Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

Raziskava Masterindex pokazala vse večjo priljubljenost brezstičnih plačil med Slovenci, sedaj brez avtentikacije do 25 €

Mastercard® v najnovejši raziskavi Masterindex razkriva plačilne trende in navade Slovencev, starih med 18 in 55 let.

Raziskava Masterindex pokazala vse večjo priljubljenost brezstičnih plačil med Slovenci, sedaj brez avtentikacije do 25 €

Mastercard® v najnovejši raziskavi Masterindex razkriva plačilne trende in navade Slovencev,

starih med 18 in 55 let.

Ključne ugotovitve so:

· Slovenci vse pogosteje plačujemo brezstično. Četrtina vprašanih je že pred tremi leti opravljala brezstična plačila vsakodnevno ali vsaj 3- do 5-krat tedensko, v letu 2019 pa je tovrstnih nakupov že 46 %.

· Z leti vse bolj narašča zaupanje v varnost brezstičnih plačil (porast iz 34 % v letu 2017 na 47 % v letu 2019).

· Število Slovencev, ki za svoje nakupe uporablja mobilne telefone narašča. Teh je že skoraj polovica (48 %), pri čemer je bilo še pred štirimi leti takšnih le 38 %.

· Delež tistih, ki bi bili pripravljeni povsem nadomestiti klasična plačila s plačili prek mobilnega telefona narašča. Takšnih je že skoraj tretjina.

· 70 % Slovencev nakupuje prek spleta. Ta delež blago narašča zadnja štiri leta.

· V zadnjem letu je v tujino potovalo kar 83 % Slovencev. Zavedanje o ugodnostih plačevanja s karticami v tujini se pri Slovencih skozi leta utrjuje.

· Slovenci kot najbolj priljubljen način plačevanja navajajo debetno kartico (78 %), njena priljubljenost pa zadnja štiri leta raste.

· 80 % Slovencev meni, da dobro skrbi za svoje finance. Večina vprašanih svojo potrošnjo vodi prek kartičnih izpiskov (45 %), približno četrtina pa svoje finance dodatno zapisuje redno. 23% svojih osebnih financ ne beleži.

Ljubljana, 11. november 2019 Mastercard je v najnovejši raziskavi Masterindex raziskal plačilne navade Slovencev, kjer vse pomembnejšo vlogo prevzemajo brezstična plačila. Dobra tretjina Slovencev ima več kot tri plačilne kartice, dve tretjini uporabljata dve plačilni kartici, medtem ko ima dobra četrtina vprašanih vsaj eno plačilno kartico. Te vse pogosteje uporabljajo tudi brezstično. Prihajajoči novoletni nakupi bodo s kartičnimi plačili še preprostejši, saj se je znesek brezstičnega plačevanja brez avtentikacije s sedanjih 15 €, letos oktobra, dvignil na 25 €.

GRAF 1 (PRILOGA)

Zaupanje v brezstična plačila narašča

Slovenci vse pogosteje plačujemo brezstično. Četrtina vprašanih je že pred tremi leti opravljala brezstična plačila vsakodnevno ali vsaj 3- do 5-krat tedensko, v 2019 pa je tovrstnih nakupov že 46%. Delež oseb, ki skoraj nikoli ne uporabljajo brezstičnih plačil, je v zadnjih treh letih upadel iz 43 % na 21%. Prav tako z leti vse bolj narašča zaupanje v varnost brezstičnih plačil (porast iz 34 % v letu 2017 na 47 % v letu 2019). Potrošniki verjamejo, da so brezstična plačila hitra (82 %), enostavna (77 %) in praktična (76 %) rešitev za vsakodnevne nakupe. Vse več potrošnikov prisega na brezstična plačila v primerjavi z gotovino (53 %) in meni, da je to najboljši način plačila (porast iz 40 % v letu 2017 na 48% v letu 2019).

