Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

NOVA OCTAVIA: NAJBOLJŠA DOSLEJ

OCTAVIA je srce znamke ŠKODA. Ob njeni 60. obletnici predstavlja ŠKODA novo generacijo te svoje prodajne uspešnice.

NOVA OCTAVIA: NAJBOLJŠA DOSLEJOCTAVIA je srce znamke ŠKODA. Ob njeni 60. obletnici predstavlja ŠKODA novo generacijo te svoje prodajne uspešnice.

Četrta generacija modelaOCTAVIA je zrasla v vseh dimenzijah ter je tako daljša in širša od svoje predhodnice. Prav tako je zrasel tudi njen prtljažnik. Škodin novi oblikovalski slog poskrbi za to, da OCTAVIA deluje še bolj emocionalna. Popolnoma nov koncept notranjosti pa izjemno funkcionalnost in edinstveno prostornost povezuje z visokokakovostnimi materiali in domiselnimi rešitvami. Poleg tega številne nove povezljivostne rešitve in asistenčni sistemi poudarjajo inovativnost znamke v kompaktnem razredu. Vse to pa še presegata odlično razmerje med ceno in vrednostjo ter preverjena kakovost znamke ŠKODA.

Emocionalen zunanji dizajn in povečane dimenzije

Optične poudarke pri modelu ŠKODA OCTAVIApredstavljajo nov spodnji del sprednjega odbijača in ostro začrtani novi žarometi. Povečana dolžina in širina poudarjata samozavestni značaj kompaktnega modela. S4.689milimetri je ŠKODA OCTAVIA COMBI četrte generacije od svoje predhodnice daljša za 22milimetrov, v širino se je povečala za 15milimetrov na 1.829milimetrov (limuzina se je v dolžino podaljšala za 19milimetrov na 4.689milimetrov, v širino pa za 15milimetrov na 1.829milimetrov). Medosna razdalja znaša 2.686milimetrov. Novo zasnovane, ploske strešne letve poudarjajo njeno dolgo silhueto, za mogočno podobo pa poskrbijo aluminijasta platišča v velikosti do 19 palcev.

Nova OCTAVIA se uvršča med vozila z najboljšo aerodinamiko na svetu

Z novim dizajnom je podoba modela ŠKODA OCTAVIAostrejša, hkrati pa je zagotovljena odlična aerodinamika. Količnik zračnega upora pri limuzini znaša od cx0,24, pri različici COMBIpa je vrednost cx0,26. Nova OCTAVIA se tako uvršča med vozila z najboljšo aerodinamiko na svetu, hkrati pa so zato nižje tudi njene vrednosti emisij CO2in porabe.

Prva OCTAVIA s celostnimi matričnimi LED-žarometi

Nižji sprednji žarometi in zadnje luči uporabljajo sodobno LED-tehnologijo. Najboljša različica modela OCTAVIAse ponaša s še eno posebnostjo - s sistemom celostnih matričnih LED-žarometov. Ta ustvari svetlobni snop, sestavljen iz več segmentov, ki jih je mogoče ločeno krmiliti. Tako so pri vožnji lahko vedno vključene dolge luči, ki pa ne slepijo drugih udeležencev v prometu. Inteligentna tehnologija s kamero na vetrobranskem steklu zaznava vozila, ki vozijo nasproti oz. pred vozilom, ter osebe in predmete, ki odbijajo svetlobo. Poleg tega voznika pozdravijo z animirano funkcijo Coming/Leaving Home. V animacijo so vključene tudi zadnje luči s celostno LED-tehnologijo, ki so poleg tega - prvič pri modelu OCTAVIA- opremljene z dinamičnimi smerniki.

Nov koncept notranjosti in izjemna prostornost

Običajno impresivna prostornost je v novem modelu ŠKODA OCTAVIA še povečana. Potniki na zadnjih sedežih imajo z78milimetri še več prostora za kolena kot doslej. Prostornina največjega prtljažnika v razredu je pri različici COMBI narasla na 640litrov, pri limuzini pa na 600litrov. Oblikovalci so notranjost modela OCTAVIAzasnovali popolnoma na novo. Novi volan ima sedaj le dva kraka, krasi pa ga kromirana letev. Pri večfunkcijski različici je s tipkami in novimi vrtljivimi gumbi v videzu kroma skupno mogoče izvesti 14različnih funkcij.

