Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

Korporacije in startupi. Ena plus ena je tri. Preverjeno!

Na GZS je potekal uvodni dogodek programa KorpoStart, ki ga ob podpori Slovenskega podjetniškega sklada izvaja konzorcij v sestavi CorpoHub, GZS in SAŠA inkubator. Namen programa aktivnosti KorpoStart je spodbujanje sodelovanja korporacij in inovativnih malih in srednjih podjetij (MSP, primarno start-up in scale-up podjetja), s ciljem ustvarjanja uspešnih skupnih zgodb.

Korporacije in startupi. Ena plus ena je tri. Preverjeno!

Ljubljana, 17. 9. 2019 - Na GZS je potekal uvodni dogodek programa KorpoStart, ki ga ob podpori Slovenskega podjetniškega sklada izvaja konzorcij v sestavi CorpoHub, GZS in SAŠA inkubator. Namen programa aktivnosti KorpoStart je spodbujanje sodelovanja korporacij in inovativnih malih in srednjih podjetij (MSP, primarno start-up in scale-up podjetja), s ciljem ustvarjanja uspešnih skupnih zgodb.

Celoten program KorpoStart obsega dogodke, program za korporacije, program za start-upe in startup individualna usposabljanja. Zaključil se bo januarja 2020. Prvi del današnjega dogodka je zaznamoval nastopDana Tome, nagrajenega avtorja knjige "The Corporate Startup", ki je udeležencem na podlagi bogatih izkušenj iz prakse predstavil svoj pogled na inovacije, zunanje oziroma odprto inoviranje ter kaj je dobro in kaj lahko gre narobe pri povezovanju korporacij in startupov. V drugem delu je bilo predstavljenihpetuspešnih slovenskih primerov povezovanja korporacij in startupov.

Matjaž Slakiz Kolektorja je prikazal zgodbo njihovega podjetja in razloge, zakaj so se podali v sodelovanje sstartupi. Izpostavil je, da so se za ohranjanje konkurenčnosti morali usmeriti v digitalizacijo in industrijo 4.0, pri čemer so potrebovali disruptivnost, ki so jo lahko zagotovili startupi. Takšno sodelovanje predstavlja stik dveh svetov, ki prinese tako probleme kot prednosti, je dodal.

Miha Pahuljeiz Zavarovalnice Savaje predstavil njihovoizkušnjo, vredno milijon evrov. Tudi sam je izpostavil potrebo po disruptivnih rešitvahza zagotovitev konkurenčnosti na razvitih trgih. Navedel je primer sodelovanja z Movalys-om (tehnologija telemetrične naprave za motoriste), ki je rezultiralo v obliki novega zavarovanja kraje motorja z SOS klicem – VIGO zavarovanje, ki so ga lansirali v tem letu. Poudaril je, da se je spremenilo njihovo zavedanje, da ni potrebno vsega storiti sami, kar ima pozitiven vpliv na klimo in širši družbeni vidik.

Mihael Gornikiz podjetja DEWEsoft je spregovoril o zgodbi Katapulta - podjetniškega pospeševalnika, namenjenega reševanju brezposelnosti v Zasavju. Izpostavil je uspešno zgodbo startupa Chipolo ter načine, s katerimi so jim pomagali do uspešne realizacije.

Primož Zupaniz podjetja mBills je predstavil njihovo uspešno zgodbo, ki se je razvila iz sodelovanja s podjetjem Petrol. Izpostavil je, da niso začeli kot tipičen startup, ampak v okviru podjetja Halcom. Največji strah je bil, da jih bo velika korporacija, kot je Petrol, "pojedla", namesto tega so pridobili partnerja z lastno mrežo fizičnih prodajnih mest, kapitalom za investicije v razvoj, ohranili pa lastno avtonomijo.

Primere povezovanja je zaključilRok Kunejiz Slovenskih železnic s predstavitvijo njihove zgodbe Startup train. Gre za Hackathon, ki so ga organizirali na vlaku in mladim na poti do Sofije omogočili razvoj podjetniških idej. Slovenske železnice so v okviru tega odprle marketinški izziv, kako na vlak privabiti "gamerje". Rodilo se je kar nekaj novih idej, ki jih že uspešno implementirajo.

Na zaključni okrogli mizi, v okviru katere je vsehpetpredavateljev odgovarjalo na vprašanja udeležencev, je bilo izpostavljeno, da mora biti korporacija že na začetku "brutalno iskrena, saj lahko v nasprotnem primeru zadeva samo eksplodira in posledično veliko stane". Na drugi strani se startupi pogosto soočajo s strahom, ki izvira iz predpostavke o tem, kaj si druga stran želi. Pomembno je, da so karte skozi proces odprte in komunikacija neposredna. Zaključili smo z mislijo Dana Toma: "Ko imamo na krožniku jajca s slanino, je kokoš vpletena, pujs pa predan." Zato se je potrebno že v začetku prepričati, da sta obe strani na "isti valovni dolžini".

Mag. Tajda PeliconVodja za strateško komuniciranje

Gospodarska zbornica SlovenijeSlužba za strateško komuniciranje in marketingDimičeva ulica 13, 1504 Ljubljanat:01 5898 136m:041 397 194e:tajda.pelicon@gzs.siw:www.gzs.si

Foto:

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!