Sporočila za javnost

Nazaj na sporočila za javnost

Dokumentarni film "Koliko se ljubiš?"

Celovečerni dokumentarni film "Koliko se ljubiš?" režiserke in scenaristke Nine Blažin prikazuje zgodbo brezdomke Viktorije, ki raziskuje zapuščene objekte.

Dokumentarni film "Koliko se ljubiš?"

Kratka vsebina:

Celovečerni dokumentarni film "Koliko se ljubiš?" režiserke in scenaristke Nine Blažin prikazuje zgodbo brezdomke Viktorije, ki raziskuje zapuščene objekte. Ko se mož vrne iz zapora, so načrti veliki – pravi dom, služba, novo življenje. Hkrati imata oba težave z odvisnostjo. Ali jima bo uspelo? Film ob njuni zgodbi razkriva želje - biti ljubljen in pripadati nekam in nekomu. A najprej moramo imeti radi sami sebe.

ekipa:

Režiserka in scenaristka: Nina Blažin

Direktor fotografije: Darko Herič ZFS

Montažer: Zlatjan Čučkov

Barvne korekcije: Janez Ferlan, Alja Lucian

Obdelava zvoka: Simon Penšek

Producenta: Jani Sever in Nina Jeglič

Produkcija: Sever&Sever

VEČ O FILMU IZ PRVE ROKE:

“Vse se je začelo z ogromnimi praznimi detajli zapuščenih objektov in bloga glavne protagonistke Viktorije,” pravi scenaristka in režiserka Nina Blažin, ki si sprva ni niti predstavljala, kako izjemen material bo dobila. “Ko sem preživljala čas z Viki, so se odpirale intimne teme njene zgodbe: življenje na cesti, boj z odvisnostjo, ljubezen na cesti, nagovarjanje k prostituciji, iskanje doma, … A najbolj je prihajala na plan želja po sprejetosti in pripadnosti – to je nekaj kar je skupno vsem nam, ne glede na to kje spimo, na varnem v topli postelji ali v zapuščenem objektu: pripadati nekam in nekomu.”

Gledalci na filmskem festivalu so bili polni vprašanj, kako je sploh mogoče, da je Nina dobila tako izjemen slikovni material. Zdi se namreč, kot da glavna akterka sploh ni opazila, da jo ves čas snema kamera. Nina pojasnjuje: “Sprva sva z direktorjem fotografije Darkom Heričem sama obiskovala Viki in odkrivala njen intimni svet. Kasneje se je ekipa malo povečala. Želela sem vstopiti v notranji svet Viktorije, odkriti njena najgloblja čustva in jih prenesti gledalcem: Kako posneti ljubezen? Kako prikazati zapuščenost, osamljenost? Kako priti do Resnice? Z Darkom sva se veliko pogovarjala. Za vstopanje v tovrstno intimo pa je potrebno vzpostaviti prostor zaupanja, občutek varnosti – tako pri celotni ekipi kot tudi pri sodelujočimi osebami - povezanost med ekipo in Viktorijo ter Damjanom, občutek da sta slišana, upoštevana. Da smo ekipa, ki skupaj sodeluje!”

Viktorijo in njenega moža Damjana so spremljali skoraj 1 leto in pol. Po končanem snemanju je bilo tako zbranega izredno veliko ur materiala. “Ves čas sem vedela, da ne želim v dokumentarcu razlagati, zavestno sem se odmaknila od t.i. intervjujev. Tako sva z montažerjem Zlatjanom Čučkovom sestavljala dramaturški lok in zgodbo skozi situacije. Delo mojstra montaže pri observacijskem dokumentarcu je izredno zahtevno in je bila tako potrebna velika angažiranost mojstra montaže Zlatjana Čučkova, saj je ravno njegovo znanje, širina in ustvarjalnost filmu dodalo dodatno vrednost in tako sva lahko skupaj postavila strukturo, ki stoji in nagovarja gledalce. A za tovrstno delo je predvsem potreben čas – ne samo fizičen čas v montaži, temveč tudi čas, da film odstoji, da sva lahko tako Zlatjan kot tudi jaz premislila, predebatirala celotno strukturo. Da je bilo to mogoče, je potrebno tudi razumevanje s strani produkcije, za kar sem izredno hvaležna Sever& Sever produkcijski hiši in producentu Janiju Severju.” pravi Nina, ki je seveda zelo vesela, da je tudi žirija v Portorožu prepoznala in nagradila film z vesno za najboljši dokumentarec - ki je nagrada za celotno filmsko ekipo, ob tem pa še posebej prepoznala tudi mojstra montaže in ga nagradila z vesno.

NINA BLAŽIN IN ZLATJAN ČUČKOV O NAGRADI VESNA ZA MONTAŽO

“Nagrada Vesna za najboljši dokumentarni film 2018 in nagrada Vesna za montažo je izredna popotnica za film. Trenutno moramo s produkcijo Sever&sever narediti načrt za naprej, kakšno festivalsko življenje bo film imel. Tukaj upam na pomoč s Filmskega centra, sicer pa si želim, da bo dokumentarec videlo čim več ljudi,” pravi Nina, ki je sicer končala študij TV in filmske režije na AGRFT, sicer pa ima že veliko delovnih izkušenj. “Ves čas se udeležujem različnih mednarodnih delavnic, saj verjamem, da se mora filmski ustvarjalec ves čas dopolnjevati in razvijati (med drugim Mobile Academy 2005, Berlin Talent Campus 2006, IDFAcademy 2010, NISI MASA 2012, ESODOC 2013, script&pitch 2017, sources2 2017, …).”

“Za vsak film so pomembna čustva. Pri tem filmu nama je z režiserko uspelo, da lepa čustva narediva ne tako lepa in grda čustva ne tako grda,” pravi mojster montaže doc. Zlatjan Čučkov. Zlatjan je študiral montažo v Beogradu, takoj po študiju pa se je - pred skoraj tremi desetletji - zaposlil na RTVS. Zmontiral je več kot 30 celovečercev in TV filmov in več kot 50 televizijskih dokumentarnih filmov, sicer pa tudi predava o montaži na AGRFT in drugih fakultetah. Čeprav je pred nekaj leti dobil priznanje za pomembna umetniška dela na Univerzi v Ljubljani, pa je šele s tem filmom dobil prvo Vesno. “Nagrado Vesna sem pričakoval že pri filmu Outsider pred dobrima dvema desetletjema. Takrat so mi rekli, da sem še premlad. No, zdaj sem sicer bolj pričakoval nagrado za življenjsko delo, sem pa seveda zadovoljen tudi s to, tudi zato, ker je ta film po mojem res presežek.”

Nina Jegličproducentka051449933Sever&Severwww.seversever.com

Foto: Nina Jeglič

Nazaj

Komentarji (0)

Za komentiranje morate biti prijavljeni!