Preoblikovani so bili tudi sredinska konzola, vratne obloge in armaturna plošča. Zadnja je modularno oblikovana v več ravninah in s kontrastnim predelom pod velikim, prosto stoječim osrednjim večfunkcijskim zaslonom povzema obliko za znamko ŠKODA značilne mreže hladilnika. Prvič so na voljo hrbtu zelo prijazni ergonomski sedeži, ki poleg ogrevanja po želji nudijo tudi masažno funkcijo in hladno prezračevanje. Opcijski športni sedeži so odeti v prevleke iz izjemno zračne tkanine ThermoFlux. Poželji je na voljo tudi 3‑conska klimatska naprava Climatronic. Če je vozilo opremljeno s sistemom za dostop do vozila brez uporabe ključa (KESSY), je mogoče odpreti vsa štiri vrata novega modela OCTAVIA.

Nova OCTAVIA bo ob prihodu na trg na voljo v izvedbah opreme Active, Ambition in Style. Tekom prihajajočega leta bosta ponudbo dopolnili še robustna OCTAVIA SCOUTin športna OCTAVIA RS.

Novost: projicirni sistem in dva 10-palčna zaslona

OCTAVIA kot prvi model znamke ŠKODA nudi projicirni sistem, ki pomembne informacije, kot so hitrost ali navigacijski napotki, projicira direktno na vetrobransko steklo v neposredno vidno polje voznika, da lahko ta prejme informacije, ne da bi moral pri tem pogled odvrniti od dogajanja na cesti.

Infotainment sistemi po želji omogočajo storitve pretakanja za radio in televizijo ter popolnoma brezžično povezavo pametnega telefona prek brezžične tehnologije SmartLink+. Medijske naprave ali USB-ključe je z infotainment sistemom mogoče povezati neposredno prek dveh od do petih USB‑priključkov tipa C spredaj. Po želji je na voljo tudi 230-voltna električna vtičnica zadaj. Popoln zvok omogočata akustično optimizirana notranjost in opcijski novi zvočni sistem Canton.

ŠKODA je za novimodel OCTAVIAše izboljšala virtualno armaturno ploščo. Zaslon najnovejše generacije digitalnega in individualno prilagodljivega kombiniranega instrumenta ima diagonalo 10palcev, upravljanje pa je bilo zasnovano še bolj uporabniku prijazno. Voznik lahko izbira med štirimi različnimi osnovnimi prikazi - osnovnim, klasičnim, prikazom za navigacijo in prikazom za asistenčne sisteme - in z upravljalnimi tipkami večfunkcijskega volana določa svoje želene vsebine. Novost je možnost, s katero je navigacijske zemljevide na virtualni armaturni plošči in na do 10palcev velikem osrednjem zaslonu mogoče prikazati v dveh različnih povečavah. Z integrirano spodnjo vrstico na zaslonu infotainment sistema je mogoče upravljati klimatsko napravo.Z novim drsnikom na dotik pod zaslonom infotainment sistema je z enim prstom omogočeno upravljanje glasnosti, z dvema prstoma pa povečanje oz. pomanjšanje povečave navigacijskega zemljevida.

Menjalnik DSG s tehnologijo shift-by-wire

Nova OCTAVIA kot prva ŠKODA za upravljanje menjalnikaDSG uporablja tehnologijo shift-by-wire. Pri tem se voznikova izbira vozne stopnje menjalniku prenese elektronsko in ne mehansko. Namesto znane izbirne ročice menjalnikaDSG je na sredinski konzoli modela OCTAVIAzato nov upravljalni modul z majhno prevesno tipko za izbiro voznih programov R (vzvratno), N (nevtralni položaj) in D/S (program za vožnjo/športni program), nad njo pa je še tipka za parkirni način P.

Premierno: inovativni asistenčni sistemi, kot sta asistenca za ovire in opozorilo ob izstopanju

V četrti generaciji modela OCTAVIA je predstavljenih veliko novih asistenčnih sistemov, od katerih jih je nekaj za modele ŠKODA na voljo prvič. Novaasistenca za ovirev primeru nevarnosti trčenja s pešcem, kolesarjem ali drugim vozilom z aktivnim ojačanjem navora volana vozniku pomaga, da v idealnem primeru z nadzorovanim izogibom prepreči trčenje.Opozorilo ob izstopanjuvozniku pred odpiranjem vrat prikaže, če se od zadaj približuje drugo vozilo ali kolesar. Zzaznavanjem rokvozilo preverja, ali se voznik redno dotika volana ali morda zaradi kritičnega zdravstvenega stanja nima več nadzora nad vozilom. Če pride do takšne kritične situacije, lahko sistem Emergency Assist zaustavi vozilo.

Christian Strube, direktor tehničnega razvoja pri družbi ŠKODA Auto, je povedal: "Varnost naših vozil in potnikov v njih, seveda pa tudi drugih udeležencev v prometu, je pri znamki ŠKODAna prvem mestu. Z novimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi, kot sta asistenca za ovire in opozorilo ob izstopanju, smo model OCTAVIAdvignili na novo stopnjo, s čimer se uvrša med najvarnejša vozila v svojem razredu."

