Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

SEAT 1400: prvo SEAT-ovo vozilo praznuje 65. obletnico

Avto, ki je bil odskočna deska za SEAT, letos praznuje 65. oblet­nico. SEAT 1400, luksuzna in elegantna limuzina, je zaznamoval začetek zgodbe znamke in postavil temelje za njen prihodnji uspeh.

SEAT1400: prvo SEAT-ovo vozilo praznuje 65. obletnico

/ SEAT1400, eleganten in luksuzen potniški avtomobil, je beli dan ugledal 13.novembra1953 in začel avtomobilsko zgodbo znamke

/ Tehnološko napredni SEAT1400 je – kot eden prvih v Evropi – imel namesto ločenega podvozja s privito karoserijo t.i. vseovijajočo pontonsko karoserijo

/ V času proizvodnje modela1400 med letoma 1953 in 1964 so v Barceloni izdelali 98.978 vozil

Martorell (Španija), 12.11.2018 – Avto, ki je bil odskočna deska za SEAT, letos praznuje 65.oblet­nico. SEAT1400, luksuzna in elegantna limuzina, je zaznamoval začetek zgodbe znamke in postavil temelje za njen prihodnji uspeh.

Prvi SEAT1400 – z registrsko tablico B-87.223 – je s tekočega traku tovarne v Zoni Franci (Barcelona) zapeljal 13.novembra1953, le tri leta po ustanovitvi znamke. Takrat so v prvem letu izdelali le pet avtomobilov dnevno, a je število hitro raslo. Cena vozila je bila 117.000 španskih pezet (okoli 705€).

Model1400 je bil zasnovan kot vozilo, ki bo postavilo temelje podjetja SEAT. To je bila štirivratna limuzina s sprednjim motorjem in pogonom na zadnji kolesi, ki so jo uporabljali kot uradno vozilo državnih organov in tudi kot javni taksi za prevoz množic.

Zmogljivost, ki navdušuje

Model1400 so izdelovali v SEAT-ovi tovarni v Barceloni, kjer je bilo na začetku zaposlenih 925 ljudi. Njegove tehnične specifikacije so bile odraz tistega obdobja: vzdolžno vgrajen bencinski motor spredaj je moč prenašal na poltogo zadnjo premo z diferencialom.

Motor, ki je imel 4 valje in gibno prostornino 1.395cm3, je bil kombiniran s 4-stopenjskim ročnim menjalnikom ter je dosegel največjo moč 32kW in najvišjo hitrost 125km/h.

Podvozje je vključevalo spiralne vzmeti, ki so ustvarjale elastičen učinek na zadnji premi, in vzdolž­ne poltoge vpete konzolne vzmeti, ki so delovale kot potisna ročica in so služile za stabi­lizacijo vozila. Panhardov drog (prečni drog toge obese) je skrbel za stranski položaj pogonske gredi. Ta postavitev je bila v tistem času ultramoderna.

Zunanjost modela1400 je navdih za dizajn črpala iz takratnih ameriških vozil; imel je zaokroženo obliko zadka, ki so ga podaljševale stožčaste zadnje luči, na trg pa je prinesel tudi ukrivljeno enodelno vetrobransko steklo in sistem za ogrevanje.

Poleg privlačnega videza je SEAT1400 nudil tudi več kot odlične zmogljivosti. 48-litrski rezervoar za gorivo je omogočal precejšen doseg, ker je poraba vozila znašala 10,5l/100km, poleg tega je avto z lahkoto dosegel hitrost 100km/h.

Izdelan za uspeh

Do konca začetne proizvodnje SEAT-a1400 leta1954 je bilo izdelanih 1.345 vozil – ampak to je bil šele začetek življenjske dobe tega avtomobila. Družina modela1400 se je nadaljevala s predstavi­t­vijo različice 1400A leta1954, 1400B leta1956 in 1400C leta1960, poleg njih je na trg prišlo več posebnih izvedb.

Z vsako izvedbo so izboljšali zmogljivost in dizajn, kar je pripomoglo k utrditvi položaja na trgu in rasti znamke SEAT.

SEAT-ova rast je bila zaradi modela1400 izjemno hitra, čeprav so bile začetne proizvodne številke nizke: do konca leta1954 so prodali 959vozil, leto kasneje pa je letna proizvodnja znašala skoraj 3.000 – pri čemer so skoraj 100-odstotno uporabljali doma proizvedene komponente. Leta1956 so izdelali 7.000vozil, leto kasneje pa že 10.000. Do konca proizvodnje modela1400 so prodali 98.978 vozil, s čimer si je model1400 zagotovil mesto v zgodovini.

Tehnični podatki SEAT1400

Motor

Število valjev/ventilov

4-valjni/osem ventilov

Premer in hod bata

82mm x 66mm

Gibna prostornina

1.395cm3

Uplinjalnik

Uplinjalnik z navzdolnjim tokom Solex ali Weber z ročno dušilno loputo

Hlajenje

Tekočinsko hlajen ventilator z jermenskim pogonom, vodna črpalka

Menjalnik

4-stopenjski ročni menjalnik z vzvratno prestavo

Podvozje

Sprednja prema: posamične trapezne obese zmožnostjo deformiranja, z vzmetmi in teleskopskimi blažilniki

Zadnja prema: toga prema z vzmetmi, teleskopskimi hidravličnimi blažilniki in vzdolžnimi listnatimi vzmetmi

Pnevmatike

5,90 x 14

Zavorni sistem

Sprednje in zadnje bobnaste zavore

SEAT je edino špansko podjetje v svoji panogi, ki pokriva celotni razpon avtomobilske proizvodnje – od dizajna, razvoja in proizvodnje do trženja. Je član koncerna Volkswagen in mednarodno podjetje s sedežem v Martorellu (Barcelona). Izvaža 80 % svojih vozil in je prisoten v več kot 80 državah na vseh petih celinah. Leta2017 je SEAT zabeležil 281 mili­jonov evrov dobička po obdavčenju, prodali so skoraj 470.000 vozil in dosegli rekordni promet v višini več kot 9,5mili­jarde evrov.

Skupina SEAT zaposluje več kot 15.000ljudi in ima tri proizvodne centre – Barcelona, El Prat de Llobregat in Martorell, kjer izdelujejo prodajno izjemno uspešne modele Ibiza, Arona in Leon. Na Češkem izdelujejo modela Ateca in Toledo, v Nemčiji Tarraco, na Portugalskem Alhambro in na Slovaškem Mii.

Multinacionalno podjetje ima tudi tehnični center, v katerem dela 1.000inženirjev. Njihov cilj je postati gonilna sila na področju inovacij za vodilnega industrijskega investitorja v raziskave in razvoj v Španiji. SEAT v svoji modelski paleti že ponuja najsodobnejšo povezljivostno tehnologijo, trenutno pa se osredotoča na globalno digitalizacijo, ki je bistvena v zagotavljanju mobilnosti za prihodnost.

SEAT Communications

Arnaud Hacault

Vodja produktnega komuniciranja

T/ +34 659 13 48 04

arnaud.hacault@seat.es

www.seat-mediacenter.es

Jaume Rabassa

Produktno komuniciranje T/ +34 619 61 64 70 jaume.rabassa@seat.es

Foto: Seat

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!