Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

Kako bodo Slovenci opravljali novoletne nakupe?

Mastercard® je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne navade Slovencev, starih med 18 in 55 let

Raziskava družbe Mastercard – Masterindex

Kako bodo Slovenci opravljali novoletne nakupe?

Mastercard® je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne navade Slovencev,

starih med 18 in 55 let. Ključne ugotovitve:

· Dve tretjini Slovencev menita, da je trenutno dober čas za večje nakupe.

· 83 % Slovencev ima od dve do tri plačilne kartice, ki jih uporabljajo vsaj enkrat na teden.

· Na spletu kupuje že četrtina Slovencev, pri tem večinoma plačujejo s kartico in zaupajo v varnost spletnih transakcij.

· 26 % meni, da bo mobilno plačevanje čez pet let najbolj popularen način plačevanja.

· Uporabniki brezstičnega plačevanja (54 %) verjamejo, da je to hitrejše (55 %) od drugih oblik plačila, bolj preprosto (48 %) in priročno (47 %).

· 80 % Slovencev meni, da dobro skrbi za svoje finance.

· Dobra petina Slovencev meni, da se bo njihovo finančno stanje v prihajajočih 12 mesecih spremenilo na bolje.

Ljubljana, 4. december 2018 – Plačilne kartice prevzemajo vodilno vlogo v našem vsakdanu. V povprečju ima Slovenec do tri plačilne kartice (83 %), kar 54 % jih te uporablja brezstično. Te jim bodo v prihajajočem prazničnem obdobju omogočile, da kar najhitreje (52 %) opravijo tudi večje novoletne nakupe. Dve tretjini (61 %) Slovencev namreč meni, da je trenutno dober čas za večje nakupe, ki jih bodo opravili tako prek spleta (56 %) ali s pomočjo mobilnega plačevanja (27 %). Slednje namreč postaja vse bolj priljubljeno, saj jih že četrtina verjame, da bomo v prihodnjih petih letih največ uporabljali prav plačevanje prek mobilnega telefona (26 %).

Ali se res že nakazuje prehod v brezgotovinsko družbo?

Slovenci imajo v povprečju do tri plačilne kartice (83 %), od teh jih 80 % opravi vsaj en kartični nakup tedensko, za spletne nakupe pa svoje kartice tedensko uporablja 12,5 % Slovencev. Več kot tri četrtine Slovencev ima v svoji denarnici debetno kartico (77 %), več kot polovica pa jih uporablja tudi kreditno kartico ali drugo kartico z možnostjo odloženega plačila. Priljubljenost raste tudi pri predplačniških karticah, ki jih uporablja četrtina Slovencev (25 %). Brezgotovinsko plačevanje je tako vse pogostejša oblika plačevanja tudi pri nižjih zneskih, saj je dobra polovica (56 %) zneske do pet evrov pripravljena plačati s plačilno kartico.

Graf 1: Kako pogosto uporabljate plačilne kartice (ne na bankomatih)? Primerjava z zimo 2015.

Plačevanje s kartico ostaja priljubljen način plačevanja, kar 66 % Slovencev namreč uporablja kartice za vsaj polovico svojih nakupov. Še vedno s kartico najpogosteje plačujejo vsakodnevne potrebščine (32 %) in nakupe na bencinskih servisih (25 %), za njih so zato posledično tudi najbolj zanimivi popusti v trgovinah z živili, ki jih kartice omogočajo (64 %), pri plačevanju računov (64 %) in pri nakupih prek spleta (59 %).

Slovenci vse bolj zvesti spletnemu nakupovanju.

Število Slovencev, ki opravljajo spletne nakupe, postopoma narašča. Kar 92 % vprašanih Slovencev že ima izkušnje s spletnim nakupovanjem, 56 % pa je takšnih, ki je spletni nakup opravilo v zadnjem mesecu. V letu 2015 je bilo takšnih 88,9 %, kar predstavlja statistično značilna rast v letu 2018.

­

Graf 3: Kako pogosto uporabljate kartico prek spleta? Primerjava s poletjem 2015.

