tukaj jih je čakala še ena točnostna preizkušnja – in še več obcestnih miz, vendar tokrat za piknike, ob robovih vinogradov in pri počitniških hišah. Pot skozi park Parco Giardino Sigurtà je bila še posebej nepozabna: varnostne ograje so bili cvetoči rožni grmi, kolesa pa so se neslišno vrtela po sveže pokošeni travi in brezhibno položenih tlakovcih.

Potovanje proti končnemu cilju Cervia-Milano Marittima je prekinila vrsta kontrolnih točk z merjenjem časa in pregledov potrjenih časov. Vsak tekmovalec na začetku prejme časovni karton, ki ga mora potrditi ob določenih časih, ki se razlikujejo glede na startni položaj avtomobila. Čeprav se ta sistem zdi zapleten, z napredovanjem dirke postaja vedno bolj običajen. Pot, ki je določena v potni knjigi, vključuje tudi avtomobilske kronometre. Vozniki morajo te odseke prevoziti v določenem času in z določeno povprečno hitrostjo. Kaj je zabavneje, hitrostna ali točnostna vožnja? Ni enega odgovora in mnenja se razlikujejo, vsakega voznika pa po začetku tekmovanja prevzame želja po zmagi.

Ko je prvi avtomobil dosegel letovišče Milano Marittima, se je začenjalo mračiti. Trda cesta je terjala davek, vendar je utrujenost voznikov ublažilo pljuskanje valov v enem najprivlačnejših letovišč na jadranski obali, mestu Cervia, obdanem z borovim gozdom. Čeprav se poletje še ni začelo, je letovišče Milano Marittima toplo in moderno, "edinstveni svetovni potujoči muzej", kot je dirko nekoč poimenoval Enzo Ferrari, pa je bil nedvomno glavna atrakcija večera.

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!