Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

Kako močno zaupamo digitalizaciji plačevanja?

Mastercard razkriva porast plačevanja z digitalnimi napravami, ki vpliva na potrebe potrošnikov po večji varnosti in zaupanju v digitalne transakcije

Ljubljana, 2. julij 2019 – Mastercard je predstavil rezultate raziskave1 o zaupanju potrošnikov v digitalizacijo plačevanja in prihodnjih trendih na področju overjanja identitete plačnikov, ki jih letos jeseni prinaša evropska direktiva PSD2, in predstavil pomen digitalizacije finančne panoge. Raziskava, ki je bila izvedena v 13 državah srednje in vzhodne Evrope, je razkrila, da 67 % potrošnikov sedaj nakup preko spleta opravi v povprečju petkrat mesečno.

Hitro naraščajo tudi druge vrste digitalnih plačil. V primerjavi s podatki iz leta 2016, se je popularnost spletnih plačil med posamezniki (p2p) povečala za 23 %. Za enak delež se je od leta 2016 povečalo tudi število uporabnikov, ki svoje račune plačuje preko spleta. Dodatno je 48 % anketirancev dejalo, da uporablja plačilne aplikacije, če so le te na voljo.

Raziskava je pokazala, da slovenske potrošnike pri digitalnih transakcijah najbolj zanimajo stroški in varnost. Vsaj tretjina Slovencev in Slovenk si želi nižje stroške spletnih storitev, kot so aplikacije za prenos medijskih vsebin na zahtevo, potovanja in aplikacije povezane s plačili. V primeru plačilnih aplikacij, je 46 % neuporabnikov dejalo, da bi jih preizkusili, če bi bila varnost zagotovljena. Hitrost (77 %), preprostost uporabe (70 %) in takojšnja dostopnost (68 %) so ključni razlogi, zaradi katerih se slovenski uporabniki odločajo za plačilne aplikacije.

Varnost podatkov ostaja med največjimi izzivi digitalizacije, tako za organizacije kot za posameznike. Rezultati raziskave so pokazali, da ima 41 % vprašanih nekaj znanja o spletni varnosti, medtem kot jih je 42 %priznalo, da o nevarnostih na internetu vedo relativno malo in bi radi izvedeli več. Ob soočanju z dvomi glede varnosti podatkov, večina (52 %) dodatne informacije in pomoč poišče na spletu.

55 % osebnih računalnikov (vključno s prenosniki) uporablja več kot le en družinski član, kar spodjeda varnost podatkov. Slovenci in Slovenke se zavedajo, da uporaba ločenih e-poštnih naslovov za različne namene predstavlja učinkovito strategijo za nižanje spletnega tveganja in 53 % jih tako uporablja ločene e-poštne naslove za namene dela. 42 % vprašanih je tudi dejalo, da redno preverja nastavitve glede zasebnosti v svojih družbenih aplikacijah.

74 % anketirancev je na svojih mobilnih telefonih vključilo dodatno zaščito. Večinoma se na področje varnosti podatkov bolje spoznajo mladi v starosti med 20 in 29 let, ki so tudi v večjem številu lastniki in edini uporabniki osebnih računalnikov/prenosnikov ter imajo na svojih mobilnih telefonih vključeno dodatno zaščito.

1 Raziskava Odnosa do digitaliziranosti Mastercard 2019, izvedel IPSOS Research.

"Vse močnejše zaupanje v digitalno tehnologijo vodi do opravljanja zahtevnejših in pomembnejših opravil prek mobilnega telefona in ostalih naprav. Varnost bančnega računa in osebnih podatkov je zato za Slovence pri izbiri plačilne metode odločilen dejavnik. Uporaba biometrije za overjanje identitete potrošnikom podaja pozitivno uporabniško izkušnjo in večji občutek varnosti, prednosti biometrije pa so jasno razvidne, saj je biološke značilnosti izjemno težko kopirati, poleg tega pa so priročne," je dejal Luka Gabrovšek, poslovni direktor Mastercard Slovenija.

Potreba po močnejšem overjanju identitete (SCA) ima veliko podporo: 58 % anketirancev jo vidi kot neizogibno pri plačilih v trgovini, 71 % pa meni, da je nujno potrebna pri spletnih nakupih. 32 % Slovencev in Slovenk je dejalo, da bi jih ta dodatni varnostni korak spodbudil k bolj pogostemu spletnemu nakupovanju.

Arpad Rab, profesor sociologije in futuristike na Univerzi Corvinus v Budimpešti, je dejal: "Vsakodnevni uporabnik žal ne razmišlja o svoji digitalni varnosti in se ponavadi ukvarja z drugimi stvarmi, zato je vsekakor dobro, da regulatorji in panožna podjetja kot je Mastercard izvajajo ukrepe za preprečevanje škode in zaščito potrošnikov, ki jim zaupajo in pri transakcijah uporabljajo digitalne naprave."

- Konec-

O družbi Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je družba za globalna plačila in tehnologijo. Upravlja najhitrejšo svetovno mrežo obdelovanja plačil, povezuje potrošnike, finančne institucije, trgovce, vlade in podjetja v več kot 210 državah in območjih. Izdelki in rešitve družbe Mastercard naredijo vsakodnevne aktivnosti – na primer nakupovanje, potovanje, vodenje podjetij in upravljanje financ – lažje, varnejše in učinkovitejše za vse. Sledite nam na računu na Twitterju @MastercardNews, pridružite se pogovoru na blogu Beyond the Transaction Blog in se naročite na najnovejše novice na Engagement Bureau.

Spremljajte tudi Mastecard Slovenia Facebook in Instagram strani.

O raziskavi

Mastercard raziskava: Digitalizacija in zaupanje 2019, IPSOS raziskava. Raziskava zajema podatke spletnih uporabnikov z bančnimi računi v srednji in vzhodni Evropi (Avstrija, Bosna in Hercegovina, Bolgarija, Hrvaška, Češka, Grčija, Madžarska, Poljska, Romunija, Srbija, Slovaška, Slovenija in Ukrajina). Vzorec: N=1000 anketirancev na državo, reprezentativni vzorec urbane populacije po spolu, starosti in regiji z uporabo spletnega vprašalnika, dolgega 20 minut.

Mastercard raziskava: Vpliv inovacij 2016, IPSOS raziskava. Raziskava zajema podatke spletnih uporabnikov z bančnimi računi v srednji in vzhodni Evropi (Avstrija, Bolgarija, Češka, Hrvaška, Izrael, Poljska, Romunija, Srbija in Slovaška); Rusija, Turčija in Ukrajina. Vzorec: N=1000 anketirancev na državo, reprezentativni vzorec urbane populacije po spolu, starosti in regiji z uporabo spletnega vprašalnika, dolgega 20 minut.

Marta Namačinski

PR Svetovalka //PR Consultant

M+386 40 796 604

www.mayermccann.com

Foto:

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!