Spletni nakupovalci so v zadnjih 12 mesecih večinoma nakupovali elektronske naprave (43 %), oblačila, obutev in modne dodatke (41 %), gospodinjske pripomočke (33 %) ter potovalne ali druge turistične storitve (26 %). Dve petini Slovencev (40 %) nakupuje tako na slovenskih kot na tujih spletnih straneh, tretjina (30 %) pa samo na slovenskih. Pri nakupovanju na slovenskih spletnih straneh skoraj polovica uporabnikov plačuje s karticami (48 %). Večino spletnih nakupov na slovenskih spletnih straneh Slovenci opravijo s kartico (53 %), krepi pa se tudi zaupanje v varnost spletnih transakcij (85 %), če to primerjamo z minulim letom (82 % v minulem letu).

Graf 4: Najpogostejši nakupi prek spleta. Primerjava z zimo 2015.

Popularnost mobilnega plačevanja pri Slovencih narašča.

Čez pet let bo najbolj priljubljeno plačevanje s plačilno kartico, meni 69 %, že četrtina pa verjame, da bomo največ uporabljali plačevanje prek mobilnega telefona (26 %).

Graf 5: Kaj bo po vašem mnenju najbolj priljubljena metoda plačevanja čez pet let? Primerjava z zimo 2015.

Trenutno se mobilnega plačevanja poslužuje dobra četrtina Slovencev (27 %), saj se mobilne naprave še vedno najpogosteje uporabljajo za pogovore (93 %), brskanje po spletu (81 %) in za komunikacijo na družabnih omrežjih (66 %). Med uporabniki mobilnega plačevanja se jih že 13 % odloča za plačevanje z mobilno denarnico banke izdajateljice plačilne kartice, največ pa je še vedno uporabnikov Monete (28 %). Mobilne tehnologije so najbolj priljubljene pri opravljanju spletnih nakupov (40 %), nakupih v trgovinah in na bencinskih servisih (36 %) in za plačilo javnih ali drugih oblik prevozov (29 %).

Dobra polovica vprašanih (55 %) bi bila pripravljena uporabljati aplikacijo za mobilno plačevanje, če bi to ponujala njihova banka izdajateljica plačilne kartice (42 %) ali prek aplikacije (13 %). Potrošniki si želijo, da je taka mobilna aplikacija varna in enostavna (93 %), z merilcem stroškov in nadzorom porabe (63 %) ter uporabniku prijazno izkušnjo (61 %).

Graf 6: Ste pripravljeni uporabljati aplikacijo za mobilno plačevanje? Primerjava z zimo 2015.

Brezstično plačevanje pri Slovencih vse bolj priljubljeno.

Brezstično plačevanje vsaj enkrat ali večkrat na teden uporablja že dobra polovica Slovencev (54 %), pri čemer se je ta odstotek zvišal za dobrih 10 %. Tiste, ki se tovrstnega plačevanja ne poslužujejo, najbolj skrbi varnost (31 %; minulo poletje je bilo takšnih 57 %, lani pa 62 %), ali jim nihče še ni ponudil te možnosti plačevanja (27 %; minulo poletje je bilo takšnih 5,5 %, lani 6,9 %), ali so bolj navajeni klasičnega plačevanja s plačilno kartico (18 %, minulo poletje in lani je bilo takšnih 19 %). Uporabniki brezstičnega plačevanja verjamejo, da je to hitrejše (78 %) od drugih oblik plačila, bolj preprosto (75 %) in priročno (73 %).

Slovenci tako že sledijo trendom prehoda v brezgotovinsko družbo, vendar še vedno pričakujejo krepitev varnosti, ki je pri plačevanju z brezstično kartico izjemno pomembna (54 %). Tri četrtine Slovencev (75 %) namreč meni, da je stalen fizičen stik s kartico skozi celoten postopek plačevanja pomemben, in prav to mnenje se iz leta v leto bolj krepi (leta 2016: 61 %, leta 2017: 68 %; minulo poletje 74 %).

S plačilno kartico na potovanje, vedno!