"Zaupanje Slovencev v brezstična plačila, ki je razvidno iz najnovejših podatkov raziskave Masterindex, še dodatno potrjuje naše zaupanje in zaupanje finančnih institucij v povišanje zneska brezstičnega plačevanja brez avtentikacije s sedanjih 15 € na 25 €, ki je stopilo v veljavo letos oktobra," poudarja Luka Gabrovšek, poslovni direktor družbe Mastercard v Sloveniji. Ob tem dodaja: "Brezstična plačila predstavljajo revolucijo v uporabniški izkušnji, saj potrošnikom omogočajo popolni fizični nadzor nad svojo kartico in vse več potrošnikov se tega tudi zaveda. Če je leta 2016 zgolj 39 % Slovencev menilo, da je nadzor nad kartico resnično zelo pomemben, se je ta procent letos dvignil na kar 45 %, pri čemer je vse manj tistih, ki menijo, da to ni pomembno – taka sta le še 2 %."

Bo mobilno plačevanje nadomestilo plačilne kartice?Število Slovencev, ki za svoje nakupe uporablja mobilne telefone, narašča. Teh je že skoraj polovica (48%), pri čemer je bilo še pred štirimi leti takšnih le 38 %. Pri tem se 21 % vprašanih poslužuje mobilnih denarnic, ki jih ponujajo banke izdajateljice kartic, 20 % zaupa Moneti, 9 % vprašanih je že plačevalo s pomočjo tekstovnih sporočil in drugih oblik mobilnih plačil (6 %), medtem ko 5 % svoja plačila opravi preko aplikacije mBills.

GRAF 2 (PRILOGA)

Naklonjenost plačevanju prek mobilnih aplikacij prav tako narašča, in sicer je tem pred štirimi leti zaupalo le 34 % vprašanih, danes pa bi že 57 % vprašanih plačevalo z mobilno aplikacijo. Večina kljub temu še vedno zaupa zgolj bančnim aplikacijam (42 %), manjši del pa tudi aplikacijam drugih ponudnikov (15 %). Kljub temu so mobilni telefoni vse bolj priljubljeni tudi pri uporabi drugih finančnih storitev, kot so mobilne banke (porast iz 40 % v letu 2018 na 49 % v letu 2019), potrjevanje spletnih plačil (porast iz 28 % v letu 2018 na 32 % v letu 2019), plačila na prodajnih mestih (porast iz 8 % v letu 2018 na 14 % v letu 20 19) in drugo (1 %). Prav tako je upadel delež oseb, ki mobilnih telefonov ne uporabljajo za finančne storitve (upad iz 79 % v letu 2015 na 41 % v letu 2019). V zadnjih petih letih pa je moč opaziti tudi znatno povečanje število tistih, ki menijo, da bodo mobilne naprave v naslednjih petih letih najbolj priljubljeno plačilno sredstvo (10 % jih je bilo takega mnenja leta 2015, leta 2019 pa 31 %).

GRAF 3 (PRILOGA)

Narašča pa celo delež tistih, ki bi bili pripravljeni povsem nadomestiti klasična plačila s plačili prek mobilnega telefona, saj je takšnih že skoraj tretjina. Pozor, prihaja Cyber ponedeljek!70 % Slovencev nakupuje prek spleta. Ta delež zadnja štiri leta blago narašča (64 % v letu 2015), prav tako pa upada delež tistih, ki spletne nakupe opravljajo redko (upad iz 26 % v letu 2015 na 22 % v letu 2019) ali nikdar (upad iz 10 % v letu 2015 na 8 % v letu 2019). V preteklem letu so kupci na spletu najpogosteje kupovali oblačila, obutev in modne dodatke (42%), elektronske naprave (37 %) in gospodinjske aparate (32 %). Spletni nakupi so najredkeje namenjeni nakupom knjig, glasbe, CD-jev in DVD-jev (14 %), cvetja in daril (8 %) ter investicijskih storitev (4%).

GRAF 4 (PRILOGA)

Slovenci radi potujemo, sploh v času praznikovV zadnjem letu je v tujino potovalo kar 83 % Slovencev. Preden se odpravijo na pot, si 54 % od teh priskrbi tujo valuto že doma (na banki: 46 %, v menjalnici: 8 %), nekateri to uredijo v tujini (na bankomatu: 23 %, v menjalnici: 7 %, na banki: 4 %), velika večina pa jih s seboj vzame tudi plačilno kartico (84 %). Na podlagi odgovorov raziskave glavne prednosti uporabe kartic v tujini ostajajo predvsem široka sprejetost (75 %), dobra zaščita pred zlorabami (55 %), ugodno menjalno razmerje pri plačevanju (46 %), brezobrestna plačila (40 %) in ugodno menjalno razmerje pri dvigih denarja (31%). Zavedanje o ugodnostih plačevanja s karticami v tujini se utrjuje tudi skozi leta, kot nakazuje graf 5.