Sodobni motorji z visoko učinkovitostjo in premiera za blago hibridno tehnologijo

Nova ŠKODA OCTAVIA predstavlja sodobne motorje TDI in TSI z visoko učinkovitostjo, ki z bistveno izboljšano aerodinamiko znižujejo porabo goriva in emisije škodljivih snovi. Dizelski in bencinski motorji bodo dopolnjeni še z izjemno okolju prijaznim pogonom na zemeljski plin (CNG), s priključnohibridnimi različicami in prvič v Škodini zgodovini tudi z motorji z blago hibridno tehnologijo.

Pri trivaljniku 1.0TSI z močjo 81kW (110KM) in štirivaljniku 1.5TSI z močjo 110kW (150KM) sta pri opremi s 7‑stopenjskim menjalnikomDSG uporabljena 48‑voltni jermenski zagonski alternator in 48‑voltna litij-ionska baterija. S tem so omogočeni jadranje\" s popolnoma izključenim motorjem, regeneracija energije pri zaviranju in podpora motorju z električno funkcijo \"boost\". Hkrati je motor ob zagonu tišji in manj vibrira. Oba motorja sta na voljo tudi s 6‑stopenjskim ročnim menjalnikom brez blage hibridne tehnologije.

Menjalnik pri motorju 1.5TSI je bil na novo razvit za motorje z visokim navorom in je uporabljen tudi pri vseh Octaviinih dizelskih pogonskih agregatih. Motor 2.0TSI z močjo 140kW (190KM) pa je ekskluzivno na voljo s štirikolesnim pogonom in 7‑stopenjskim menjalnikomDSG. Vsi motorjiTSI so opremljeni s filtrom za trdne delce za bencinske motorje.

Priključno hibridni pogon v dveh različno močnih izvedbah

Po modelu SUPERBiV - prvem modelu ŠKODA s priključno hibridnim pogonom - češka znamka sedaj tudi za novi model OCTAVIA ponuja bencinski motor 1.4TSI - pri modelu OCTAVIAiV v kombinaciji z elektromotorjem - in to celo v dveh različno močnih izvedbah. Poleg različice s sistemsko močjo 150kW (204KM) je predvidena še različica z močjo 180kW (245KM). Obe bosta opremljeni s 6‑stopenjskim menjalnikom DSG.

Dizelski motorji nove generacije EVO z do 80odstotkov nižjimi emisijami dušikovih oksidov

Skupno trije novi dizelski motorji pri Octavii pokrivajo razpon moči od 85kW (115KM) do 147kW (200KM). Pogonski agregati TDI imajo gibno prostornino 2,0litra in prihajajo iz novo razvite generacije motorjev EVO, ki so hkrati prožni, varčni in izjemno čisti. Poleg z dizelskim filtrom za trdne delce so motorji opremljeni tudi z novo evolucijsko stopnjo naknadne obdelave izpušnih plinov s selektivno katalitično redukcijo (SCR). V tako imenovanem postopku twin dosing se aditiv AdBlue načrtno vbrizgava pred dva zaporedno nameščena katalizatorjaSCR. S to metodo in z dodatnim drugim katalizatorjem so emisije dušikovih oksidov (NOx) v primerjavi s predhodno generacijo ustreznih pogonskih agregatov manjše za okoli 80odstotkov. Motorji EVO so tako opremljeni s tehničnimi pogoji, da bodo izpolnjevali prihodnji emisijski standard Euro 6d. Različice z močjo 110kW (150KM) in 147kW (200KM) so po želji na voljo s štirikolesnim pogonom.

G-TEC: različica s pogonom na zemeljski plin

Družba ŠKODA Auto tudi četrto generacijo modela OCTAVIAponovno ponuja kot različico G-TEC s pogonom na zemeljski plin, ki je posebej prijazen do okolja. Emisije CO2so pri pogonu na plin še za okoli 25odstotkov nižje kot pri bencinskem pogonu, poleg tega je nižja tudi vrednost dušikovih oksidov (NOx), saj pa sploh ni. Motor 1.5TSI razvije moč 96kW (130KM) in je prilagojen za delovanje na CNG. Prostornina treh rezervoarjev za CNG skupno znaša 17,7kilogramov. Po potrebi je na voljo 9‑litrski rezervoar za bencin. Pri obeh karoserijskih različicah OctavieG-TEC je na voljo 6‑stopenjski ročni menjalnik ali 7‑stopenjski menjalnik DSG.