V zadnjem letu je v tujino potovalo kar 82 % Slovencev, več kot polovica pa potovanje v tujino načrtuje v naslednji šestih mesecih. Preden se odpravijo na pot, si 55 % od teh priskrbi tujo valuto (na banki: 47 %, v menjalnici: 8 %), velika večina pa jih s seboj vzame tudi plačilno kartico (88 %). Na podlagi odgovorov raziskave glavne prednosti uporabe kartic v tujini ostajajo predvsem široka sprejetost (79 %), dobra zaščita pred zlorabami (55 %), ugodno menjalno razmerje pri plačevanju (39 %), brezobrestna plačila (39 %) in ugodno menjalno razmerje pri dvigih denarja (31 %). Petina Slovencev, ki na potovanje vzamejo tujo valuto in plačilne kartice, pri več kot polovici nakupov uporabi kreditno kartico. V primeru izgube bi več kot tretjina (34 %) poklicala telefonsko številko za preklic kartice, večina pa bi se za informacije obrnila na banko izdajateljico oz. drugo institucijo, ki je kartico izdala. Zanimiv pa je podatek, da ima 38 % Slovencev telefonsko številko za preklic kartice zapisano ali shranjeno v telefonskem imeniku.

Graf 8: Ko ste v tujini, kolikšen odstotek vseh plačil opravite s plačilno kartico? Primerjava z zimo 2015.

Dobra petina Slovencev meni, da se bo njihovo finančno stanje izboljšalo.

80 % Slovencev meni, da dobro skrbi za svoje finance. Skoraj polovica (49 %) pravi, da lahko v trenutnem finančnem stanju uspejo vsaj nekaj prehraniti, le 7 % pa uspe prihraniti veliko. Za 37 % se bo finančno stanje v njihovem gospodinjstvu v naslednjih 12 mesecih spremenilo na bolje. Slovenci svoje stroške spremljajo s pomočjo bančnih izpisov (43 %) ali si jih zapisujejo (35 %) s pomočjo različnih orodji. Približno desetina Slovencev se je v preteklosti že udeležila finančnega izobraževanja, po drugi strani pa več kot četrtina (29 %) meni, da bi potrebovala dodaten trening upravljanja s financami. Polovica Slovencev bi dodatne informacije o upravljanju s financami iskala na spletu, tretjina bi se obrnila na bančne uslužbence, 30 % bi za nasvet prosila finančnega svetovalca, le odstotek manj (29 %) pa bi pomoč poiskal pri prijatelju. Velika večina je v zadnjem letu opazila naraščanje cen, kljub temu pa skoraj dve tretjini (61 %) meni, da je trenutno dober čas za večje nakupe (pohištvo, elektronske naprave, ipd.).

Graf 9: Ali menite, da dobro upravljate svoj denar? Primerjava z zimo 2015.

Luka Gabrovšek, predstavnik družbe Mastercard v Sloveniji, zaključuje z mislijo: "Brezgotovinska družba je zagotovo vizija prihodnosti, ki se iz leta v leto zdi bolj realen in dosegljiv cilj. Slovenci zaupajo v varnost spletnih plačil, celo mobilno plačevanje jim je vse bolj domače in priljubljeno, biometrija pa že pomembno prepleta naše vsakodnevne potrošniške navade. Spremljanje trendov plačevanja postaja vse zanimivejše, saj se spremembe odvijajo izjemno hitro in po zadnjih podatkih Masterindex raziskave lahko trdimo, da smo v koraku s časom in globalnimi trendi."

O raziskavi MasterIndex

MasterIndex je obsežna mednarodna raziskava družbe Mastercard Europe, ki v Sloveniji poteka že od leta 2009. Raziskavo je oktobra 2018 na reprezentativnem vzorcu več kot 1003 posameznikov s sistemom računalniško podprtega spletnega anketiranja (CAWI) izvedla agencija Mediana. Namen raziskave je spoznati način uporabe plačilnih kartic in nakupovalne navade potrošnikov ter se seznaniti z njihovim pogledom na osebne finance.

O družbi Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je vodilna družba za globalna plačila in tehnologijo. Upravlja najhitrejšo svetovno mrežo obdelovanja plačil, povezuje potrošnike, finančne institucije, trgovce, vlade in podjetja v več kot 210 državah in območjih. Izdelki in rešitve družbe Mastercard naredijo vsakodnevne aktivnosti – na primer nakupovanje, potovanje, vodenje podjetij in upravljanje financ – lažje, varnejše in učinkovitejše za vse. Sledite nam na računu na Twitterju @MasterCardNews, pridružite se pogovoru na blogu Beyond the Transaction log in se naročite na najnovejše novice.

Več informacij:

Mayer Mccann, Vanja Žižmond, E: vanja.zizmond@mayermccann.com

Foto:

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!