GRAF 5 (PRILOGA)

Kako Slovenci uporabljamo kartice?Slovenci kot najbolj priljubljen način plačevanja navajajo debetno kartico (78 %), njena priljubljenost pa zadnja štiri leta raste (73 % leta 2015). Večina vprašanih uporablja kartice vsaj enkrat do dvakrat tedensko. 54 % vprašanih nima težav s plačevanjem zneskov do 5 EUR s plačilno kartico. Več kot 40 % vprašanih uporablja kartico v več kot 80 % vseh svojih nakupov. Slovenci najpogosteje uporabljajo plačilne kartice za nakupe na bencinskih servisih (62 %) in nakupe življenjskih potrebščin (60 %). Polovica anketirancev uporablja svoje kartice za nakupe oblačil in obutve. Popularnost spletnih plačil vsekakor narašča, saj je pri spletnih nakupih mogoče opaziti porast iz 36 % leta 2016 na 45 % v letu 2019. Kartična plačila so nekoliko manj priljubljena za manjše nakupe v lokalih in kavarnah ter za plačila storitev.

Finančna pismenost v Sloveniji

80 % Slovencev meni, da dobro skrbi za svoje finance. Večina vprašanih svojo potrošnjo vodi prek kartičnih izpiskov (45 %), približno četrtina pa svoje finance dodatno zapisuje redno. 23% svojih osebnih financ ne beleži, enak pa je delež tistih, ki za vodenje svojih osebnih financ uporabljajo dodatno orodje, kot sta spletna banka (36 %) ali program Excel (32 %).

9 % Slovencev se je v preteklosti že udeležilo finančnega izobraževanja, po drugi strani pa skoraj tretjina (32 %) meni, da bi potrebovala dodaten trening upravljanja s financami. 49 % Slovencev bi dodatne informacije o upravljanju s financami iskala na spletu, slaba tretjina bi se obrnila na finančnega svetovalca, 27 % bi za nasvet prosila bančne uslužbence, prav toliko pa bi jih pomoč poiskalo pri prijatelju.

Velika večina vprašanih je v zadnjem letu opazila naraščanje cen, kljub temu pa jih nekoliko več kot polovica (57 %) meni, da je trenutno dober čas za večje nakupe (pohištvo, elektronske naprave ipd.). Polovica (51 %) pravi, da lahko v trenutnem finančnem stanju uspejo vsaj nekaj prehraniti, le 6% pa uspe prihraniti veliko. 31 % vprašanih ocenjuje, da se bo finančno stanje v njihovem gospodinjstvu v naslednjih 12 mesecih spremenilo na bolje, poslabšanje stanja pa pričakuje 11 % vprašanih.

-Konec-

O raziskavi Masterindex

Masterindex je obsežna mednarodna raziskava družbe Mastercard Europe, ki v Sloveniji poteka že od leta 2009. Raziskavo je v oktobru 2019 na reprezentativnem vzorcu več kot 1.000 posameznikov s sistemom računalniško podprtega spletnega anketiranja (CAWI) izvedla agencija Mediana. Namen raziskave je spoznati način uporabe plačilnih kartic in nakupovalne navade potrošnikov ter se seznaniti z njihovim pogledom na osebne finance.

O družbi Mastercard

Mastercard (NYSE: MA), www.mastercard.com, je družba za globalna plačila in tehnologijo. Upravlja najhitrejšo svetovno mrežo obdelovanja plačil, povezuje potrošnike, finančne institucije, trgovce, vlade in podjetja v več kot 210 državah in območjih. Izdelki in rešitve družbe Mastercard naredijo vsakodnevne aktivnosti – na primer nakupovanje, potovanje, vodenje podjetij in upravljanje financ – lažje, varnejše in učinkovitejše za vse. Sledite nam na računu na Twitterju @MastercardNews, pridružite se pogovoru na blogu Beyond the Transaction Blog in se naročite na najnovejše novice na Engagement Bureau.

Spremljajte tudi Mastecard Slovenia Facebook in Instagram stran.

Lina AntoličPublic Relations ConsultantM+386 31 656 775www.mayermccann.com

Foto: Mastercard

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!