Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

Izjava županskega kandidata ne odraža dejanskega stanja

Maribor, 15. 11. 2018 – V obeh reprezentativnih sindikatih v Marpromu, svetu delavcev in upravi podjetja opozarjamo, da je izjava županskega kandidata Franca Kanglerja na sinočnjem Večerovem soočenju, izrečena na temo kadrovskih težav, zavajajoča in izkazuje nepoznavanje razmer tako v Marpromu kot na trgu dela

Maribor, 15. 11. 2018 – V obeh reprezentativnih sindikatih v Marpromu, svetu delavcev in upravipodjetja opozarjamo, da je izjava županskega kandidata Franca Kanglerja na sinočnjem Večerovemsoočenju, izrečena na temo kadrovskih težav, zavajajoča in izkazuje nepoznavanje razmer tako vMarpromu kot na trgu dela. Pri tem poudarjamo, da se v vodstvu Marproma in obeh sindikatov neželimo vpletati v politično dogajanje v mestu, se pa čutimo dolžne javnost seznaniti z resničnimi podatki.Na soočenju kandidatov za župana Mestne občine Maribor, ki ga je časopisna hiša Večer pripravila 14.novembra zvečer v Narodnem domu, je kandidat Franc Kangler med drugim izjavil: "Ko je bil direktorMarproma gospod Hajnšek, noben šofer ni odšel. Če boste gospodu Majheniču rekli, da bo kakšnih 100ali pa 200 evrov več dal šoferjem, ker vozijo odgovorno in pomembno, sem prepričan, da boste imeli vMarpromu ta problem glede šoferjev rešen."V obdobju, ko je Marprom vodil Ivan Hajnšek, je bilo v Mariboru blizu 15.000 brezposelnih, kar bikandidat za župana moral vedeti, v takšnih razmerah pa posledično ni bilo težko najti voznikov. Danes natrgu dela voznikov avtobusa brez službe ni, saj na Zavodu za zaposlovanje ni prijavljen niti en brezposelnvoznik. Nadalje je bila v času direktorovanja Ivana Hajnška izhodiščna bruto plača voznika v Marpromunekaj več kot 800 evrov, medtem ko trenutno znaša 977 evrov. Ob tem smo pred kratkim podpisali novopodjetniško kolektivno pogodbo, ki bo začela veljati s 1. decembrom, ko se bo v skladu z njo izhodiščnaplača brez dodatkov povišala na 1098 evrov. Dejansko se je torej izhodiščna plača že občutno dvignila.Ne gre zanemariti tudi tega, da Marprom v obdobju, ko ga je vodil Ivan Hajnšek, ni nabavil niti eneganovega avtobusa za izvajanje mestnega potniškega prometa, čeprav je imel pri tem velike težave zdotrajanim voznim parkom. Prav tako je Marprom tedaj imel 258 kvadratnih metrov najetih servisnihdelavnic, pri čemer je zanje plačeval višjo najemnino, kot danes znaša obrok za bančno posojilo, skaterimi je v letu 2016 kupil preko 2000 kvadratnih metrov lastnih delavnic s pralnico vozil. Moramo papriznati, da je imelo podjetje pod vodstvom Ivana Hajnška vrhunsko računalniško opremo.Glede pomanjkanja voznikov je treba izpostaviti še dejstvo, da to ni samo težava Marproma, kjer voznikiprejemajo za slovenske razmere nadpovprečno plačilo za opravljeno delo, temveč gre za evropskiproblem. Trenutno znotraj EU primanjkuje več 10 tisoč voznikov in šele takrat, ko bodo politiki vSloveniji spoznali, da strošek opravljanja enega kilometra v mestnem prometu znaša več kot 4 evre in ne2,29 evra, kot je trenutno v mestnem prometu v Mariboru, bomo našim voznikom lahko izplačalievropske plače. Dokler ne bo tako, pa bodo nekateri še naprej odhajali v tujino in se odločali za (precejbolje plačane) špediterske vožnje.

Branko Toplak predsednik Sindikata delavcev prometa in zvez Slovenije v Marpromu

Dušan Vidovič predsednik Sindikata voznikov avtobusov Slovenije v Marpromu

Stanislav Brumen predsednik sveta delavcev v Marpromu

Bernard Majhenič direktor javnega podjetja Marprom

Foto:

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!