Tri različice podvozja in dinamično uravnavanje podvozja (DCC)

Poleg serijskega podvozja sta za Octavio na voljo še dve podvozji: 15milimetrov nižje športno podvozje in podvozje za slabše terene s 15milimetrov večjim odmikom od tal. Po želji je na voljo dinamično uravnavanje podvozja (DCC), ki nenehno prilagaja vzmetenje in blaženje ter v izbiri voznega profila Driving Mode Select omogoča različne vozne načine. Pri priključno hibridnih modelih odmik od tal pri sistemu DCC ostane nespremenjen, vsa ostala vozila pa so spuščena za 10milimetrov.

Simply Clever: paket elementov za spanje, komfortna odprtina za dolivanje aditiva AdBlue, USB‑priključek tipa C na stropni konzoli

Skladno značelom \"simply clever\" nova OCTAVIA nudi najvišjo mero funkcionalnosti. Vozniku in sovozniku vsakdanjik poenostavljajo številne \"simply clever\" rešitve, značilne za znamko. Prvič je v modelu OCTAVIAopcijsko na voljo paket elementov za spanje, ki za zadnjo sedežno klop vključuje dva udobna, večja vzglavnika in odejo. Pri modelu OCTAVIA COMBIsta nova tudi izboljšan paket mrež v prtljažniku za udobno uporabo in prtljažni rolo z avtomatskim odpenjanjem. Dodaten odlagalni prostor nudi tudi večfunkcijski žep pod prekrivalom prtljažnika. Otroška blokada za zadnja vrata ima električno upravljanje, potniki na zadnjih sedežih pa lahko uporabljajo dva žepa za shranjevanje pametnih telefonov na hrbtni strani sprednjih sedežev.

Na voljo sta dva USB-priključka tipaC spredaj, po želji pa tudi zadaj. Popolna novost je dodaten opcijski USB-priključek tipaC v stropni konzoli nad vzvratnim ogledalom. Klasika pri Škodi je dežnik v predalu voznikovih vrat, v njem pa je sedaj dovolj prostora tudi za ročno metlico, ki je na voljo v programu Škodinih originalnih delov. Tudi pri Octavii je sedaj vključen integriran lij v pokrovu posode za tekočino za čiščenje stekel, opcijsko vlečno kljuko pa je mogoče električno odkleniti s pritiskom na ustrezno tipko v prtljažniku. Novost predstavlja komfortna odprtina za dolivanje aditiva AdBlue, ki omogoča tudi polnjenje z ročkami za točenje v tovorna vozila.

Najboljša OCTAVIA vseh časov

Predsednik uprave družbe ŠKODA Auto Bernhard Maier: "Za znamko ŠKODA je OCTAVIA izjemnega pomena, zato smo avtomobil razvili popolnoma na novo. Rezultat je najboljša OCTAVIA vseh časov - še prostornejša, bolj praktična in varnejša kot doslej. Ravno ob njenem 60. rojstnem dnevu z novo generacijo stopamo velik korak naprej. V preteklih šestih desetletjih je OCTAVIA prispevala k izjemno pozitivnemu razvoju podjetja in znamke. Prepričan sem, da bo tudi nova generacija prispevala svoj delež k ohranjanju tega pozitivnega razvoja."

Januarja 2019 je OCTAVIA praznovala 60. obletnico začetka proizvodnje: v začetku leta1959 so s proizvodnega traku v tovarni Mladá Boleslav zapeljali prvi primerki te legendarne modelske serije. Priljubljeni kompaktni model so sredi 90.let prejšnjega stoletja nasledile prve primerkinove generacije.Od začetka njene proizvodnje leta1959 je češki avtomobilski proizvajalec izdelal več kot 6,5milijona vozil. V preteklih letih je tretja generacija velikega kompaktnega modela z okoli 400.000 prodanimi primerki po vsem svetu predstavljala okoli tretjino celotne prodaje znamke ŠKODA. Trenutno je OCTAVIA na splošno najbolje prodajano vozilo na Češkem, v Avstriji, Švici, na Finskem, Madžarskem, Poljskem, v Srbiji in Belorusiji. Pri teh uspešnih številkah ima glavno vlogo OCTAVIA COMBI - skoraj dve tretjini prodanih modelov je izdelanih v tej karoserijski obliki. OCTAVIA je najbolje prodajani karavanski model v Evropi in najbolj priljubljen uvoženi avtomobil v Nemčiji. Zato bo ŠKODA Auto najnovejšo generacijo svoje prodajne uspešnice na trgih najprej predstavila s karavansko različico, limuzinska pa bo sledila nekaj tednov kasneje.

Foto: Škoda

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!