Novice

Nazaj na novice

INOVATIVEN SISTEM ZA ZAZNAVANJE UDARNIH JAM ZGLADI SUNKE ZA PRIJETNEJŠO VOŽNJO S POVSEM NOVIM FORDOM FOCUSOM

Vozniki v številnih evropskih regijah se soočajo s ‘krizo udarnih jam’, ki so letos na nekaterih področjih še hujše zaradi ‘pošasti z vzhoda’ – polarne zračne mase s hudim mrazom, zaradi katerega so se načeta cestišča še bolj ‘razcvetela’.

Vozniki v številnih evropskih regijah se soočajo s ‘krizo udarnih jam’, ki so letos na nekaterih področjih še hujše zaradi ‘pošasti z vzhoda’ – polarne zračne mase s hudim mrazom, zaradi katerega so se načeta cestišča še bolj ‘razcvetela’.

V lanskem letu so v povprečju v Angliji in Walesu vsakih 21 sekund popravili eno udarno jamo.* V Italiji se je mesto Rim zavezalo, da bo v enem mesecu ‘zalilo’ 50.000 udarnih jam, državni tožilec pa je uvedel preiskavo stanja na mestnih cestah.** V Kölnu v Nemčiji poročajo o več kot 6000 udarnih jamah, ki so posledica letošnje izjemno mrzle zime.***

Neprijetna vožnja pa ni edina posledica razritih cest: neusmiljeni udarci v številne luknje na cesti lahko poškodujejo platišča, pnevmatike in vzmetenje vozila, voznike pa čakajo zajetni računi za popravilo.

Ford voznikom povsem novega Forda Focusa pomaga omejiti vpliv poškodovanih cest z uvedboinovativne tehnologije za zaznavanje udarnih jam. Sistem zazna, da je kolo zapeljalo v udarno jamo in prilagodi vzmetenje, da kolo ne pade preveč globoko vanjo.

Ker pnevmatika in kolo ne padeta tako globoko, ob nasprotno stran udarne jame ne udarita tako močno. Zadnje vzmetenje se lahko odzove celo hitreje od sprednjega, saj signal sprednjega kolesa opozori zadnje kolo, preden doseže udarno jamo. Vse to se dogaja v delčku sekunde.“Za preverjanje skrajnih meja vzmetenja naši inženirji iščejo najbolj grobe ceste, a v zadnjem času imam občutek, da grobe ceste iščejo nas,” je povedal Guy Mathot, nadzornik dinamike vozila za model Ford Focus. “Udarne jame so težava, ki zlepa ne bo izginila, a z našo napredno tehnologijo za povsem novega Focusa lahko zmanjšamo njihov učinek.”

Sistem za zaznavanje udarnih jam v povsem novem Focusu je funkcija tehnologije za stalni nadzor blaženja. Ta tehnologija, ki je na voljo za doplačilo, vsaki dve milisekundi preveri stanje vzmetenja, karoserije, krmiljenja in zavor ter prilagodi odziv vzmetenja vozila za kar najbolj uglajeno vožnjo.

Ford razvija sisteme vzmetenja naposebej izdelanih cestahna svojem testnem poligonu v Belgiji, kjer so replike nekaterih cest z najhujšimi udarnimi jamami in drugimi nevarnostmi z vsega sveta. Inženirji izpopolnjujejo sistem tudi s stotinami ur testnih voženj po najrazličnejših evropskih javnih cestah ob spremljanju obremenitev in deformacij z opremo, zelo podobno tisti, s katero seizmologi proučujejo potrese.

# # #

*http://www.asphaltuk.org/wp-content/uploads/alarm-survey-2018-FINAL.pdf

**https://www.thelocal.it/20180309/rome-prosecutors-to-investigate-potholes-in-the-capital

***http://www.radiokoeln.de/koeln/rk/1498691/news/koeln

O družbi Ford Motor Company

Družba Ford Motor Company je vodilni svetovni izdelovalec avtomobilov s sedežem v Dearbornu v ameriški zvezni državi Michigan. S približno 203.000 zaposlenimi in 67 proizvodnimi obrati po vsem svetu so ključne dejavnosti družbe oblikovanje, proizvodnja, trženje, financiranje in servisiranje celotne palete Fordovih osebnih vozil, poltovornjakov, športnih terenskih in elektrificiranih vozil ter razkošnih vozil znamke Lincoln. Obenem si Ford prizadeva odkriti nove priložnosti s pomočjo Fordovega načrta pametne mobilnosti, s katerim bo družba dosegla vodilno vlogo pri povezavah, mobilnosti, avtonomnih vozilih, uporabniški izkušnji ter pri uporabi in analizi podatkov. Za več informacij o Fordu, Fordovih izdelkih po vsem svetu in finančnih storitvah družbe Ford Motor Credit Company obiščite spletno stranwww.corporate.ford.com.

Ford Evropaje odgovoren za proizvodnjo, prodajo in servisiranje vozil znamke Ford na 50 posameznih trgih, v podjetju pa je v obratih, ki so v izključni Fordovi lasti, zaposlenih približno 53.000 oseb, v skupnih podjetjih in poslovnih povezavah pa se ta številka poveča na približno 68.000 oseb. Poslovanje Forda Evropa poleg finančne družbe Ford Motor Credit Company vključuje tudi oddelek storitev za stranke in 24 proizvodnih obratov (16 jih je povsem v Fordovi lasti ali so skupna podjetja, 8 obratov deluje v sklopu poslovnih povezav izven skupine). Prve Fordove avtomobile so v Evropo uvozili leta 1903 – istega leta, kot je bila ustanovljena družba Ford Motor Company. Proizvodnja v Evropi se je začela leta 1911.

Katja HvalaSummit motors Ljubljana+3861 25 25 116katja.hvala@summitmotors.si

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!