Novice

Nazaj na novice

NOV PREIZKUS JE POKAZAL, DA LAHKO FORDOVE TEHNOLOGIJE ZA POMOČ VOZNIKU ŽE LETOS POMAGAJO ZMANJŠATI ŠTEVILO ZOPRNIH FANTOMSKIH ZASTOJEV NA CESTAH

V Nemčiji je poletna selitev družin na počitnice v južnih pokrajinah takšen fenomen, da je dobila poseben vzdevek: ‘Blechlawine’ oziroma ‘plaz pločevine’.

V Nemčiji je poletna selitev družin na počitnice v južnih pokrajinah takšen fenomen, da je dobila poseben vzdevek: ‘Blechlawine’ oziroma ‘plaz pločevine’.

Na cestah z izjemno gostim prometom – stalnica po Evropi v poletni počitniški sezoni – pogosto in na videz brez pravega vzrokaprihaja dotako imenovanihfantomskih prometnih zastojev.

Te zoprne zastoje največkrat povzročijo človeški dejavniki – na primer vključevanje v promet brez uporabe smernikov, motnje med vožnjo, neustrezen način vožnje in dolgi odzivni časi ali nepotrebno zaviranje. Ko en voznik ‘pohodi’ zavore, sledi verižna reakcija, saj na vsem lepem zavirajo tudi vsi drugi in tok vozil se lahko na vsem lepem ustavi.

Zdaj jeFord skupaj z raziskovalciuniverze Vanderbilt, zasebne raziskovalne in izobraževalne ustanove iz Tennesseeja v ZDA, nazorno prikazal, da bi bilo možnotakšne zastoje zmanjšati na minimums široko uporabo tehnologij,ki so že na voljo v Fordovih vozilih od male Fieste do dostavnika Transit.

Prilagodljivi tempomat (ACC)lahko samodejno upočasni in nato spet pospeši vozilo, da ohrani tempo in razdaljo do vozila, ki vozi spredaj, vozniku pa na ta način prihrani napor, motnje in slabo voljo.

“Zabavna vožnja na poletne počitnice se lahko hitro spremeni v moro, ko se začne promet premikati s hitrostjo pešca – še posebej, ko ugotovite, kaj je vzrok za takšen zastoj,” je povedal Torsten Wey, vodja oddelka za asistenčne sisteme in varnostne tehnologije pri Fordu Evropa. “Lastnikom Fordov, ki so opremljeni s prilagodljivim tempomatom,svetujemo, da ga uporabijo pri vožnji na počitnice, saj upamo, da bo ta pametna tehnologija prvi korak k razbremenitvi voženj na dolge in kratke proge.”

Na zaprtem Fordovem poligonu je 36 voznikov poskrbelo za simulacijo običajnega prometa na avtocestah in pri tem uporabilo prilagodljivi tempomat. Nato so progo prevozili še enkrat, a brez uporabe tehnologije – sami so morali poskrbeti za zaviranje in pospeševanje vozila.

Rezultat:pri vožnji s prilagodljivim tempomatom je bil vpliv dogodka z zaviranjem veliko manjši kot pri vožnji brez uporabe te tehnologije. Celo v primeru, da je bil prilagodljivi tempomat aktiviran samo v vsakem tretjem vozilu, je test pokazal podobne pozitivne učinke na promet.

“Raziskovalci prometa in inženirji so leta iskali pametne tehnologije, ki bi zmanjšale zastoje, pa naj je šlo za možnost komunikacije med vozili ali vozila, ki bi predvidevala dogajanje na cesti pred njimi,” je povedal Daniel Work, profesor strojništva na univerzi Vanderbilt. “Ta predstavitev je bila edinstvena priložnost za vpogled,kako lahko dostopne tehnologije za pomoč vozniku pozitivno vplivajo na pretok prometa.”

Ford trenutno ponuja prilagodljivi tempomat z 80 odstotki svojih osebnih in gospodarskih vozil v evropski paleti modelov,povsem novi Ford Focus pa je pred nedavnim predstavil tudi izboljšano različico tehnologije, ki prilagodljivi tempomat dopolnjuje s funkcijo Stop & Go, prepoznavanjem znakov z omejitvami hitrosti in usmerjanjem v sredino voznega pasu, da tako zagotovi lahkotno uporabo v prometu s pogostim ustavljanjem in speljevanjem.

