Coca-Cola, Romerquelle, Prime – Od zdravstvenih izzivov do kontroverznih in varnostnih skrbi

V oktobru in novembru 2023 smo v slovenskih spletnih medijih spremljali dogajanja, povezana s tremi pijačami: Coca-Colo, Romerquelle in Prime. Analiza spletnih objav je pokazala, da je zmanjšanje medijske pozornosti na pijačo Prime v začetku novembra sovpadalo z vzponom afere, povezane s Coca-Colo, kar nakazuje, da so se medijski fokusi premaknili s Prime na bolj pereče dogodke. 

 

Ko je afera s Coca-Colo nekoliko potihnila, je v ospredje medijske pozornosti ponovno prišla pijača Prime. To je bila predvsem
posledica uspešnih prizadevanj
Zveze potrošnikov Slovenije, ki je dosegla umik energijske pijače PRIME ENERGY s trga. Ta dogodek je ponovno pritegnil medijsko pozornost in sprožil razpravo o
varnosti energijskih pijač. V Sloveniji na srečo nismo zabeležili nobenih primerov zastrupitev, povezanih s Coca-Colo ali Romerquelle, kar je omejilo nadaljnje odmevanje teme v javnosti.

 

Coca-Cola in Romerquelle: Zdravstveni izzivi in trajnostne inovacije

Z začetkom novembra 2023 so poročila o zastrupitvah, povezanih s Coca-Colo in Romerquelle, pritegnila pozornost javnosti. Incidenti so vključevali zapise o hudih simptomih, kot so bruhanje krvi in bolečine v požiralniku. Ti dogodki so sprožili obsežne preiskave, ki so razkrile, da je ena izmed brezalkoholnih pijač, ki jo je v gostinskem lokalu na Reki spil najstnik, vsebovala močno alkalno raztopino, verjetno sredstvo za pranje ali razmaščevanje. V odziv sta obe podjetji hitro umaknili svoje izdelke s trga in sodelovali z zdravstvenimi organi, kar je poudarilo pomen strogih standardov kakovosti in varnosti v prehrambeni industriji.

Afera je zasenčila oktobrske objave o napredovanju Coca-Cole in Romerquelle na področju trajnostnih inovacij. Coca-Cola je v partnerstvu z DS Smithom razvila kartonsko embalažo, ki
nadomešča plastične ročaje, medtem ko Romerquelle prav tako uvaja trajnostne inovacije. Ta prizadevanja odražajo širši trend v industriji pijač, kjer so ekološka zavest in inovacije postali ključni za uspeh.

Hidracijska različica Prime brez kofeina, ostaja dostopna

Pijača Prime, ki je postala priljubljena med mladostniki, je pritegnila pozornost zaradi svoje visoke vsebnosti kofeina in pomanjkljive označbe embalaže. Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS) je že v oktobru izpostavila, da embalaža ne vsebuje ustreznih opozoril za otroke. Uprava za varno hrano je v odziv na to sprožila inšpekcijski nadzor, ki je privedel do prepovedi prodaje energijske različice pijače Prime zaradi prisotnosti nedovoljene sestavine L-teanin.

Odziv trga in potrošnikov na razkritja o Prime je bil dvoumen. Medtem ko je bila energijska različica umaknjena, hidracijska različica brez kofeina ostaja dostopna. Ta situacija odraža širše družbene in zdravstvene skrbi, povezane z energijskimi pijačami in njihovim vplivom na mladoletne potrošnike.

 

Podobna situacija se dogaja v sosednji Hrvaški, kjer je prihod pijače Prime na tržišče sprožil pisanje in razpravo o dostopnosti energijskih pijač v osnovnih šolah. Istočasno je sprožil tudi reakcijo hrvaške evropske poslanke, ki je izrazila svojo zaskrbljenost in opozorila na škodljivost teh pijač. Ministrstvo za zdravje pripravlja zakon, ki

bi omejil prodajo takšnih izdelkov, in za RTL so potrdili, da delovna skupina pripravlja zakon, s katerim bi uvedli ukrepe za omejevanje prodaje energijskih pijač. Nekatere šole so jih že prepovedale, ker lahko ena pločevinka vsebuje toliko kofeina kot dve skodelici kave. Raziskava kaže, da vsak šesti enajstletnik pije energijske pijače.

Kako lahko industrija in potrošniki sodelujejo pri zagotavljanju varnosti in trajnosti

Dogodki v zadnjih dveh mesecih so osvetlili pomembna vprašanja varnosti in trajnosti v prehrambeni industriji. Medtem ko
sta Coca-Cola in Romerquelle soočeni z izzivi, povezanimi z incidenti z zastrupitvami, so njihove trajnostne inovacije korak naprej v zavezanosti k okoljski odgovornosti. Po drugi strani pa pijača Prime predstavlja primer, kako priljubljeni izdelki lahko sprožijo pomembne zdravstvene in regulativne izzive, še posebej v povezavi z mladoletnimi potrošniki. Ta situacija predstavlja pomemben primer, kako lahko industrija in potrošniki sodelujejo pri zagotavljanju varnosti in trajnosti. V naši redakciji še naprej pozorno spremljamo situacijo in bomo poročali o nadaljnjih razvojih.

Pisan videz pijače Prime močno pritegne otroke in mladostnike, vendar pa ta privlačnost prikriva potencialno škodo za njihovo zdravje, kar predstavlja resno zaskrbljenost.

V tem članku:
Delite na družbenih medijih:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram