Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

27. oktober - svetovni dan AV dediščine: video dela Marcela Odenbacha, pogovor o teoriji video umetnosti

Fizični in spletni arhiv video in novomedijske umetnosti Postaja DIVA vsako leto obeleži Svetovni dan avdiovizualne dediščine – 27. oktober, ki ga je razglasil UNESCO prvič leta 2005. S tem opozarjamo na pomen arhivov in avdiovizualnega gradiva, ki je pomemben del kulturne dediščine.

Marcel Odenbach,Med brodolomom ne moreš plavati, 2011

Marcel Odenbach: Video zgodovina, spomini in naključja

Kino-integral/ projekcija video del s komentarjem kuratorjaSlavka Kačunka Predstavitev antologijEVA

Sobota,27. 10. 2018, ob 19. uri Slovenska kinoteka, Miklošičeva 28, Ljubljana

________________ Fizični in spletni arhiv video in novomedijske umetnosti Postaja DIVA vsako leto obeleži Svetovni dan avdiovizualne dediščine – 27. oktober, ki ga je razglasil UNESCO prvič leta 2005. S tem opozarjamo na pomen arhivov in avdiovizualnega gradiva, ki je pomemben del kulturne dediščine. Letos se nam pri praznovanju v Slovenski kinoteki pridružuje kuratorSlavko Kačunkos predstavitvijo enega ključnih avtorjev video umetnostiMarcela Odenbacha, katerega dela hranijo v vseh pomembnih zbirkah in arhivih po svetu, npr. LIMA, NBK – Video forum, MoMa, IMAI. Marcel Odenbach (1953) je pionir video umetnosti in eden od najbolj mednarodno uveljavljenih nemških videastov. S svojimi deli, ki so svojevrstni pogledi v nemško družbo, je močno vplival na razvoj video in medijske umetnosti. Po študiju arhitekture, umetnostne zgodovine in semiotike je že konec sedemdesetih let začel raziskovati video kot nov izrazni medij. Njegovi eksperimenti z naracijo, reprezentacijo in s produkcijskimi tehnikami (vključno s ponavljanjem, prelivi, zatemnitvijo, upočasnjenim gibanjem, vzorčenjem iz zgodovinskih filmskih posnetkov, hipnotičnimi zvočnimi posnetki ter delitvijo in maskiranjem okvira in zaslona) ter z raznimi prezentacijskimi oblikami (od enokanalnega do večkanalnega videa, performansa in instalacij) so še danes temeljna referenca za sodobno umetniško prakso. Program: -Distanca med mano in mojimi izgubami(Die Distanz zwischen mir und meinen Verlusten), Nemčija, 1983, digitalni format (orig. U-Matic), barvni, zvočni, 10′ -Estar de pie es no caerse [Ko stojiš, ne padaš(Stehen ist nicht umfallen)], Nemčija, 1989, digitalni format (orig. U-Matic), barvni, zvočni, 5′ - Veliko okno – pogled od znotraj navzven (Das große Fenster – Einblick eines Ausblicks), Nemčija, 2001, digitalni format (orig. DV), barvni, zvočni, 12′ -Pretresena mesta –Petvariacij na Indijo(Disturbed Places – Five Variations on India), Nemčija, 2007, digitalni format (orig. DV), barvni, zvočni, 34′ -Med brodolomom ne moreš plavati(Im Schiffbruch nicht schwimmen können), Nemčija, 2011, digitalni format (orig. DV), barvni, zvočni, 9′ VEČ

EVA: Teorije video umetnosti

Predstavitev antologij (ur. Slavko Kačunko) Sobota,27. 10. 2018, ob 17. uri Galerija Škuc, Stari trg 21, Ljubljana

________________ Pred projekcijo v Slovenski kinoteki vas vabimo tudi na predstavitev antologije o video umetnosti v Galeriji Škuc. Slavko Kačunko, raziskovalec, kurator in pisec o video in medijski umetnosti, bo v vlogi urednika predstavil antologijiTeorije video umetnosti(Theorien der Videokunst), ki vključujeta tekste 40 ključnih teoretičark za video umetnost, napisanih med letoma 1988 in 2018, inpetaktualnih intervjujev z njimi. Antologiji, ki sta izšli v nemškem jeziku pri založbi Logos Verlag v Berlinu in sta del edicijEVA (Edition Video Art),prinašata pomembno branje ženskega kritiškega pisanja več generacij in sta neprecenljiv vir za interdisciplinaren študij videa, medijske in sodobne umetnosti, pa tudi za teoretsko raziskovanje in pisanje. Dogodek bo uvedlaBarbara Borčić, vodja video arhiva Postaje DIVA. VEČ Predstavitev smo pripravili v sodelovanju s 24. mednarodnim festivalom sodobne umetnosti Mesto žensk.

Max Grau: Love & Work [floating]

Razstava je na ogled še do 2. 11. 2018 Kino Šiška, Ljubljana

________________ Na prvi samostojni razstavi v Sloveniji se berlinski umetnikMax Graupredstavlja z naborom novih in starih del ter fragmentov, sopostavljenih v instalacijo, ki je bila zasnovana posebej za razstavni prostor Kina Šiška. Prosto lebdeča postavitev fotografij, risb, e-mailov, dnevniških zapisov, ljubezenskih pisem prijateljem in drugim umetnikom gledalca vključi v nehierarhičen prostor asociacij.

VEČ Produkcija: SCCA-Ljubljana in Kino Šiška v sodelovanju z Goethe-Institut Ljubljana

Foto: SCCA

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!