Prejšnji raziskovalni projekt, ki so ga ob financiranju EU izvedli v Fordovem raziskovalnem in inovacijskem centru v Aachnu v Nemčiji, je presenetil s sklepom, da bi lahko vozila, opremljena s prilagodljivim tempomatom in tehnologijo opozarjanja na nevarnost naleta,preprečila ali vsaj zmanjšala posledice več kot petih odstotkov nezgods telesnimi poškodbami na avtocestah, voznikom bi lahkoprihranila 3 milijone v zastojih izgubljenih ur letno, porabo goriva v osebnih vozilih pa bi na ta način zmanjšali za tri odstotke.

# # #

Uredniške opombe:

Med prikazom so na ovalu za hitrostne preizkušnje na zaprtem poligonu simulirali promet na avtocesti s tremi voznimi pasovi, na vsakem pa je vozilo 12 vozil. Prvo vozilo na vsakem pasu je upočasnilo s 97 km/h na 64km/h, da bi tako ponazorilo motnjo v prometu. Brez prilagodljivega tempomata so vozniki zavirali veliko močneje od vozila pred sabo, kar je povzročilo val zaviranja, ki je bil vse bolj izrazit vzdolž niza vozil na voznem pasu.

Prikaz so ponovili z vsemi vozili in s prilagodljivim tempomatom, nastavljenim na 100 km/h, kar je le malce več od hitrosti vodilnega vozila, da bi tako zagotovili ohranitev enakomerne razporeditve. Pri tem poskusu je sistem s prilagodljivim tempomatom prekosil voznikovo ukrepanje pri skoraj vseh zaviranjih.

Pri eni vožnji je prilagodljivi tempomat dejansko preprečil zavorni val in zadnje vozilo na voznem pasu je upočasnilo samo za 8km/h, namesto da bi se popolnoma ustavilo.

Ekipa je nato število vozil z vklopljenim prilagodljivim tempomatom zmanjšala na tretjino. To je najnižji prag, za katerega so raziskovalci že nekaj časa prepričani, da bi lahko pomagal preprečiti fantomske zastoje. Rezultati so bili podobni kot pri preverjanju z uporabo prilagodljivega tempomata v vseh vozilih.

Leta 2017 je vsak voznik zaradi zastojev na vrhuncu sezone v povprečju izgubil 30 ur v Nemčiji in 31 ur v Veliki Britaniji. Vozniki v Londonu so zaradi zastojev v najbolj kritičnih obdobjih izgubili kar 74 ur – več kot tri cele dneve.*Prometni zastoji v letu 2017 so voznike v Nemčiji stali 80 milijard evrov, britanske voznike pa 37 milijard funtov (pribl. 41,5 milijarde evrov)*Ford nudi prilagodljivi tempomat z naslednjimi modeli: Fiesta in Fiesta Van, C-MAX, Grand C-MAX, Kuga, Mondeo, Mustang, S-MAX, Galaxy, Ranger, Tourneo Custom, Tourneo Connect, Transit Custom, Transit Connect in Transit; prilagodljivi tempomat s funkcijo Stop & Go, prepoznavanjem prometnih znakov z omejitvijo hitrosti in usmerjanjem v sredino voznega pasu je na voljo s povsem novim Focusom in novim Edgeem.

*Preglednica globalnega prometa INRIX, INRIX Research, Graham Cookson, februar 2018

O družbi Ford Motor Company

Družba Ford Motor Company je vodilni svetovni izdelovalec avtomobilov s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan. S približno 203.000 zaposlenimi in 67 proizvodnimi obrati po vsem svetu so ključne dejavnosti družbe oblikovanje, proizvodnja, trženje, financiranje in servisiranje celotne palete Fordovih osebnih vozil, poltovornjakov, športnih terenskih in elektrificiranih vozil ter razkošnih vozil znamke Lincoln. Obenem si Ford prizadeva odkriti nove priložnosti s pomočjo Fordovega načrta pametne mobilnosti, s katerim bo družba dosegla vodilno vlogo pri povezavah, mobilnosti, avtonomnih vozilih, uporabniški izkušnji ter pri uporabi in analizi podatkov. Za več informacij o Fordu, Fordovih izdelkih po vsem svetu in finančnih storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stranwww.corporate.ford.com.

Ford Evropaje odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 53.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 68.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 24 proizvodnih obratov (16 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 8 obratov deluje v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.

Stik:Katja HvalaSummit motors Ljubljana+3861 25 25 116katja.hvala@summitmotors.si

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!