Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

FORDOVI INŽENIRJI SO S 3D-TISKALNIKOM IZDELALI REKORDNO VELIK DEL, DA LAHKO KEN BLOCK SPET UPORABLJA ‘HOONITRUCK’

Zvezdnik Gymkhane TEN Ken Block ima srce že dolgo rezervirano za Fordove pickupe. Z enim se je naučil voziti, z drugim je ‘požgal’ prve pnevmatike, Fordu F-150 (letnik 1977) pa je namenil glavno vlogo v svojem najnovejšem videu.

1/1

Zvezdnik Gymkhane TENKen Blockima srce že dolgo rezervirano za Fordove pickupe. Z enim se je naučil voziti, z drugim je ‘požgal’ prve pnevmatike, ForduF-150 (letnik 1977)pa je namenil glavno vlogo v svojem najnovejšem videu.

‘Hoonitruck’je opremljen z enakim 3,5-litrskim motorjem V6 EcoBoost z dvojnim turbopolnilnikom kot Ford GT; motor je ‘uglašen’ tako, da razvije več kot 900 konjskih moči, v njem pa je tudinajvečji s 3D-tiskalnikom izdelan kovinski del v zgodovini avtomobilov.

Projekt je potekal na globalni ravni. Inženirji oddelka Ford Performance v ZDA so opravili simulacije delovanja motorja, pri zasnovi dela in izvedbi strukturne analize pa so sodelovali z ekipo Fordovih razvojnih inženirjev, ki ima sedež v Evropi. V sodelovanju z Inštitutom za digitalno proizvodnjo dodatkov (3D-tisk) Univerze RWTH v Aachnu v Nemčiji je ekipaizdelala zapleten sesalni kolektoriz aluminija, ki zrak iz turbopolnilnikov dovaja v valje motorja.

Oglejte si video:https://youtu.be/6GsuRCGEZno

“Na srečo imamo dostop do izjemnih tehnologij, a pri tem projektu smo se morali tako inženirji kot računalniki soočiti s skrajnimi mejami. Kolektor ima zapleteno mrežasto strukturo, ki je ni možno izdelati z običajnimi proizvodnimi metodami. Na koncu smo podporne sisteme raztopili v kislini,” je povedal Raphael Koch, inženir v oddelku za napredne materiale in postopke pri Fordu Evropa.

3D-tiskanje oziroma proizvodnja dodatkovje proizvodna metoda brez orodij, ki nudi prilagodljivost pri dizajnu ter pomaga zmanjšati maso in izboljšati zmogljivost. Tehnologijo običajno uporabljajo pri razvoju Fordovih vozil, da si z njo pomagajo pri testiranju in izboljševanju različnih pristopov dizajna ter pri hitrejšem in cenejšem ustvarjanju orodij. Celoten postopek izdelave kolektorja za‘Hoonitruck’ – tehta skoraj 6 kilogramov – je trajal pet dni.

“Ford je opravil izjemno delo. To je moj najljubši del ‘Hoonitrucka’. Drugače ga sploh ne bi mogli izdelati,” je povedal Block.

Avtomobilski oddelek ameriškega Društva inženirjev za umetne mase je pred kratkimFordu podelil priznanja za dele, ki so jih izdelali s 3D-tiskalnikom, in so jih nato vgradili v Rangerja in Mustanga.

Gymkhana TEN je na voljo na naslovuhttps://www.youtube.com/watch?v=m_KBvP0_8Tc

SUMMIT MOTORS LJUBLJANA

Flajšmanova ulica 3

1000 Ljubljana

ODNOSI Z JAVNOSTMI:

Katja Hvala

+386 (0) 1 252 51 16

katja.hvala@summitmotors.si

Foto:

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!